1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

als niets anders helpt, dan maar opzeggen.....

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door hintt, 28 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Mja, het kan zijn dat er een andere reden is waarom die downloads inderdaad erg langzaam gaan, maar de snelheidstest was dacht ik ook niet het juiste dacht ik zo... Is maar de helft van wat ie had voor de verhoging, dus daar is toch ook iets mis...
     
  2. ik vind eigenlijk elke speedtest die mijn verbinding naar Ziggo(alkmaar) test helemaal niet relevant -- voor mij is internet alles voorbij alkmaar -- en niet tot Alkmaar
     
  3. Je kunt bij speedtest.net servers over de hele wereld kiezen. Daarnaast is al een aantal keer uitgelegd dat snelheid van twee kanten moet komen: als de "verzender" een trage verbinding heeft, krijg jij het nooit met hoge snelheid binnen.
     
  4. [​IMG]

    Voor een alles in 1 plus abo is dit toch wel iets te traag 55%
    En mag je gerust klagen.
    Je betaald uiteindelijk voor beide en niet alleen de upload
    maar ook de download snelheid
    [​IMG]
    en dan mag je dit ook verwachten
     
  5. Gedachte is niet vreemd, maar je kan Ziggo moeilijk verantwoordelijk houden voor alles buiten hun netwerk... Vandaar deze testen waaruit blijkt of je eigen verbinding wel of niet in orde is...

    Klopt, maar de vragen die hem zijn gesteld zijn simpelweg nodig om eerst uit te vinden of het bij deze persoon binnenshuis al fout gaat, of juist niet...
    Monteur die bij een klant komt waarbij het binnenshuis ligt loopt zelfs risico op kosten van de monteur...
     
  6. Daar heb je wel een punt.
    Maar hoe weet een klant of het aan hem of haar ligt.
    Als alles altijd goed heeft gedraaid en ineens gaat de verbinding traag, mag de klant toch om hulp vragen. Of zie ik het verkeerd?

    Mart
     
  7. Alleen ligt zijn speedtest vele malen hoger als wat hij behaalt met zijn FireFox plugin, hij haalt daar slechts 12kbps. Dit geeft dus een duidelijk indicatie dat er met de FireFox plugin, of de servers waar vanaf gedownload word aan de hand is, en de bottleneck vormt.
     
  8. Vreemd ik doe het ook via firefox en doe het vanaf de server Alkmaar.

    Mart
     
  9. Hij heeft een FireFox plugin waarmee hij download :wink: Dat is anders als surfen met firefox en bv een speedtest doen op bv speedtest.net

    Zie het als een programma (bijvoorbeeld een P2P applicatie) wat je aan FireFox toevoegd als een plugin/Add-on zodat je niet meer apart een applicatie hoeft te starten.
     
  10. ik gebruik downthemall - een firefox plugin - om alle downloads te doen die via http gaan.
    Speedtest kan ik alleen maar met zekerheid tot aan Alkmaar testen ( eigenlijk zou dat moeten zijntot aan de backbone in Amsterdam, maar goed : tot aan Alkmaar want tot daar kan het ik ALLEEN aan Ziggo wijten --- en daar haal ik maar 65% (op goede momenten) van de snelheid die zou moeten halen.
    Daar kan in principe niemand een speld tussen krijgen.

    Het feit dat niet een maar meerdere sites - uitvallen via timeouts -opdat mijn verbinding weg valt betekend dan dat het vanaf alkmaar fout gaat - Ik heb in ieder geval niet gehoord dat microsoft/belastingdienst en last.fm uit de lucht waren afgelopen vrijdag avond. Voor mij is dit dan dat wij niet voor alkmaar slecht maar na alkmaar - en vanaf alkmaar---omdat ik daar vandaan kom.

    misschien gaat het via de kabel tot aan alkmaar wel ok -- maar daarna.....

    En zeg nou niet dat het maken heeft met mijn router/pc/laptop/wireless of wired of de software ( ik draai via Ubuntu en Vista en xp ) en ik heb ze alledrie geprobeerd vrijdagavond - immers mijn OB moest zaterdag binnen zijn.

    *ZUCHT*
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina