1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

kosten voor onbeantwoordde oproepen

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Robertj, 29 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het is me op de rekening opgevallen dat gekozen telefoonnummers die niet beantwoord worden toch in rekening gebracht worden. Kosten voor telefoongesprekken horen in rekening gebracht te worden wanneer de oproep beantwoord wordt. Ik zie op mijn rekening dat een door mij gekozen nummer dat niet beantwoord werd wordt genoteerd als een gesprek van 1 seconde met de kosten van 4 cent. Dat nummer heb ik in totaal 9 keer gebeld zonder dat er opgenomen werd. Het staat ook 9 keer genoteerd als een gesprek van 1 seconde met de kosten van steeds 4 cent. KPN heeft dat ooit afgeschaft zodat alleen beantwoordde oproepen betaald werden. Ziggo brengt ook onbeantwoordde oproepen in rekening. Steeds kost dat 4 cent per onbeantwoorde oproep. Dat zou niet zo horen te werken. Het lijkt me zaak dat dat veranderd wordt. Alleen beantwoordde oproepen horen betaald te worden.
     
  2. Er is mij nog nooit een onbeantwoorde oproep in rekening gebracht.
    Weet je zeker dat het nummer wat je gebeld hebt niet gewoon zelf een probleem heeft en de lijn opneemt en weer verbreekt ??

    In dat geval is het wel een beantwoorde oproep.
     
  3. kosten zonder gesprek

    Ook bij mij is dat in rekening gebracht. Mijn huisgenoten bellen naar mijn mobiel en laten hem dan een of twee keer overgaan. Ik bel hen dan terug omdat mobiel bellen mij niets kost.Toch is dat alleen laten overgaan al vele malen door Casema in rekening gebracht.Ten onrechte lijkt mij.
     
  4. Zijn er meer mensen die dat op hun nota hebben staan ??
    En alleen in Casema gebied ??

    Graag wat reacties van mensen die dit zeker weten.

    (dan gaan we dit uitzoeken bij Ziggo, want dat zou niet moeten kunnen)
     
  5. Ik weet het zeker. Ik heb gebeld naar een zaak in IJmuiden. Er werd steeds niet opgenomen. Ik heb gewacht tot ik de bezettoon kreeg. Daarna heb ik weer opgehangen. Het bleek later niet het goede nummer te zijn maar toch hoor je voor een onbeantwoorde oproep niet te betalen.

    Als ik naar andere klanten van Ziggo bel zou ik gratis moeten bellen. Ook daar heb ik op een rekening 1 euro nog wat gerekend gezien terwijl onderling bellen gratis is.

    Volgens mij gaat er dan iets niet goed.
     
  6. Onderling bellen, was dat recent ? In mei of juni afgelopen jaar zijn daar in Multikabel gebied wel fouten mee gemaakt en dat is gecorrigeerd. Op mijn rekening stond toen onderling bellen wel gespecificeerd, maar niet op tarief nul. Dat is destijds netjes verrekend en klopt nu wel.

    Onderling bellen is alleen gratis bij een bundel, als je een los telefonie abbo hebt is het half geld, maar je hebt een alles-in-1 zie ik. Of heb je dat pas recent naar een bundel omgezet ?

    Ook nog een mogelijkheid is waarom er wel geld gerekend wordt voor die gesprekken is dat de 'tegenpartij' wel heel even de telefoon opneemt en daarna direct weer verbreekt. Ik heb zelf enkele jaren geleden iets meegemaakt met een losse nummermelder waar de batterij leeg van was. Die zorgde ook dat de lijn 'off-hook' ging. Op een gegeven moment bleef hij zelfs off-hook en was ik steeds 'in gesprek', toen ging het pas opvallen.
    Maar dan zul je die 'spookgesprekken' steeds op 1 nummer hebben. Heb je het op meerdere nummers dan is er iets anders aan de hand.

    Hopelijk melden zich nog meer mensen die aantoonbaar hetzelfde gemerkt hebben, nu nog maar 2 mensen die het ooit wel eens gehad hebben. Dat is nog te weinig om te spreken van iets wat bij iedereen speelt.

    In elk geval hebben we wel al de vraag neergelegd bij Ziggo of er geld berekend wordt voor gesprekken die niet tot stand gekomen zijn. Ik verwacht dat het antwoord nee zal zijn, maar voor de zekerheid toch maar een officiele verklaring gevraagd.
     
  7. Ik kreeg op een gegeven moment in december een brief dat er 202,27 zou worden afgeschreven voor zowel januari als de maanden ervoor. Ik had een rekening over oktober en november van €146,87 (waar €1,73 voor onderling bellen op stond genoteerd), een rekening van €55,40 over januari en een rekening van €51,94 over december. De rekeningen staan lekker door elkaar in plaats van op volgorde zodat het een hele uitzoekklus was om uit te zoeken hoe het nou in elkaar stak. Ik had het alles in 1 pakket al in juni of juli aangevraagd. De in rekening gebrachte kosten spelen van 15 juli t/m 24 augustus en gaat over meerdere telefoonnummers. Ik zie het al, ik heb bij andere rekeningen ook nog bedragen staan voor onderling bellen. Voordat ik het pakket had had ik al telefonie. Daar moest ik nog betalen voor het bellen naar andere ziggobellers. Ik had het pakket toen nog niet. Na 24 augustus staat onderling bellen op nul. Het is dus allemaal erg rommelig verlopen met de rekeningen. Mijn excuses voor dit onderwerp over onderling bellen. Wat dan nog over blijft is dat ik niet zou moeten betalen voor onbeantwoordde oproepen. Misschien zijn er nog weinig mensen die dat ondervinden maar ik voel er toch niet voor om dat te blijven betalen. Ookal zou ik de enige zijn, er zou toch naar gekeken moeten worden. het is een service die aan mij verleend wordt en als er iets niet klopt moet dat hersteld worden anders blijf ik er voor betalen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina