1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

smtp.casema.nl als mailrelay werkt niet meer

Discussie in 'Internet - Email' gestart door josz, 27 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Mail vanaf mijn eigen server naar buiten via casema als mailrelay worden plots geweigerd.
    smtp.casema.nl, kijkt naar het reply to adres (...@fam-zonneveld.n), ipv het casema emailadres waarmee ingelogt is.

    Ook krijg ik plots geen mail meer binnen vanaf mijn @casema.nl addressen, op mijn domein fam-zonneveld.nl.
    Alle deze mail wordt geweigerd met melding "Relay acces denied".
    Mail vanaf bv gmail.com, worden wel ontvangen.
    Ik draai een eigen mailserver via een port reroute service (editdns.net).

    Raymond, is er wat veranderd met casema/ziggo beleid, en een opstelling zoals deze?

    Jos

    Aanvullende info
    Ik weet nu zeker dat de instellingen van smtp.casema.nl zijn gewijzigd.
    Via thunderbird met afwijkend from adres met smtp.casema.nl verzonden.
    Dit werkt niet meer. Waarom is dit, dit is gewoon klantje WEGPESTEN.:no:.
    Dit doet geen enkel ander provider.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2009
  2. Inmiddels weer wat wijzer.
    Het probleem ligt wat ingewikkelder. Adressen van mijn domein worden op een of ander wijze niet meer door smtp.casema.nl geverifieerd.
    Ik heb mijn dns instellingen gecontroleerd, en alles staat volgens mij goed.

    Raymond, hoe werkt de mail verification van casema/ziggo?
    Wordt alleen gecheckt of er een mx record voor het domein aanwezig is, of zijn er verder nog meer controles.

    Misschien is het mogelijk mijn domein met de hand in de verificatiedb te zetten?

    Ik begrijp dat ziggo dit doet om de spam te verminderen, maar wat ik doe is gewoon legitiem.

    Raymond, graag een reactie
     
  3. Er is wat veranderd, want nu werkt alles weer normaal.:applause:

    Jos
     
  4. Jos,

    Er is de laatste dagen ( /weken ) niets veranderd aan de controle's van de uitgaande e-mail. En ja, er wordt met adres-verificatie gecontroleerd of afzend adressen die meegegeven worden wel legitiem zijn.

    Mogelijk was het systeem wat je @fam-zonneveld.nl afhandeld niet bereikbaar en is er geen fallback systeem geconfigureerd om dergelijk uitval op te vangen?

    mvg,
    Chris
     
  5. Bedankt voor je reactie,

    ik ben het met je eens dat het mogelijk iets te maken had met de bereikbaarheid van de nameservers. Het bleek achteraf dat tijdens het probleem een DDOS aanval gaande was die de bereikbaarheid van de nameservers beïnvloedde, en mogelijk ook de MX servers

    Natuurlijk had ik de ns ook getest, maar tijdens de test was het oke.

    Het werkt inmiddels al een aantal dagen zonder problemen.

    Jos
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina