1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

smtp mail.home.nl onbereikbaar

Discussie in 'Internet - Email' gestart door persmuskiet, 21 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. telnet smtp.ziggo.nl 25

    Bezig met verbinding maken met smtp.ziggo.nl...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 25: De verbinding is mislukt
     
  2. Das apart. Heb je toevallig een andere PC waar je het op kan testen? (Op dezelfde verbinding)? Of heb je maar 1 PC , zonder router?
     
  3. Andere software op je pc die in de weg zou kunnen zitten?
     
  4. heb 1 pc zonder router
     
  5. nope geen software dat in de weg kan zitten.
    mail verzenden via een alternatieve smtp server lukt wel, dus dan zou die van ziggo of @home ook moeten werken.
    de fout ligt gewoon bij ziggo, das logisch
     
  6. Bij een ping naar smtp.ziggo.nl , welk IP adres krijg je dan te zien?
    212.54.34.9 ?
     
  7. ping naar smtp.ziggo.nl : 212.54.42.9
     
  8. Heb je al geprobeerd je outlook account te verwijderen en opnieuw aan te maken? Dit wil vaak ook nog wel helpen.

    Verdere vragen:
    - lukt het met een andere mailclient bijv. Outlook Express of Mozilla Thunderbird
    - Staat er ook een 0c800... nummer in de foutmelding en zo ja, welke
    - Gebruik je draadloos internet? Zo ja, zit je niet per ongeluk op de router van de buren die een andere ISP hebben?
     
  9. normaliter gebruik ik eudora.
    om het te testen heb ik even een account in outlook express aangemaakt met hetzelfde negatieve resultaat. Dus daar ligt het niet aan.
    Ik heb geen draadloze verbinding of router. Gewoon rechtstreeks op de modem.
    de enige foutmelding die ik krijg is connection time out 10060
     
  10. Waar het ook nog aan zou kunnen liggen: een blokkade. Heb je de laatste dagen toevallig veel mails verstuurd? Dan zou je geblokkeerd kunnen zijn ivm vermoeden van spammen.

    Om dit zeker te weten, zou je je IP in een naar 'Raymond' (met een y!) kunnen sturen met de vraag of hij voor je na kan kijken of er sprake is van een blokkade.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina