1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door pong38, 26 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. 5247 Vanaf gisteravond (zondag) 18:00 geen internet meer.
    Telefonie en digi tv werkt wel.
    Modem en ander gear tig keer gereset. :giveup:

    Trace routes gedaan.
    Binnen het Ziggo domein is alles bereikbaar (incl. mail) maar geen enkele verbinding naar buiten.
    Routertje jongens ? :rolleyes:

    Update 08:00 : 2 buurtjes in the neighbourhood hebben hetzelfde probleem.

    Helpdesk gebeld :
    Probleemje mijnheer, tis bekend en er wordt aan gewerkt. Nee we maken hier geen call voor aan. :schater:
    Nee, communicatie is niet nodig geweest want dit was geen geplande storing. :schater:
    Tja, men verwacht dat zo rond het middaguur het probleem zal zijn opgelost maar dit is een schatting mijnheer. Wie weet wat de monteur nog meer vindt. :schater:

    Ik heb begrip voor de situatie rondom een storing maar ik heb zelden zulke droevige teksten uit de mond van een helpdeskmedewerker gehoord.
    Je zou bijna gaan suggereren dat medewerkers geinstrueerd worden om de klant af te schepen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2009
  2. Ook ik zit met het zelfde probleem (5211)

    Omdat ik vorige week helemaal geen verbinding had dacht ik weer dat het ergens niet goed zou zitten in mn laptop. Toen kreeg ik een IP in de 169 range, nu mijn normale IP 94.x. Dan zit het goed aan mijn kant.

    Wat ik dan niet begrijp is dat er geen backupverbindingen zijn en dat ze dit niet vannacht hebben kunnen oplossen. Of monitoren ze hun netwerk niet 24/7?
     
  3. Over die communicatie, ik vraag mij toch af hoe mensen het in gedachten hebben dat Ziggo mensen zou moeten gaan informeren omtrend een storing?

    - Storing kan vermeld worden op storingspagina, maar daar waar internet uitgevallen is heeft dit niet heel veel effect.
    - Storing zou per email gemeld kunnen worden, maar ook hier geldt, waar het internet is uitgevallen heeft dit niet zoveel zin.
    - Per telefoon? Als het 10 mensen betreft zou dit nog te doen zijn, maar als het er 100 of meer zijn ondoenlijk. Daarbij, voor de gebieden waar ook telefonie uitgevallen is heeft ook dit geen effect.
     
  4. Teletekst misschien......! :mrgreen:
     
  5. Ik neem aan dat Ziggo niet voor niets een aantal pagina's op teletext gereserveerd hebben ??? :oyeah:
     
  6. Same problem here guys... already since the evening of the 26th....

    5051 and the guy I had on the telephone line said pretty much the same to me... small problem will be solved tonight... as in last night, and guess what? It's not solved yet!

    There is news on the Ziggo site now though...

    "Groepsstoring
    sinds donderdag 29 januari 11.36 uur
    Door een storing is er vertraging ontstaan bij het versturen en ontvangen van e-mail berichten via zowel de Ziggo webmail als het e-mail programma op uw pc.
    We verwachten dat deze storing in de loop van de middag is opgelost.
    Onze excuses voor het ongemak"

    BTW... it's not just email we're talking about here... littleor no throughput... high latency... PS3 won't even log-in...
     
  7. Biker: try resetting your cable modem: i.e. disconnect the powercord for 30 seconds, and plug it back in.
     

  8. Yo think they've solved it already.... ? I did hard resets last night and it didn't have any effect. That's whn I finally ended up on the telephone with the helpdesk...

    I'll try resetting again when I get home this evening... am at work now hence internet...
     
  9. Hey biker,

    5051 here as well. Did you receive a letter about maintenance in the night of January the 28th?

    My connection is crappy since then, download speed is quite allright but my upload is around 0 - 5 kb/s. This is a problem even browsing the net because you need to send info doing that as well.

    I have called them 7 times already, and have performed the following actions:


    1) Unplugged the power of the modem for
    a) Ten minutes
    b) Two hours
    c) All night (last night)

    2) I have a clean Vista install on both pc as laptop.

    Funny thing is I caught the last guy saying that at least 12 others from this zipcode has placed the same complaints.

    My personal opinion is that they are migrating to ipv6. You might have noticed that in hardware->network adapters (show all) some extra items have appeard;

    - Teredo Tunneling Pseudo interface
    - 6to4 adapter
    - and perhaps some more.

    This also shows when you run, cmd, ipconfig/all

    It seems this migration has turned out for the worse. I am going to call them again this morning.

    Keep you posted!

    Gr. Thijs
     
  10. Update:

    Just got of the phone with the helpdesk. Yesterday they told me to call back if the power off has not solved the issue.

    Now this guy simple stated I should wait till monday since they already forwarded it to technical last Wednesday. Then why the hell was I told to call back!!!!!

    These guys really make me mad. It's @Home 5 years ago all over again (i finally took my business elsewhere back then).

    I will let it rest till monday, but they can count on my call early that morning and if no proper action is taken i will consider switching again.

    Gr. Thijs
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina