1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

storingen in Haren (Gn) 9753

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door phrozenlight, 3 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij hebben nu ca 3 week continue storingen in de ontvangst van de digitale zenders (blokvorming, vervormd beeld, stilstaand beeld).
    Met name de regionale zenders.
    bv wij kijken graag naar TVNoord, gedurende de dag tijdens de radiouitzendingen gaat het op zich redelijk, ofwel kleine storingen, maar als tegen 18:00 de zender omgeschakeld wordt naar het tv gedeelte dan is het niet te volgen door de storingen.
    bij ons inde buurt zijn verder geen mensen die digitaal kijken, voor zover ik weet, dus daar kontroleren is niet mogelijk.
     
  2. Er zitten bij jouw in de buurt genoeg digitale kijkers:wink:


    Je hebt dus problemen met TV Noord?
    Ga er vanuit dat je deze problemen dan ook hebt op beide vlaamse zenders (40 & 41) en ook op ZiggoTV (11) en omrop FryslanTV?

    Al deze zenders zitten bij jouw op 425,00 Mhz.

    Welk type decoder heb je?
    Wat is de signaal en de BER waarde op je decoder?

    Vermoed dat er door e.a. een signaal probleem in je woning wordt veroorzaakt.

    Misschien heb je ook iets aan de tips op:
    http://www.kabelkeur.nl/storing-oplossen/digitaal/blokkerig-beeld/oorzaken/
     
  3. zal straks even kijken, maar raar dat het pas de laatste paar weken is
     
  4. Dat kan soms, niks veranderd in je huis?
    BV draadloze apparatuur aangeschaft of bv een klik-aan-uit systeem?
    Dit kunnen ook allemaal stoorprodukten zijn. Ook kan het stoorprodukt van buiten komen en als je interne installatie dan niet helemaal 100% is kan dit ook invloed hebben.

    Suc6 met uitzoeken en hou ons op de hoogte.

    Nogmaals voor tips:
    http://www.kabelkeur.nl/storing-oplo...eeld/oorzaken/
     
  5. Nou, het probleem is opgelost. :applause:

    ik heb de kabel tussen antennekastje en splitter vervangen door een nieuwere.
    (vanaf de splitter ging een kabel naar de bovenverdieping en naar de decoder)
    Tevens in plaats van splitter een anteneversterker ertussen geplaatst.
    Deze had ik al in gebruik op de bovenverdieping.
    De splitter en oude kabeltje gebruik ik nu boven.
    De storing bij TV Noord is weg, ook bij de andere kanalen (volgens mijn vrouw)
    Het lijkt zelfs dat alles nu beter is geworden, ook de analoge aansluitingen voor de slaapkamer tv's

    het blijft een raadsel waarom het pas de laatste weken optrad
    maar iedereen is nu tevreden :mrgreen:



    Dus bedankt voor de snelle hulp :thankyou:
     

  6. Geen dank, heb je ook alleen maar wat tips gegeven.
    Helaas merken we de meeste problemen met DTV als oorzaak de huisinstallatie hebben. Mooi dat je het hebt kunnen oplossen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina