1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo gunt autistische knul geen voetbal op TV

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door woodyk, 2 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. WANNEER REAGEERT ZIGGO ???
    Sinds begin november 2008 heb ik mijn zoon aangemeld bij Ziggo voor een abonnement op enkele pakketten voor digitale TV. Hij heeft een autistische stoornis en woont onder begeleiding in een huis samen met 3 andere bewoners met een autistische stoornis. Van het begin af aan heeft hij periodes, dat hij geen digitale TV kan ontvangen, ook nu doet digitale TV het al enige dagen weer niet. De verschuldigde bedragen worden niet van zijn rekening afgeschreven, maar van de bankrekening van een andere bewoner, die een internetabonnent bij Ziggo heeft. De vader van deze bewoner laat natuurlijk deze bedragen terugboeken. Niet alleen hij, maar ook ik heb diverse malen contact met Ziggo opgenomen. Op brieven ontvang ik geen antwoord, als ik het contactformulier op de website invul krijg ik of geen reactie of een onduidelijk antwoord in gebrekkig Nederlands en telefonisch krijg ik maar niet iemand aan de lijn die wijzigingen in het klantenbestand kan aanbrengen of wordt de verbinding verbroken. Dit alles heeft mij al uren tijd gekost en het nodige geld (opbellen is niet gratis!). Maar het ergste is, dat mijn zoon geen digitale TV meer kan ontvangen. Voetbal is voor hem alles, maar dankzij Ziggo kan hij niet van zijn abonnement op Eredivie Live, Sport 1 en Film 1 genieten
     
  2. Ik denk dat Ziggo dit niet administratief kan verwerken. Dwz het internet van de ene bankrekening afschrijven en de tv van een andere rekening op een en dezelfde aansluiting. Ik denk dat je sneller geholpen bent door het bedrag van digitale tv op de rekening van de ander te storten en dat die persoon dit gewoon betaalt.
    Verwacht niet al te veel van Ziggo in deze...
     
  3. Mijn zoon die andere bewoner laten betalen gaat niet. Niet alleen heeft hij zijn abonnement bij Ziggo inmiddels opgezegd, daarnaast wisselen de bewoners in dat huis regelmatig. Overigens heeft die andere bewoner ook een autistische stoornis, zijn ouders willen niet, dat het digitale TV abonnement op zijn naam staat.
     
  4. Ik maak uit het verhaal op dat er 1 aansluiting is die gedeeld word met alle bewoners? Dus de abonnementen staan ook op naam van 1 persoon/bewoner?
     
  5. Er is in dat huis, maar één abonnement op digitale TV en dat moet op naam van mijn zoon staan.
    Het abonnement op internet stond op naam van een andere bewoner, die inmiddels dit abonnement opgezegd heeft. Het abonnement op digitale TV is op naam van deze bewoner gezet, die van niets weet. Zijn ouders laten alle bedragen, die Ziggo onterecht van zijn rekening afschrijft, natuurlijk terugboeken. Ook zij hebben al meerdere brieven naar Ziggo geschreven en ook meerdere keren gebeld.
     
  6. En op wiens naam staat het standaard pakket radio/tv? Op diezelfde naam zal digitale tv nl ook belanden voor zover ik weet.
     
  7. Het standaard pakket radio/tv staat op naam van de instelling waar mijn zoon woont. Het abonnement op digitale TV is niet op hun naam gezet.
     
  8. Ik denk inderdaad dat je het probleem intern moet oplossen. Het gaat waarschijnlijk om 1 adres. Spreek met de medebewoners af hoe er gezamelijk genoten kan worden van de diensten van Ziggo. En verreken onderling de kosten van internet, tv en/of telefonie.

    En als de begeleiding gebruik wil maken van de telefoon, gewoon mee laten betalen.

    Dit probleem kan volgens mij makkelijk opgelost worden, als alle partijen meespelen.
     
  9. Gezamenlijk oplossen gaat niet, niet alleen vanwege de handicap van de bewoners, ook omdat de bewoners vaak wisselen. Sommigen wonen maar een paar maanden in dat huis.
    De leiding heeft zijn eigen internetaansluiting, dat is via de instelling geregeld.

    De instelling is niet bereid voor de bewoners aansluiting te regelen de eventuele kosten door te berekenen.

    Op zich hoeft het geen probleem te zijn. Een paar neven en nichtjes van mij, die op kamers wonen, hebben met hun digitale TV ook een individuele overeenkomst met Ziggo. Net als ik hebben zij een aanvulling op het huisnummer opgegeven.

    In het geval van mijn zoon is het enige probleem, dat Ziggo de aanmelding verkeerd in hun bestand opgenomen heeft en niemand van Ziggo de moeite doet om dit te wijzigen. Ze lezen mijn reacties nauwelijks, laat staan, dat ik antwoord krijg.
     
  10. Bovenstaande is hier dus wel mogelijk. :wink:
    En het werkt nog ook.
    Alles staat wel op mijn naam, maar de digitale tv word van een andere rekening afgeschreven.
    Ik denk eerder aan een klantnummer dat in de weg zal zitten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina