1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Signaal probleem RTL4,5,7 en SBS6

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door deMonnik, 1 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik wil jullie het volgende probleem/verschijnsel voorleggen.

    Ik ben ik het bezit van de Cisco 8445 zonder interactief gedoe met een Panasonic 42PZ800 Plasma. De gehele config werkt naar tevredenheid.
    De laatste weken heb ik het verschijnsel dat bij de kanalen/zenders RTL4,5,7 en SBS6 het beeld/signaal wegvalt.
    Dit komt random voor en het probleem kan ook na een tijdje weer verdwijnen.
    Na analyse van de tuners info op betreffende kanalen blijkt dat ik op Tuner 1 een sigaal krijg van 100% en een kwaliteit van 24%, op Tuner 2 een signaal van 100% en een kwaliteit van 100%. De BER waarden wisselen op T1 van 1.1E3, 9.8, 1.7 en 1.2 en die van T2 blijven op 0.0E.6.
    Dit in vergelijk met zenders zoals NL1,2 en 3 die altijd een waarde van 100,100 geven met een BER van 0.0E.6.
    Dat de Tuner 2 een volledig signaal geeft is fijn want deze kan ik gebruiken als workaround om betreffend programma op te nemen en bijna gelijktijdig te bekijken. Bij Ziggo zegt men dat er een storende factor aanwezig is en er loopt een afspraak voor een meting. Bekabeling is in orde en bv de HD zenders (hebben deze niet meer data nodig) hebben een top kwaliteit.

    Heeft iemand ervaring met dit probleem.
     
  2. Tuner 1 lijkt op basis van je informatie inderdaad niet in ordel.
    Ik adviseer je de ontvanger te laten vervangen. Stuur Kitaro1 maar een PB met de vraag of hij e.e.a. kan regelen

     
  3. En de storende factor is Digitenne. Bouquet 2 (toevallig dezelfde zenders plus Net5) zit in Noord Holland vlak bij de frequentie van RTL 4, 5 en 7 en SBS 6.

    Omdat het op tuner 2 wel werkt, lijkt het, zoals Anoniem al zegt, niet in je bekabeling te liggen zoals meestal met dit soort problemen, maar in de decoder.
     
  4. :shock: Duh, de Cisco pakt 't Digitenne signaal op? Dat dat signaal zo sterk is...
     
  5. Hoe gek dat ook klinkt, ja dat kan.
    KPN zend het signaal uit op de zelfde frequentie als Ziggo, KPN doet dat door de lucht via radio signalen, Ziggo doet dat door de kabel, maar wel op de zelfde frequentie.
    Nu kan dat storing geven, want dan werkt de kabel als een soort antenne en word dus gestoort door het radio signaal van de KPN.
    Of dat nu aan de Cisco decoder ligt dat betwijfel ik, hangt ook erg af van de lengte van de kabel in huis.

    Die info zie ik tot dus ver niet.
     
  6. Beste Ikkedus,

    Ik zit op dit moment te twijfelen wat te doen. Het lijkt mij steeds meer dat het niet aan de Hardware van de Cisco ligt maar meer een signaal-interferentie. Ik heb voor vanavond een afspraak met een techneut van Ziggo voor meting alleen dan moet het probleem zich wel voordoen en dat is de laatste dagen niet meer het geval. Er is op de genoemde kanalen wel wat fluctuaties maar kan dit gemeten worden ?
    De bekabeling van de wandkontakt doos tot Hardware is korter dan 1 meter met goede kabelconnectors.

    bedankt voor zo ver.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina