1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Dubbel abbonement !

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Wendy001, 28 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij hebben vanaf oktober onze kabel tv en internet Z3i om laten zetten naar een Alles in een Extra abbonement. Het kost minder en je krijgt er meer voor, dachten we.

    Nou na 1 maal teveel te zijn gefactureerd en een uur aan de telefoon zitten wachten tot er iemand eens opnam en verschillende malen te zijn doorgeschakeld dachten we het opgelost te hebben. Met het omzetten hebben hun mij als nieuwe klant aangemeld en dus hierbij niet omgezet, maar er 2 abbonementen van gemaakt.

    Maar wat bleek na 2 maanden dat ze een facturerings probleem hadden en nu ineens 145 euro zou worden afschreven... dus weer gebeld, weer een uur zitten wachten en verschillende malen te zijn doorgeschakeld, uiteindelijk beland op de afdeling facturering.
    Die persoon (zal de naam niet noemen) leek het allemaal te begrijpen en zei dat het in februari opgelost zou zijn, en de 2 klantnummers zouden worden samengevoegd tot 1 abbonement. en de teveel betaalde abbonementskosten zou worden verrekend met de komende maanden.

    ik heb netjes gewacht tot de factuur van februari binnen zou komen. Wat blijkt: ze hebben op het oude klantnummer van internet Z3i een tegoed gemaakt voor 4 maanden en zijn hun doodleuk aan het verrekenen met de komende maanden en ook nog via mijn "nieuwe" klantnummer het alles in 1 pakket aan het afschrijven. Ik heb er uiteindelijk dus geen ***** aan.

    In de tussentijd zijn wij 40 euro armer alleen al aan het telefoneren naar Ziggo.

    Als iemand hier ervaring mee heeft met Ziggo en tips heeft om dit op een zo snel mogelijk manier af te wikkelen horen wij dit graag!!

    In de tussentijd zijn wij bezig om een mooi geschreven briefje te schrijven naar Ziggo waar alles nog eens glashelder in staat....

    Een erg erg erg ontevreden klant!! :evil:
     
  2. Ik ben ook nog bezig om 140 euro terug te krijgen.
    Wij hadden al bij Ziggo digitale televisie en hebben er telefoon bij genomen, nu heeft Ziggo daar ook een Internet abonnement bij gedaan en gelijk voor een paar maanden afgeschreven, nu probeer ik al een half jaar die 140 terug te krijgen.
    Van de maanden er na heb ik wel netjes alles terug gekregen, alleen de eerste maand rekening niet.
    Gisteren weer een mailtje terug gekregen dat ik maar moest bewijzen dat ik Internet heb opgezegd, hoe dan? Ik heb helemaal geen Internet bij hun afgesloten, morgen maar weer even bellen....

    Succes met het terugvragen van het teveel betaalde geld!
     
  3. Wanneer er op het oude klantnummer geen abonnementen meer actief zijn, wordt een tegoed uiteindelijk vanzelf uitbetaald. Dit gebeurt altijd minimaal een maand na de laatste factuur, zodat eventuele storneringen meegerekend kunnen worden.
     
  4. Dubbel abonnement

    Wij zijn verhuisd vanuit een upc gebied naar bergen op zoom in het ziggo gebied.
    Waar wij wonen is nieuwbouw dus reken je op een frisse start.
    Wij hebben een simpele kabelaansluiting voor radio en tv aangevraagd. Niks digitaal etc etc. Alleen geluid en beeld.
    En ja hoor......
    1) een verkeerde aansluitdatum,
    2) een "welkomstpakket" hetgeen een ongevraagde digitale ontvanger bleek te zijn,
    3) Inmiddels 3 klantnummers waarvan op 2 de meest vreemde bedragen worden ge-incasseerd.
    4) Op brieven, e-mails etc word niet gereageerd,
    5) Telefonisch overleg duurt altijd lang en heeft geen resultaat. Je praat tegen een muur.

    Conclusie en aktie:
    Eerst alles wat onterecht was bij de bank ( binnen 30dagen na incasso ) gestorneerd en heel belangrijk: Ziggo automatische incasso's gelijk geblokkeerd. Dat kan voor 1 1/2 jaar.

    Gelijk daarna een "prettige" brief gestuurd. :evil:
    Aangetekend met ontvangstbewijs.
    In de brief tekst en uitleg gevraag en tevens gemeld met zij alleen nog maar een acceptgiro mogen sturen.

    Ondanks bovenstaand komen er doodleuk allerlei waanzinbrieven en ook nog internetfacturen, die ik uitprint en braaf bewaar voor mijn volgende pret-brief.

    De eerste pretbrief heb ik inmiddels aan kassa gecopieerd ter informatie.


    succes.
    adriaanus
     
  5. Er is 1 probleem na mijn telefooncontact zou het oude abbonement worden opgezegt per de datum dat mijn nieuwe abbonement is ingegaan.
    Zover ik het nu kan zien is mijn oude abbonement niet opgezegt maar enkel een tegoed gemaakt voor die maanden waar ik recht op heb. De komende 3 maanden wordt de afschrijving van het tegoed gehaald wat verrekend had moeten worden met het nieuwe abbonement.

    Ik vraag me af wat hun doen met gestorneerde bedragen... dan krijg je geheid een incassobureau op je dak na 3 maanden. Krijg je daar ook gedonder mee.
     
  6. Incasso dreigementen.

    Niet bang zijn voor incasso dreigementen. Wij hebben gecheckt wat een simpel Z-1 abonnement kost. En als er op 2 klantnummers door ziggo ge-incasseerd wordt dan maken zij zich schuldig aan frauduleuse handelingen.
    Het valt mij mee dat dit bedrijf nog niet is binnenstebuiten is gekeerd door de belasting/fiod, want de administratie deugt waarschijnlijk voor geen kant.

    Ik citeer uit mijn brief:

    quote




    Hierbij delen wij U mede, na telefonisch overleg met Uw afdeling, dat wij met onmiddelijke ingang de aan U telefonisch verstrekte machtiging tot automatische incasso te hebben ingetrokken om de navolgende redenen:

    1) De telefonische aanmelding via Uw callcenter in augustus 2008 was al een gebrekkig en zeer onprofessioneel geheel.
    2) Er zou ons een “welkomst pakket” toegezonden worden, hetgeen een ongevraagde digitale ontvanger bleek te zijn.
    De zogenaamde misleidende Amerikaanse borstelverkoop methode Uwerzijds.
    3) U reageerde niet op onze correspondentie hetgeen wij zeer ongepast vinden, maar volgens de media is dat één van Uw standaard procedures.
    4) Wij retourneerden inmiddels, die zelfde ongevraagde digitale box zoals in oktober met Uw klantenservice overeengekomen.
    5) U berekent ons desondanks ( op klantnummer 1361 factuur nr. 2150 ) alsnog een digitale box en wederom de eerste nieuwbouw aansluitingskosten met nog wat onduidelijke abonnementskosten. De aansluitkosten en de abonnementsgelden voor ( deels ) september, oktober en november zijn reeds eerder door U ge-incasseerd op klant nummer 1361.
    6) U stuurt ons 2 Ziggo nieuwsbladen met juiste tenaamstelling, maar vreemd genoeg ook elk met een ander klantnummer.
    Ergo, volgens de door U aan ons verzonden correspondentie, hebben wij inmiddels 3 ( drie ) klantnummers.
    Het wachten is dus op (drie ) dubbele incasso’s.
    7) U houdt zich niet aan reeds eerder gemaakte afspraken.

    Al met al geen basis om vertrouwen te hebben in de ( verspreide back-office) administratie van Ziggo, zodat uitbreiding van ons abonnement naar een totaal pakket voorlopig niet aan de orde is.

    Wij zijn op 11 december met U medewerker overeengekomen:

    1) Wij Uw nota nr. 2150 gestorneerd,
    2) U stuurt ons overeenkomstig een creditnota.
    3) U stuurt ons, tot nader bericht onzerzijds, voortaan alleen nog een acceptgiro voor het aangegane gewone kabelabonnement en geeft ons aan welk klantnummer wij hebben.



    Teneinde het abonnement niet te verstoren hebben wij per heden het abonnement’sgeld voor december 2008 aan U overgemaakt met klantnummer 1361. Hetzelfde klantnummer waarmede U reeds eerder bij ons heeft ge-incasseerd.

    unquote


    De nrs heb ik veranderd!!


    Hierop heb ik inderdaad een bevestiging/opzegging gehad van één abonnement, maar men blijft internet nota's sturen voor 2 abonnementen.
    Ik heb pas geleden 1 uur 6 minuten met een medewerker gesproken en haar laten noteren dat dat echt het laatste gesprek was. Vriendelijk blijven is mijn motto, want een callcenter medewerker noteert en geeft alleen maar door. Dat Ziggo er niets mee doet, kunnen de medewerkers van een callcenter niets aan doen.
    Aan Ziggo besteed ik ook verder geen enkele cent meer aan telefoonkosten. Wel hooguit nog aan aangetekende brieven ( met een ontvangstbewijs ) en copieer alles via de website aan kassa.nl.
    Ze staan deze week weer nr. 2 bij kassa.


    groetjes
    Adriaanus
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina