1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

SmartCard

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door G.P.Liem, 31 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanmorgen het volgedne antwoord in mijn mailbox van Ziggo klantenservice:

    Geachte heer,
    Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC2165 - Vraag - TV Digitaal - Algemene informatie: Abonnement".

    U kunt per 1 maart a.s. maximaal 5 smartcards kosteloos registreren op uw naam.

    Met vriendelijke groet,

    Afdeling Klantenservice
    Ziggo
     
  2. Ja, zoals vaak loopt de HD achter de feiten aan. Dat bericht is inmiddels achterhaald door de officiele mededeling dat het later wordt.
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
     
  3. Wat moet je nu geloven van dit soort bedrijven?
    Ik heb zo het vermoeden dat, als ik over een maand een 2e smartcard wil activeren, toch extra abonnementsgeld zal worden berekend. Maar ja, dan denken ze van "pik, ik heb je" en ben je als klant weer diegene met de koste achternaam. Want zie dan je geld maar eens terug te krijgen.
    Helpdesken zijn inderdaar allemaal "rubbish". En ik heb al met velen ervaring (Digitenne van Digitenne, Digitenne van KPN, KPN zelf, Hi, T-Mobile, etc. etc.); ze weten geen van allen waar ze over praten. Die ingehuurde studenten worden ook alleen getraind om mesen af te wimpelen of om iets te verkopen; ze weten niets van het bedrijf, laat staan van oplossingen. En het gaat maar door. Radar of geen Radar. Alleen de HD van XS4ALL is wel goed in Nederland.
    Verder willen ze alleen maar geld verdienen. Veel geld....
     
  4. Tja, ik deel deze ervaringen niet met je, althans betreffende de KPN en T-Mobile. Ben altijd netjes geholpen en bij klachten is er altijd compensatie geweest in de trant van extra korting of voortijdig nieuwe telefoon.

    Mensen die dit forum niet bezoeken, zullen niets weten van een definitieve datum betreffende de invoering van meerdere smartcards per huishouden. Via de folders is altijd nog gezegd: 'in 2009', dus mist men in feite niets. Dat men hier (op dit forum) vaak als eerste het nieuws hoort is natuurlijk mooi meegenomen, maar zodra er een vertraging is heb je de poppen aan het dansen. Daarom ben ik persoonlijk van mening dat je je er wel aan kan gaan ergeren met allemaal redenen omlijst, maar het haalt toch niets uit en dan kun je maar beter gewoon afwachten. Scheelt je een hoop ergernis en energie. Energie die je weer in wat anders kunt steken.
     
  5. In december een Alles-in-1-Extra pakket genomen en in januari het startpakket met (2e) smartcard binnengekregen. Deze 2e smartcard kon al direkt probleemloos de eerste vervangen met ontvangst van alle zenders van het abonnement. Vorige week toch maar even geinformeerd bij Ziggo, waarbij werd medegedeeld dat dit de eerste 2 weken mogelijk was. Daarna moest de 2e smartcard geregistreerd worden (registratie direkt terplaatse telefonisch afgehandeld) en kon deze 2e smartcard na registratie en met onmiddellijke ingang KOSTENLOOS worden gebruikt voor de programma's van het abonnement. Aldus de vriendelijke Ziggo-medewerkster !
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2009
  6. Weet je, Brammetje, ook jij stopt er toch energie in om je reactie in te tikken op dit forum. En ik ben van mening dat dit allemaal niet nodig als je van een (commerciele) organisatie (of dat KPN, T-mobile of Ziggo is) als klant gewoon een goed en vooral eerlijk antwoord zou kunnen kan krijgen. Ik wist ook niets van dit forum af, maar wilde een 2e TV plaatsen. Dus vraag ik aan de klantenservice van Ziggo zelf per e-mail (dus niet aan dit forum) wat dat voor de abonnementskosten gaat betekenen. Een heel normale vraag toch? Krijg vervolgens ook een heel normaal antwoord (dacht ik). Maar toen ik daarna op dit forum keek naar de ervaringen van Interactieve TV (de Cisco die ik daarbij ook wilde aanschaffen), bleken er allerlei twijfels over dit antwoord met betrekking tot de werkelijke abonnementskosten te bestaan. Ook bij jou dus. Maar jij hebt de folders bekeken. Dat had ik nu juist niet gedaan…..
     
  7. Zo hebben wij ook 2 smartcards (eigenlijk 3) waarvan op de 2e kaart ook Digitaal Totaal Pakket staat en we betalen ook maar 1 keer (voor de 1e kaart). Echter wacht ik met die 3e kaart wel even totdat het officieel gestart is, dan gaat ook Film1 op de 2e en 3e kaart. Heb je trouwens al wel je factuur bekeken of het ook echt zo is? Just curious.
     
  8. Energie in tekst steken is wat anders dan de energie die het kost als je je ergens druk om maakt. Zit wel een beduidend verschil tussen ;)
     
  9. Ik ben allang blij dat er aan gewerkt wordt en dat Ziggo nu ook sinds een tijdje beseft dat het een vreemde situatie was.
    Het maximum van 5 kaarten kan zelfs royaal genoemd worden vind ik!

    Heb een paar weken geleden mijn registratiekaart voor de 2e smartcard op de bus gegooid, en heb bij gebrek aan invulmogelijkheden de vraag er maar gewoon bij op gekalkt (weet niet of iemand dat leest, laat staan begrijpt, maar goed, zag er wel leuk uit :cool:) Zo van: ik wil het totaalpakket net zoals op de eerste kaart, maar geen extra abonnementskosten. Binnenkort loopt de proefperiode af, dus ben benieuwd :mrgreen:
     
  10. Beste Bram,

    Ik denk niet dat dit bijdraagd aan de discussie.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina