1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Coax bij Humax IR-FOX C (SD-Tuner)

Discussie in 'Humax IR-FOX C (SD-Tuner)' gestart door Hans_S, 28 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vandaag eindelijk mijn digitale televisie pakket ontvangen bij het alles-in-1 gebeuren. 4 januari internet, 28 januari digitale pakketje. Telefoon bijna geregeld, we kunnen wel bellen maar nog niet gebeld worden. Maar daar gaat het hier niet om.

    Aansluiten oogt simpel en alles gedaan volgens de handleiding. Juiste frequentie en overige instellingen. Zelfs nog een keer een reset naar fabrieksinstellingen gedaan en de boel 15 seconden van het lichtnet afgehaald. Dit alles om de signaalsterkte 50-60 is (kwaliteit overigens 100) maar er geen zenders kunnen worden gevonden.

    Gebeld met ZIGGO (inmiddels al rond de 70 euries daaraan gespendeerd en ken het bandje met Kung Fu Fighting volledig meezingen)...... Toen moest ik bovenstaande handelingen opnieuw doen en toen dat weer niet werkte (duhhh) werd verteld dat de kabel die meegeleverd wordt niet goed genoeg is en dat ik zelf een kabel er tussen moet planten. Nou die had ik toevallig nu net even niet in huis dus die moet ik dan snel maar gaan kopen.

    Wat nu mijn vraag op dit forum is. Klopt het dat je er een andere kabel tussen moet plaatsen of ga ik opnieuw extra kosten maken. Voor het draadloze gebeuren hier in huis heb ik ook al noodgedwongen extra voorzieningen moeten treffen omdat de signaalsterkte van het draadloos internet niet verder komt tot de overloop van de 1e etage.

    Ik hoor het graag van de medeforumbewoners hier :)

    Groet,
    Hans
     
  2. Wat vul je in bij de installatie? De goede instellingen voor Leiden zijn:

    Frequentie: 372000
    Netwerk-ID: 5555
    Modulatie: 64-QAM
    Symboolsnelheid: 6875
     
  3. Ik durf het bijna niet te vragen maar heb je de scartkabel er wel tussen zitten ? Ik heb dit namelijk bij een kennis ook al meegemaakt, die dacht dat het wel zonder kon omdat de videorecorder ook alleen via coax was aangesloten:oops: !
     
  4. Die moet er wel tussen zitten, want hoe moet hij anders de instellingen o.a. frequentie die hij gedaan heeft in beeld zien ??
     
  5. Hoeveel dagen heb je dan "in de wacht" gestaan ?

    Helpdesk kost lokaal tarief, dus voor 70 euro kun je zo'n 48 uren :!: in de wacht hangen......

    Signaalsterkte 50-60 is prima, als het maar meer dan 10 is. Dit getal is een relatieve sterkte en zegt eigenlijk niets. De kwaliteit (of BER) is het enige belangrijke. Hoe kun je trouwens signaal sterkte meten als er geen enkel kanaal gevonden zou worden ? Je ziet alleen maar signaalsterkte als je wel kanalen gevonden hebt. Zelfs zonder smartcard zou je toch 1 of 2 kanalen moeten kunnen zien. Is dat het geval, zit je smartcard misschien verkeerd om in de gleuf (4 mogelijkheden :wink: )
     
  6. Antennekabel wel uit de TV gehaald en in het kastje gestopt? Was ik n.l. ook ff vergeten :frons:
     
  7. Hoe hoger een antenne staat, hoe wijder en verder het bereik... dus... zet de router op de 1e verdieping.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina