1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wachttijden helpdesk

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Rob_Ingrid, 29 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik had een klacht die na een aantal keren bellen met de helpdesk wel opgelost is (hoop ik nu eindelijk) maar dit heeft me wel in totaal 1 uur en 15 minuten aan bellen gekost, toch zo'n 7,50 Euro.
    Is deze ervaring bij meer mensen bekend en is er wat aan te doen?
    B.v. restitutie van gemaakt telefoonkosten?
    En nu niet zeggen dat ik het dan maar via de mail moest doen want het mailtje dat ik verstuurd had daar heb ik nog steeds geen antwoord op vandaar dat ik maar ben gaan bellen.
     
  2. Nou ze zeggen zelf op de website:
    QUOTE
    -----------------------------------------------
    Telefoon: 0900 - 1884 (lokaal tarief)

    Telefonisch contact heeft de meeste voordelen:

    • Het is makkelijk
    • Het gaat snel (tenzij het ongewoon druk is)
    • Je vragen kunnen we direct beantwoorden
    • Misverstanden worden meteen opgehelderd
    -----------------------------------------------

    Mocht dus het dus voorkomen dat je zo vaak moet bellen om iets voor elkaar te krijgen kan je dus gewoon resititutie aanvragen per brief, tenslotte wekt Ziggo een verkeerde verwachting met deze teksten.
     
  3. Je krijgt ook te horen, een ogenblik geduld a.u.b. al onze medewerkers zijn in gesprek. Duurde vandaag 41 minuten en mijn probleem was in 10 minuten opgelost. Totaal weer 51 minuten, anderhalve week geleden 28 minuten nutteloos aan de tel. gezeten en na een gesprek van 6 minuten geen oplossing.
    Maar mijn tel. kosten tikken maar door het lijkt wel of ze het er om doen!
     
  4. Op sommige momenten kan het druk zijn natuurlijk en kan ziggo er ook niks aan doen, echter kan je dit gewoon in een klachtenbrief per post sturen naar ziggo (beste is aangetekend) en vragen om restitutie en coulance vergoeding wegens het wachten. 51 minuten is gewoon te lang, ook al is het tegen lokaal tarief.
     
  5. Ja een aangetekende brief, nog meer kosten! Grapje zeker.
    Vraag me af of ik de enige ben die zo lang aan de tel. hangt of dat het de laatste 2 keer stom toeval was.
    Ik w8 ff de tel. rek. af kan ik ze daar mee cofronteren :oyeah:.
     
  6. Wat ik me afvraag, in je openingspost geef je aan 1 uur en 15min gebeld te hebben, dit is 75 minuten, hoe kom je dan aan €7,50? Ze rekenen al geruime tijd het lokale tarief voor hun nummer. Als ik jou post/rekensommetje neem kom ik op 10ct/minuut.
     
  7. Helaas gebeurt dat ook ja, tegen 10 ct per minuut.
    Stel telefonie werkt niet en je gaat met je mobiel bellen?
    Er zijn mensen die met prepaid mobiel bellen, wat denk je wat dat kost.
     
  8. De extra kosten voor mobiel bellen komen voor rekening van de mobiele provider. Deze kosten zijn inderdaad onbeschoft hoog, maar daar kan Ziggo niets aan doen. De OPTA doet zijn best al om hier iets tegen te doen, al is de eerste insteek nog maar het bieden van duidelijkheid: http://tweakers.net/nieuws/57165/opta-wil-dat-providers-alle-kosten-betaalnummers-melden.html

    De klantenservice kost al geruime tijd nog maar het lokale tarief, ofwel 2,4 cpm. 75 minuten bellen kost dus 1,80 euro.
     
  9. Over de kosten heb je een punt, echter wie bepaalt die kosten die daaraan verbonden zijn? Juist dat is niet Ziggo, die kosten worden door je mobiele provider bepaald, maar ook geincasseerd. Dus dat bedrag word op de rekening van de mobiele provider bijgeschreven, dan kan je toch niet van Ziggo verwachten dat zij die kosten aan jou gaan terug betalen?
     
  10. En waarom kan je dat niet verwachten ?
    Als je (aanzienlijke) kosten moet maken door lange wachttijden en langdurige klachten omdat je Ziggo telefonie niet werkt is het niet zo vreemd dat Ziggo die vergoed. Of de kosten wel of niet door Ziggo worden geïncasseerd doet helemaal niet ter zake. Het is lastig bellen met een Ziggo telefoon aansluiting die niet werkt.

    Overigens staat hier een handig overzicht van het bellen naar 0900 nummers met een prepaid. De verschillen zijn aanzienlijk, een extra simkaartje of een prepaid pakket met eenvoudig mobieltje zijn al snel aantrekkelijk als je nu € 1,30 per minuut kwijt bent.

    http://www.bellen.com/content/mobiel-naar-0900-nummers-bellen.aspx
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina