1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

nog steeds packetloss en high latencies op verbinding en op modem ...

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door macput, 29 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Misschien je andere routers nog eens bij iemand anders thuis testen?
    Kijken of het probleem meegaat ?
     
  2. Hi Cees,

    dat zal ik idd eens doen deze week.

    ondertussen nog wat meer gedaan.
    - andere kabel tussen modem en splitter. (geen verbetering)
    - ik merk dat ook met een ping van 0ms tussen router en modem, er packetloss ontstaat. Daarnaast zijn er de plotselinge lag spikes en lijkt het wel of het modem de weg even kwijt is. (ping tussen 2000ms en 4000ms). Alles staat dan stil voor een aantal seconden waarna het dan weer verder gaat. op dat soort momenten kun je geen pagina's bezoeken, ontstaat er packetloss en/of wordt verbinding met bv online game verbroken...
    - heb het modem gepingt met de signaalkabel los. Dus alleen UTP tussen router en modem en geen kabel van splitter naar modem. Na een half uur draaien geen packetloss!!

    Zou het kunnen zijn dat er toch invloed van buiten is op het modem waardoor het modem af en toe offline gaat en daarom niet goed (snelgenoeg) kan reageren op de ping die het modem krijgt aan de andere kant?? Ziggo ga aan dat ze 28% packetloss zagen op mijn modem/lijn aan hun kant.
    Verklaart niet waarom de dlink dir-655 en de sitecom wl308xr wel packetloss laten zien en de verbinding echt weg valt, en bij de linksys 610N en de oude Belkin pre N er geen packetloss is en alles blijft werken. Wellicht is de firewall of detectie van packets gevoeliger bij bepaalde routers??? geen idee. maar vind het wel frapant dat zonder signaal kabel de packetloss op modem er niet is.

    Geeft dit je meer inzicht Cees? Lijkt dat er toch invloed is van buiten, en dar somiige routers of combi van routers en modem daar beter of slechter mee om kunnen gaan... ??

    groet
    mac
     
  3. Nog even een schot voor de boeg...

    Heb je wel eens geprobeerd om met een kleinere packetsize (payload) te pingen. Ik ben benieuwd wat voor resultaten je dan krijgt.
     
  4. hi,

    heb idd met verschillende packet sizes geprobeerd (met winmrt default 64, ook met 128 en 32)
    Helaas gaf dit ook geen verschil.

    heb toch meer en meer het idee dat er aan de ziggo kant iets mis is of anders is dan aantal maanden terug wat problemen geeft met bepaalde router -modem combinaties. de dir-655 en wl308xr komen zeer goed uit de router tests op verschillende websites, dus lijkt mij dan raar wanneer dit niet goed zou werken bij ziggo door toedoen vd routers..
    Ga nog wat zaken proberen zoals Cees ook al aangaf (mijn routers proberen bij iemand anders en kijken of de problemen mee gaan) en anders zit ik ondertussen met 3 nieuwe routers en een oude waarvan er twee werken en twee niet ;-P:rolleyes:
     
  5. Het probleem doet zich in het geheel niet voor met de Linksys router of met een pc direct op het modem aangesloten? Dan kun naar mijn mening een Ziggo probleem al afschrijven, anders zou het zich op een of ander moment ook met de Linksys router moeten voordoen en/of met een pc direct op het modem aangesloten.
     
  6. dat zou je denken idd, maar zowel de dir-655 en de sitecom wl308 zijn gloed nieuw en ook als een van de betere routers getest... heb werkelijk alle opties geprobeerd aan/uit, firmware, kabels, meerdere pc's etc. etc.

    naar mijn idee zijn deze routers gevoeliger dan de andere.. op de routers is er geen packetloss, alleen op de modem en verder... wanneer ik dan signaal kabel los gooi, dan verdwijnt de packetloss... de linksys 610n en de oude belkin pre n hebben waarschijnlijk dan minder last van wat er op het kmodem gebeurd.. een ping request is naar mijn idee toch het meest simpel wat een router kan afhandelen... dan verwacht je niet dat je opeens 3000ms lag etc., op het modem ziet...

    vind het echt een raar probleem wat me al tijden bezig houdt. zou niet weten wat voor setting er in de router zou moeten zijn die dit veroorzaakt, en lijkt mij een te groot toeval dat beide routers kapot zijn... de routers hebben wel 1 overeenkomst.. ze gebruiken beide ubicom chip voor routeren, dus wellicht een bug in deze richting.. maarja, heb er nog weinig andere over zien raporteren.

    ga deze week nog een dlink 825 halen..als die het ook heeft geef ik het op... hoop dat ik de sitecom nog kan retourneren.. 4 routers, wat een luxe :-)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina