1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

kan het niet voor elkaar krijgen om teveel betaalde abonnements geld terug te krijgen

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Freshman, 27 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,
    Ik zit met het volgende.
    in september 2008 heb ik aangegeven om mijn abonnement van sport 1 per 31-10-2008 op te zeggen.
    Dat is gelukt. echter in oktober is er alsnog 14,95 euro afgeboekt voor de maand november.
    Hier heb ik kontakt over genomen met klantenservice
    en hun verzekerde mij dat dit bij de factuur van november verrekend zou worden.
    De factuur van november (nr 213032498) heeft welgeteld 8.26 euro vereking van sport 1 , alleen een maand is 14.95 euro dus ik kom 6.69 euro te kort.
    dit wordt idd ook bevestigd door de klanten service en elke keer probeert men dit ook recht te zetten, maar dit wil niet lukken blijkbaar.
    half december had ik hierover kontakt met de klanten service en toen is er een openstaand factuur aangemaakt (nr 791922) met daarin het bedrag wat ik nog tegoed heb. de klantenservice gaf aan dat het eind januari dan in orde zou zijn.
    echter wat gebeurde afgelopen week. het openstaand bedrag is van -6.69 euro naar 0.00 euro gezet ????
    ik krijg gisteren mijn nieuwe factuur (nr 221441161) en ja u raadt het al geen afrekening van het teveel betaalde bedrag.
    Ik kan nu wel weer met de klantenservice gaan bellen, maar ik heb nu het idee dat het mij meer geld gekost heeft dan dat ik terug hoor te krijgen.
    vandaar dit threadje, mischien is er een ziggo medewerker die mij wel kan helpen. het is toch vast niet moeilijk om geld terug te storten
    Alvast bedankt voor de moeite

    vriendelijk groet

    Freshman // Pietro Chia
     
  2. Wacht op de papieren factuur daar zal het wel verrekend zijn..

    Heb hetzelfde met Digitaal -Totaal..
     
  3. Via een melding onterechte incasso bij je bank/giro kun je incasso's die tot een jaar geleden zijn gedaan terug laten boeken.
    Bovendien verliest een client bij teveel meldingen onterechte incasso's het recht om per incasso bedragen af te laten boeken.
    Schrijf dus een brief aan je bank met er boven links: melding onterechte incasso en schrijf kort en bondig wat je gedaan hebt om het bedrag terug te krijgen.
    De bank is dan verplicht het in behandeling te nemen.
     
  4. Voor zover ik weet en kan vinden op oa de website van de Rabobank kan je een automatische incasso tot max 30dagen na het incasseren laten terugdraaien.
     
  5. Bij een onterechte incasso kan je tot een jaar na datum nog een verzoek indienen bij je bank om het te laten terug storten. Het kan dan inderdaad niet maar automatisch met een web-formulier, maar het is wel degelijk mogelijk.

    Zie http://www.incassomachtigen.nl/Consument/Pages/OnterechteIncasso.aspx (onderaan)

    Of het in dit geval zal werken weet ik niet, want de incasso is in principe wel gedaan voor het bedrag waarvoor de machtiging in eerste instantie is afgegeven.

    Ik denk dat het toch beter is dit te proberen met de klantenservice van Ziggo te regelen, want als je het hele bedrag laat terugboeken denk ik dat de problemen alleen maar groter gaan worden.
     
  6. Op zich was het goed geregeld met de klantenservice getuige de openstaande factuur waar ik nog 6.69 euro tegoed krijg.
    snap alleen niet waarom dit weer op 0.00 euro is terug gezet.
    Toch maar weer een poging wagen bij de klanten service, 4 pogingen is scheepsrecht :mrgreen::mrgreen:

    vr gr Freshman
     
  7. Vandaag de papieren versie van de factuur gekregen
    en daar stond keurig op vermeld dat er 6,69 euro verrekend zal gaan worden.
    En ja het klopt ook nog, heb net op mijn betaalrekening gekeken en daar was keurig het bedrag minus 6,69 euro afgeboekt.
    Toch nog gelukt.
    Thread mag dicht

    Gr Freshman
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina