1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

storing ned 1,2 en 3

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door jokai, 1 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Goedendag,

    Ik ben woonachtig in Baarn en heb al weken af en aan last van storingen in het digitale signaal op ned. 1,2 en 3.

    het is schokkerig en veel blokjes en dat is het gunstigste geval. Het gebeurt ook vaak dat er helemaal geen signaal is en het analoge signaal ik nu ook niet om over naar huis te schrijven.

    Wie heeft hier nog meer last van of weet hier een oplossing voor?

    Job
     
  2. Als je analoge signaal ook slecht is heb je in elk geval een goede referentie om het uit te kunnen zoeken.

    - Eerst even bij de buren checken of het daar ook net zo slecht is.
    - Zoek dan het analoge kanaal op waar de meeste 'sneeuw' op zit.
    - Sluit nu je TV rechtstreeks aan met een zo'n kort mogelijke kabel direct op de zogenaamde "AOP" (abonnee overname punt), soms zit dat in de meterkast, soms in de huiskamer. De "groene kabel" komt daar je huis binnen. Zorg er dus voor dat er geen splitters, internet-aansluitsplitters, videorecorders, digitale ontvangers en zo meer in de kabel tussen AOP en je TV zitten en sluit je TV met een nieuwe/goede/onverdachte zo kort mogelijke kabel aan op het AOP.
    - Is het signaal nu wel goed, dan zit er een probleem in je huisinstallatie (splitters/kabels). Dat moet je dan zelf oplossen. Sluit stap voor stap alles weer aan, en probeer dan te bepalen waar het mis gaat.
    - Is het signaal direct op het AOP slecht dan is het aangeboden signaal niet goed. In dat geval moet je Ziggo helpdesk bellen en dit uitleggen. Ze zullen dan een monteur sturen.
     
  3. THXS Cees, dat zal ik proberen. Het probleem zit overigens alleen bij Ned 1,2 en 3. Niet bij de andere zenders...kan dit dan nog steeds aan de bekabeling liggen?

    Wat ik vergeten was te vermelden is dat ik ook een trage internetverbinding heb. Het lijkt alsof het signaal eerst door een barriere heen moet. Ik heb er minder last van via een ftp server.

    Kan dit ermee te maken hebben?

    grtn,

    Job
     
  4. Als je hele kabelsignaal slecht is, kan het internet ook slecht zijn. In dat geval kun je dat ook opnoemen bij de helpdesk mocht je gaan bellen, die kunnen de kwaliteit van je modemsignaal ook bekijken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina