1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

als niets anders helpt, dan maar opzeggen.....

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door hintt, 28 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. moah... scheelt geen 30km meer aan.. :-P

    maar ja.. daarmee is mij verbinding niet snelle geworden, en problemen qua snelheid "op het dorp" zijn begonnen sinds december (storingen van afgelopen week buiten beschouwing gelaten)

    Maar als je kijkt op ip-adress.com zie je ook ISP of this IP: Casema B.V. staan.. dat was eerder nooit zo vandaar dat ik daarbij kom
     
  2. Wat ik aan jou duidelijk probeer te maken is het volgende:

    Als je een speedtest doet en je haalt 6Mbit, en je download vervolgens van een andere bron en daar haal je nog geen 1Mbit, dan zit dat probleem niet bij Ziggo maar bij de bron waarvandaan je download.

    Het internet is groter als alleen het Ziggo netwerk :roll:
     
  3. Speetests of niet, het feit blijft dat velen op de drukke tijden een zeer slechte verbinding houden. En dat ziggo hier geen duidelijk antwoord op heeft. Problemen blijven maanden bestaan, en worden niet erkend naar de klant toe.

    Het jammere van dit forum is dat het vaak ook geen uitkomst bied voor mensen met dit soort problemen. Vaak beland de discussie in, je moet zus en zo niet meten (speedtest meet niet goed). Het feit blijft alleen wel dat mensen merken dat hun verbinding op bepaalde tijden niet goed is. dan ga je testen met de middellen die voor handen zijn.

    Ook ik heb voor me zelf de knoop door gehakt. Ik ga weg bij ziggo. En heb al een aanvraag bij XS4ALL gedaan. Ook ik wou in eerste instansie niet over op adsl. Maar na meer dan 3 maanden problemen, en vele contact met de helpdesk ( waar je als klant alleen maar gefrustreerder word) toch maar de knoop door gehakt.

    Snelheid of stabiliteit?

    ik kies voor het laatste. 50MB binnenkort? lol nu is de lijn al niet stabiel na de snelheids verhoging. wie zegt mij dat de problemen niet nog erger worden als ze binnen een paar maand weer een verhoging door voeren.

    Na mijn mening betekend hogere snelheid meer data verkeer op het netwerk van ziggo . Dus nog meer capaciteits problemen. Daar bedank ik voor.

    Geef mij maar 8MB en stabiliteit.
     
  4. Neen, we hebben geen eigen personeel in dienst. Dank zij het forum weet je echter wel dat het een probleem is dat niet alleen bij jezelf zit. Tsja en als je hier niet de oplossing vindt waar je op hoopt.... dan heb je nog meer redenen om je te ergeren.
     
  5. Sinds lange tijd (paar maanden) is de snelheid van mijn internet verbinding beroerd, bagger. Ik betaal voor een all-in-1-extra, maar ik kreeg nog niet eens de snelheid van een instap abonnement.
    De helpdesk geeft natuurlijk standaard antwoorden zoals 'resetten', '3 x per dag speedtest uitslagen opschrijven en doorgeven', 'uw modem is zo te zien OK', 'maar start nog maar eens op in de veilige modus' ..... want u zal wel virus of spyware op uw PC hebben.... (dacht t niet want ik heb een Mac, die kun je niet in een veilige modus opstarten), 'sluit uw PC eens rechtstreeks aan op het modem'. Afijn allemaal opties die ikzelf ook wel kan bedenken. Het maakt allemaal geen moer uit. De verbinding is en blijft traag.
    Volgens mij hebben ze hebben gewoon capaciteitsproblemen.
     
  6. Wat definieer jij als traag? Welke snelheden haal je als je een test uitvoert?
     
  7. Traag: 2,85 mbit en 3,28 mbit, veel beter haal ik niet.
    Vanochtend was de snelheid zowaar 7,25 mbit (sinds 5 december de hoogste snelheid). Daarvoor was de snelheid steeds tussen de 17,00 mbit en 19,00 mb/s
    Gebruikt: Speedtest.net, server Alkmaar en Amsterdam.

    Maar speedtest of niet, de verbinding is duidelijk trager de laatste tijd.
     
  8. Alles bij je thuis uitgesloten/getest?

    Modem direct met korte kabel (max 1mtr) op het AOP aangesloten?
    Indien router in gebruik, ook zonder router getest?
    Indien router in gebruik, het probleem bestaat zowel bekabeld als wireless?
    Heeft een evt andere pc/mac die aangesloten is hetzelfde probleem?
     
  9. Dat is een bekend probleem in jouw regio wat nog steeds niet opgelost is. Er wordt wel aan gewerkt, maar de capaciteitsproblemen lopen al sinds december....

    De helpdesk probeert eerst wat standaard zaken, want dat zou natuurlijk ook een oorzaak kunnen zijn, maar ze zouden moeten weten van de snelheidsproblemen hier. Alleen snachts tussen 2 en 4 uur haal je nog volle snelheid, in de avonduren zakt het helemaal in elkaar tot ongeveer 4 Megabit of minder terwijl het 20 zou moeten zijn. Je zult dus nog even geduld moeten hebben tot dit eindelijk wordt opgelost, maar dat kan nog wel weken duren vrees ik.... (Dus laat je geen monteur aansmeren waar je een vrije dag voor moet nemen, want dat gaat dit probleem niet oplossen)

    Ik denk dat je niet meer kan doen dan een klacht neerleggen en desnoods vragen om een restitutie van je abonnementsgeld.
     
  10. Als het een bekend probleem is, dan snap ik niet zo goed waarom dat niet op de website van Ziggo staat of waarom dat niet wordt gezegd door de helpdesk. In plaats daarvan moet je steeds de standaardtruckjes stap voor stap doorlopen met als eindresultaat, dat dezelfde stappen morgen nog maar eens gedaan moeten worden en als het probleem er nog steeds is, dan maar weer contact zoeken met de helpdesk. Ik heb liever dat ze meteen zeggen dat het een bekend probleem is. Dan weet ik dat tenminste en hoef ik niet van alles na te lopen of mijn spullen technisch wel/niet in orde zijn. Het is steeds de standaardreactie van de helpdeks: 'uw probleem zit waarschijnlijk achter het modem, dus wij (ziggo) kunnen er ook niks aan doen', m.a.w. zoek het lekker zelf uit.
    En zo wordt je vraag / klacht je vakkundig weg geprogrammeerd via standaardprotocollen met als eindresultaat 'niks', maar Ziggo heeft tenminste antwoord gegeven.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina