1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

smtp mail.home.nl onbereikbaar

Discussie in 'Internet - Email' gestart door persmuskiet, 21 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Even geheel offtopic, waarom de keus voor ZoneAlarm? Er zijn betere/stabielere gratis firewall aanbieders. ZoneAlarm staat erom bekend het voor een (lange) periode het goed te doen, en opeens de meest vreemde storingen/problemen gaat veroorzaken. De 10060 foutmelding is een van de meest bekenste/beruchtste problemen die (opeens) door ZoneAlarm veroorzaakt kunnen worden.
     
  2. en probeer dan de Nederlandstalige PC Tools firewall eens http://www.pctools.com/nl/firewall/download/ en desnoods een andere E mailclient zoals Thunderbird:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jan 2009
  3. maar als het aan zone alarm ligt, dan zou ik toch ook geen mail kunnen verzenden met een alternatieve smtp server?
     
  4. Hoeft niet per defenitie, ZoneAlarm kan ook een host ongemerkt blokkeren. Het kan ook iets anders zijn. Echter is helaas de enige manier om het te testen door ZoneAlarm geheel te de-installeren en daarna de pc te herstarten.
     
  5. klinkt onlogisch dat het daar aanligt, want dan zou ik helemaal niets moeten kunnen verzenden. Ik kan wel verzenden via een alternatieve smtp server. Die zou dan toch ook geblokkeerd moeten worden.
    Dat is dus niet het geval
     
  6. Dat hoeft dus niet, er kan ook een enkele host geblokkeerd worden.

    Je hebt dan de keuze door het te testen middels ZoneAlarm te de-installeren of dit niet te doen.

    Echter blijft dat ik denk dat het probleem zich bij jou thuis bevind, aangezien andere mensen wel met smtp.ziggo.nl kunnen connecten. Ik kan ermee verbinden en ook mail versturen, dus de servers zijn zeker niet down en accepteren wel verbindingen.
     
  7. maar ik kan wel gewoon pingen naar smtp.ziggo.nl...
    inkomende mail komt ook gewoon goed binnen
     
  8. Als je kunt pingen naar smtp.ziggo.nl of naar mail.home.nl werkt de verbinding van ziggo en ligt het dus aan de configuratie van je eigen computer lijkt me.
     
  9. zone alarm gedeinstalleerd en pc opnieuw opgestart
    geen verandering in de situatie, dus daar lag het niet aan...
     
  10. Wat voor melding krijg je wanneer je het volgende doet?

    start=>uitvoeren=>cmd (enter)
    telnet smtp.ziggo.nl 25

    Krijg je dan een Time Out of krijg je een aantal regels te zien die beginnen met 220- ?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina