1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen telefoon door fout Ziggo

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door sparkle, 1 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    In begin december besloten om alles in 1 van ziggo te bestelling.
    We zaten toen nog bij online met internet en telefonie.
    30 januari zal alles overgaan.

    2 weken geleden gebelt wanneer we eventueel de nieuwe modem en zo kunnen verwachten. De medewerker melde dat er vertraging zou zijn in levering van de modem, maar dat we onze oude modem konden blijven gebruiken voor telefonie en internet tot die tijd de nieuwe modem zou komen.

    Nou prima dus, maar nu hebben we dus sinds vrijdag geen telefonie meer.
    Gebelt met ziggo en wordt me vertel dat we niet kunnen bellen met onze huidige modem. Terwijl 2 weken geleden ons is gezegt van wel. En op de vraag waneer we de nieuwe modem krijgen, wordt vaag gezegt dat het tussen nu en 4 weken kan zijn...

    Is dit een normale doen van zaken?
    En is er iemand die tip heeft om het wel werkende te krijgen? Of sneller een modem te bemachtigen?

    Groeten

    Verhoeks
     
  2. Helaas, als het om telefonie gaat, weten de meeste helpdeskmedewerkers niet waar ze het over hebben. Mij is ook van alles beloofd, maar uiteindelijk zit ik ook al drie weken op telefoon te wachten. Zie hier !!
     
  3. Wat voor merk/type modem hebt je ? En belde je via online wel met dit modem ?? (zoniet hoe belde je dan?)
     
  4. Hallo,

    Ik heb de livebox van orange(nu is dat dus online).

    daar kan je telefoon op aan sluiten en je internet, dus alles gaat via de modem.

    Groeten Richard
     
  5. Dan zit daar de verwarring. De medewerker dacht waarschijnlijk dat je een Orange Cable abonnement had, en dan was het oude modem wel blijven werken...

    Ken je toevallig iemand met een (overtollig) kabelmodem dat geschikt is voor telefonie en heb je de brief met activatiecodes al gehad? In dat geval kun je het geleende modem activeren met je eigen gegevens.
     
  6. Nee ken helaas niemand. Vind trouwens vreemd dat ziggo de modem niet gewoon kan leveren.
     
  7. Hallo, het probleem is dat ik nu 2 weken moet wachten op een modem.
    Ik zit nu bij me zwager te internetten want heb nu helemaal niets meer thuis. Geen internet en geen telefoon. Weet iemand of ik de modem ergens kan kopen? en welke modems werken op het ziggo netwerk?
     
  8. Nee modems kun je niet kopen, zelfs als dat zo zou zijn is het toch niet mogelijk om die even aan te sluiten omdat ze geregistreerd staan in het systeem. Onbekende modems zullen niet werken.

    Ik zou toch de helpdesk eens bellen en vragen of er echt geen modems beschikbaar zijn. Ik heb daar nog niets van gehoord namelijk. Er is wel een achterstand met de digitale TV ontvangers, maar modems heb ik nog niemand iets over horen zeggen. Het zou dus zomaar kunnen dat je modem naar een verkeerd adres gestuurd is of zoiets. Tenmiste als je echt al vanaf begin december op een modem zit te wachten zoals ik uit je berichten begrijp. Mocht je aanvraag pas in januari zijn gaan lopen en je zelf de vorige abbo opgezegd hebben bij Online zou het misschien kunnen. Normaal gesproken als Ziggo je oude telefoonabbo opzegt (wat nodig is bij nummerportatie) is een nieuw modem altijd ruim voor de 'portatiedatum' aanwezig.
     
  9. ik heb de bevestigings brief op 3 dec ontvangen voor mijn aanvraag. ik heb maandag 65 minuten aan de telefoon gehangen. En kreeg vrolijk te horen dat levering van de modem 2 weken vertraging heeft. ik snap er niets van dat het zo lang moet duren. groeten richard
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina