1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

TV signaal is slecht, blokkerig beeld

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door baziz, 19 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds vorige week hebben wij vaak last van blokkerig beeld en dat het beeld blijft hangen met Ziggo digitale tv in postcode 4285 (Woudrichem). Dit doet zich voor op alle kanalen.
    Het is het hele weekend met pieken en dalen gegaan. Soms is het een half uur goed, dan is het weer een half uur waardeloos.
    Sinds vandaag krijg ik zelfs af en toe de melding dat het hele signaal wegvalt en het beeld dus op zwart gaat met code 48 of 52.

    Ik heb de Humax al eens uitgeschakeld en op nieuw alle zenders na laten zoeken maar dat heeft geen resultaat gehad. Mijn vader die een paar straten verder op woont heeft exact dezelfde problemen sinds vorige week.

    Volgens de website van Ziggo is er geen storing dus heb ik toch maar weer eens de telefoon gepakt. Inmiddels sta ik alweer 15 minuten in de wacht en is me verteld dat ik beter later kan terug bellen, dit gaat dus nog steeds hetzelfde als tijdens de begin periode van Ziggo :(
     
  2. Tsja, als het enige troost biedt: gisteravond had ik ook last van allerlei schokkende beelden op Nederland 1. En dat kwam echt niet door Jack van Gelder en het was zeker niet de eerste keer.

    De kwaliteit is de laatste tijd matig.
     
  3. Ook hier is het weer waardeloos TV kijken, niks dan storingen ook Giessen en Dussen, zo ver mij bekend.
     
  4. Hier (in Werkendam) ook sinds dit weekend haperingen digitaal, soms zelfs geen signaal (E-48). Analoog ook wegvallend signaal (sneeuw). Wat gaat Ziggo hier nu weer aan doen, want ook internet valt opeens een paar tellen weg.
     
  5. Wat ik wel weer bedroevend vind is dat ik eerst zelf heb gebeld rond half 8 gisteren. Vervolgens ben ik naar mij vader gegaan en heeft hij vervolgens ook gebeld om de storing te melden. Dan wordt er gewoon gezegd dat er niemand een probleem heeft gemeld... Terwijl ik zelf en de buren van mijn vader (ze hadden afgesproken om allebei te bellen om ze te testen :cool: )allebei een half uur eerder dezelfde problemen hebben gemeld.

    Werken ze bij Ziggo soms nog met gele briefjes die bij elkaar op de monitors worden geplakt ofzo? Want in elk beetje fatsoenlijk systeem moeten storings meldingen toch terug te vinden zijn...
    Dat vind ik echt ongeloofelijk of de medewerkers zijn gewoon aan het liegen. Nou weet ik dat Ziggo daar niet vies van is...

    Er staat inmiddels wel op de website dat er een storing is in mijn postcode gebied. Even afwachten dus.
     
  6. Nee, digitenne heeft al jaren een mast hier in de buurt staan, maar mijn kabels zijn allemaal dubbelafschermd (dikke coax met vlechtwerk en folie) , alle connectors zijn de metalen variant en de versterker is van Hirschmann. De regio waar de overlast is is gebied Werkendam/Woudrichem zo te lezen. De fout ligt bij Ziggo, maar ziggo zegt kortweg dat er geen storing is.
     
  7. Inmiddels dus wel door Ziggo erkent, maar wel na bijna een week!!!
     
  8. Na een week storingen in Werkendam (analoog & digitaal), is vanmorgen het signaal even weggeweest. Daarna heb ik hier geen storingen meer gezien. Ik ga er dus vanuit dat Ziggo het probleem heeft opgelost.
     
  9. Wij hebben vanavond ook geen last meer gehad van de slechte tv ontvangst. Het probleem lijkt dus opgelost :)
    Maar idd jammer dat het niet wat sneller opgelost had kunnen worden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina