1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

verbinden met de Host van een gameserver lukt niet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door korrie, 18 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ondanks dat @Verney denkt te weten hoe het zit komt ie zo samen met de ander mensen uit Tilburg zo geen stap verder. Als 3 mensen lijken te struikelen over hetzelfde dan geeft dat toch te denken? Een beetje water bij de wijn van 2 kanten graag.
     
  2. het ligt eigenlijk aan wat voor router. Elke router heeft zo zijn eigen instellingen. Ik nam alleen maar een voorbeeld van mijn router.
     
  3. Ik heb het al zonder mijn router getest. Als je zelf niets weet over hoe een netwerk met elkaar communiceert houd je liever gedeisd want die bijdehandse opmerkingen die nergens op slaan. Daar kom ik niet verder. En als je verstand van verbindingen hebt dan zou je het verband tussen die 2 afbeeldingen moeten begrijpen.
     
  4. Daarom zou ik graag wel met de systeem beheerder in contact willen komen. Misschien dat het wel aan mij ligt? Als iemand met het ei van Columbus zou komen en geen onzin hier of bij de klantenservice zou uitkramen. Dat zal fijner zijn.
     
  5. En jij denkt dat Ziggo Linksys routers in hun netwerk heeft staan? Als je een beetje op de hoogte was, had je geweten dat:
    a) Linksys de consumenten lijn is/was van Cisco
    b) Dat het zeer onwaarschijnlijk is dat Ziggo routers uit een consumentenlijn (van welk merk dan ook) in hun netwerk opneemt.
    c) Een proffesionele router geen tabbladen heeft, en er zelfs nog veel zijn die middels een CLI (Command Line Interface) werken.

    Ooit heb je op een reactie van mij gereageerd met het volgende:
    De pot verwijt de ketel....?

    Je hebt deze uitspraak nu niet echt bekrachtigd, eerder ontkrachtigd, maar goed dat terzijde. De 2 grafieken die jij poste geven nog steeds geen bewijs van een blokkade, ze laten enkel zien dat er een router in de lijn zit die op dat moment niet reageerde op ICMP aanvragen.

    Ook laten beide grafieken juist duidelijk zien dat de host wel bereikt word, dit in tegenstelling wat jij aangeeft. Ook de DNS omzetting verloopt goed, en ook de ping tijden zijn keurig. Nu zou jou theorie nog steeds kunnen kloppen. Een standaard ICMP aanvraag verloopt over poort 80, dit is niet de poort waarop jij niet kan connecten. Dat je over poort 80 wel kan connecten met de bewuste server(s) wil niet zeggen dat er op andere poorten geen sprake zou kunnen zijn van een blokkade.

    In het 2e plaatje word ook keurig de host bereikt, de DNS omzetting verloopt ook goed, alleen de pingtijden lopen op, en dan vanaf ip-adres 208.49.135.218. En dit is niet een Ziggo node/router.


    Maar voordat je anderen ervoor gaat uitmaken dat ze totaal niet weten waarover ze het hebben, dit in tegenstelling tot jezelf, zou je wellicht eerst eens bij jezelf te rade kunnen gaan, je claimt van alles, maar met bepaalde uitspraken veeg je dat net zo hard weer onderuit.

    Verder ga ik me hier niet meer mee bemoeien, je zoekt het verder zelf maar uit. Jou manier van communiceren en de toon waarop je dat doet heeft er in elk geval bij mij al voor gezorgd dat ik geen zin heb om hier nog verder tijd in te gaan steken. Succes verder.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mrt 2009
  6. Ik heb geen zin in een discussie(een paar dingen kloppen niet wat je zegt of je hebt de andere dingen niet gelezen wat ik heb neer gezet), maar als je zegt dat je het beter weet? Vertel me het dan? :)
     
  7. Ik ben dan wel geen ziggo gebruiker maar kan het probleem wel bevestigen.

    zie ook:
    http://www.huizinga.nl/nl/support/storings-pagina/

    het verbinden naar de host met problemen gaat prima op poort 80 en 110. alle andere poorten zoals Directadmin (2222) en ftp (21) worden geblokkeerd.

    Ik heb een ander ip adres aan de server geknoopt die niet geblokkeerd werd en daar werkt alles prima op.. ligt dus niet aan de client kant heel duidelijk..

    probleem is tot nu toe alleen gevonden in de regio tilburg (tilbu1 router) en komt zeer waarschijnlijk door een fout in de firmware.

    ik heb meerdere malen contact gehad met Ziggo. ze erkennen het probleem maar ik moest maar een week geduld hebben voor het opgelost was.. en anders moest ik nog maar een keer bellen..

    even voor de duidelijkheid:
    ik ben geen leek in het netwerksegment.. ben hostingprovider met eigen servers in beheer dus heb wel ervaring met gekke problemen.. maar deze kan ik op geen enkele andere manier verklaren dan firmware in modems of de routers in de regio tilburg.
     
  8. Iets meer onderbouwend bewijs wat deze stelling bewijst? Niet dat ik het niet wil aannemen, maar dit is enkel van horen zeggen en eigen ervaring, maar het bewijs ervoor ontbreekt.

    Is niet lullig bedoeld, maar zo komt niemand een steek verder met enkel beweringen. De eerder gepost onderbouwingen bleek daar uit dat de hosts wel bereikt worden, dat alleen de pingtijden opliepen buiten het ziggo netwerk.

    @Huizinga, de getoonde hostnames waarnaar de 3 ip-adressen verwijzen zijn niet voor alle 3 gelijk.

    Ik kan middels alle middelen over de genoemde poorten alles bereiken. Kunnen mensen met bv telnet wel connecten met de genoemde servers op de genoemde poorten?
     
  9. mijn excuses. hier de logs

    Dat de hostnames niet gelijk zijn zegt natuurlijk niets over naar welke server ze verwijzen. reverse dns is gemakkelijk aan te passen. alleen op .16 staat hij op server01.huizinga.nl. de andere staan nog op de default naam hosted.by.huizinga.nl maar ik kan je garanderen dat ze op dezelfde server uit komen.

    heironder tracelogs om het een en het ander aan te tonen.
    [​IMG]

    Ik heb zoals je waarschijnlijk begrijpt even enkele namen verborgen omdat ik deze logs niet vanuit mijn eigen verbinding gemaakt heb.

    het zal je opvallen dat er nu ineens gepingt wordt naar 79.99.134.1 maar je mag van mij aannemen dat die het zelfde resultaat geeft als 79.99.134.18 (een wel werkend ip)

    @Excalibur: dat het bij jou werkt is logisch probleem zit hem immers in de regio Tilburg (tilbu1 router van Ziggo)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina