1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wachttijden helpdesk

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Rob_Ingrid, 29 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dit is inderdaad heel vervelend, maar deze kosten worden niet door Ziggo opgeworpen maar door de mobiele providers. Deze vragen een absurd bedrag extra voor het bellen naar 090x nummers.

    Van die 1,35 die jij noemt gaat ruim 1,20 naar de mobiele provider. Wie is er nu duur en wie vult nu zijn zakken? Niet Ziggo, wel de mobiele providers, die worden er slapend rijk van, en zij hebben er naast de normale kosten ook nog eens geen extra kosten van. Dus als een "normaal" telefoontje kosten dekkend is, dan is een telefoontje naar een 090x nummer dit zeker.
     
  2. Voor "normale" nummers mag geen eigen tarief worden bepaald, voor een 090x nummer wel. Als ziggo dus een lokaal/standaard telefoonnummer gaat gebruiken is dit altijd tegen lokaal tarief. En dan komen we weer bij het voorgaande wat ik aangaf.

    Dit is een op zich goede oplossing, maar dit is naar mijn mening slechts een omweg. Hier zal Ziggo weer extra geld moeten gaan investeren aan de benodigheden, terwijl de extra kosten niet door Ziggo gegenereerd of bepaald worden. De echte oplossing ligt bij de mobiele providers, die op dit vlak naar mijn mening "graaiers" en zakkenvullers zijn met hun belachelijk hoge tarieven en extra kosten voor het bellen naar 090x nummers.
     
  3. Ja, net zoals wij dat weten weet Ziggo dat ook. En als je telefonie aanbiedt moet je er gewoon voor zorgen dat bij een storing je abonnees je op een normale manier kunnen bereiken. De oplossing van blokkeren van gewone nummers naar een "normaal" nummer lijkt me een goede oplossing.
     
  4. Zie mijn reactie hierboven, ja het is een goede oplossing. Aan de andere kant is hier een investering vanuit Ziggo voor nodig terwijl zij niet het bedrijf zijn die deze kosten veroorzaakt. Ik pleit voor regulering van de mobiele providers en de tarieven die zij vragen voor bepaalde diensten. Een euro per minuut vragen omdat iemand een 090x nummer wil bellen is natuurlijk absurd. De kosten zijn hooguit 1 a 2 ct/min, dus reken maar uit wat de winst voor hun is.

    Het lijkt een hele goede oplossing, alleen heb je nog steeds de kans dat iedereen met zijn mobiel gaat bellen om maar niet naar het 0900 nummer te hoeven bellen, dit kan je niet ondervangen. Volgens mij kan je het 0900 nummer dan net zo goed opdoeken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2009
  5. Niet als het 0900 nummer zoals nu lokaal tarief is.

    Die investeringen zullen wel meevallen. In een beetje telefooncentrale kun je dat redelijk simpel programmeren. In mijn asterisk centrale die op mijn huisrouter draait kan dat zelfs (routeren op CID), kwestie van instellen.
     

  6. pas geleden heb ik 1 keer iets korter moeten wachten maar alle andere keren minimaal 25 minuten
    het klachtenformulier op de website heb je niet zoveel aan, want je kunt jezelf geen "cc" sturen en je hebt geen "verzonden item"
    de klantenservice is echt waardeloos
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina