1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

verbinden met de Host van een gameserver lukt niet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door korrie, 18 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Echt waar.. fijne mensen die ziggo klantenservice. Je kunt gewoon opk:censored:wanneer je internet verbinding hebt maar echt helpen? Nee, dat doen ze niet hoor. In Amerika heb je zeg maar een "T2 technician" die je ECHT helpt. Al die mensen van de klantenservice weten totaal niets. Z2 geeft duidelijk aan "GAMEN" of ben ik hier de blindevink? "Z2 is een abonnement voor het hele gezin. Surfen, e-mailen, downloaden, foto's versturen en gamen." ik bel omdat ik NIET kan gamen. Hij/zij:"Hallo, waar kan ik u mee helpen?" waarop ik antwoord "Goede dag, ik kan niet verbinden met de gameserver" hij/zij:"Heeft u internet?" Ik: "Ja?" hij/zij:"Sorry, dan kan ik u niet verder helpen, doei". In andere woorden kun je gewoon op:censored:. Leuke game plezier. Houdoe en bedankt, ik ga wel overstappen als je dan je klanten niet wilt helpen. Maandje wachten en overstappen klaar is Kees.
     
  2. De trace komt vanuit hier wel over:

    Code:
    Bezig met het traceren van de route naar oskgame011-fe.navisite-int.com [207.211
    .84.24]
    via maximaal 30 hops:
    
      1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
      2     6 ms     8 ms     7 ms  10.205.32.1
      3     8 ms     8 ms     7 ms  csw1-pc123-214.groni1.gr.home.nl [213.51.139.33]
    
      4    10 ms    14 ms     7 ms  zl-rc0001-cr101-ae4-0.core.as9143.net [213.51.15
    8.48]
      5    11 ms    10 ms     8 ms  asd-lc0006-cr101-ae3-0.core.as9143.net [213.51.1
    58.100]
      6    15 ms    10 ms     8 ms  10ge-4-1-0.ams11.ip.tiscali.net [77.67.64.65]
      7    23 ms    24 ms    23 ms  ge3-11-1000M.ar2.AMS1.gblx.net [64.215.195.201]
    
      8   160 ms   159 ms   159 ms  SWITCH-DATA-GIGE.GigabitEthernet9-39.ar1.PAO2.gb
    lx.net [208.49.135.218]
      9   162 ms   165 ms   162 ms  pos7-0-brc1-paca.us.conxion.net [206.204.250.33]
    
     10   162 ms   161 ms   161 ms  206.204.47.2
     11   164 ms   161 ms   162 ms  sjzafrt0201-v935.sjz.navisite.net [216.10.96.114
    ]
     12   171 ms   165 ms   163 ms  oskgame011-fe.navisite-int.com [207.211.84.24]
    
    De trace is voltooid.
    Vreemde bij jou is dat de trace naar 207.211.84.23 (uit hetzelfde subnet) wel overkomt, en de trace naar 207.211.84.24 na de CMTS (het 10.* IP) blijft steken.
     
  3.  
  4. Die is hetzelfde:

    Code:
    Bezig met het traceren van de route naar oskgame010-fe.navisite-int.com [207.211.84.23]
    via maximaal 30 hops:
    
      1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
      2     6 ms     9 ms     7 ms  10.205.32.1
      3    15 ms     8 ms     6 ms  csw1-pc123-214.groni1.gr.home.nl [213.51.139.33]
      4     6 ms     7 ms     7 ms  zl-rc0001-cr101-ae4-0.core.as9143.net [213.51.158.48]
      5    10 ms     9 ms    10 ms  asd-lc0006-cr101-ae3-0.core.as9143.net [213.51.158.100]
      6    10 ms    10 ms    11 ms  10ge-4-1-0.ams11.ip.tiscali.net [77.67.64.65]
      7    24 ms    29 ms    23 ms  ge3-12-1000M.ar2.AMS1.gblx.net [64.215.195.209]
      8   160 ms   160 ms   160 ms  SWITCH-DATA-GIGE.GigabitEthernet9-39.ar1.PAO2.gblx.net [208.49.135.218]
      9   163 ms   162 ms   160 ms  pos7-0-brc1-paca.us.conxion.net [206.204.250.33]
     10   166 ms   161 ms   162 ms  206.204.47.2
     11   161 ms   165 ms   161 ms  sjzafrt0201-v935.sjz.navisite.net [216.10.96.114]
     12   164 ms   163 ms   167 ms  oskgame010-fe.navisite-int.com [207.211.84.23]
    
    De trace is voltooid.
     
  5. Hartelijk dank voor je post tja. Ik weet nu zeker dat het ligt aan Ziggo. Het zit namelijk zo:
    [​IMG] http://img11.imageshack.us/my.php?image=traceroute2072118424met.jpg
    [​IMG]http://img161.imageshack.us/my.php?image=traceroute2072118422met.jpg

    Ik word geblokt door de firewall van @home(Ziggo) in Tilburg als ik via de poort 9322 wil connecten met de ingame server. Is er geen persoon daar met CISCO certificaat? Die kan dit makkelijk oplossen en de klantenservice wilt me totaal niet van dienst zijn. Ik geef 1 laatste poging morgen en als ze me dan nog steeds weigeren dan heb ik het echt gehad. En ga ik wel gewoon overstappen naar internet van KPN. Dus ja, wat kan ik hier anders mee doen..?

    Mijn excuses voor het taalgebruik, ik word chagrijnig wanneer iemand niet zijn/haar werk doet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2009
  6. Volgens mij ben je zelf die persoon :wink:

    Maar uit deze post haal ik een reeks adressen uit de 94.x.x.x reeks, zou misschien daar het probleem zitten?

    In het verleden waren er sites niet te bereiken, vanuit een ip-adres dat met 94.x.x.x begon.
     
  7. Zeg eens bijdehandje, er was nog een gebruiker van ziggo dat WoW speelt.
     
  8. Het ip 10.223.176.1 uit de image en uit die post, die die ander zou zijn, lijkt anders verdacht veel op het ip dat het modem heeft.
    Wat je ook kan doen is naar de heilige eik gaan en bidden tot de heilige margriet.
    grts, van bijdehandje.
     
  9. Mantilo ik ga er neit verder op in. Ik heb mijn huiswerk gedaan en weet dat ik neit de enige ben er zullen talveel anderen zijn maar die begrijpen niets over verbindingen. Of je me gelijk geeft of niet interesseert me niet. Wat me wél interresseert is dat ik wil weten WAAR ik terecht kan met dit probleem? Het is gewoon een kwestie van het openen van een poort in de firewall. Die helpdesk medewerkers sturen je gewoon weg en er is op geen enkele manier een netwerkbeheerder te bereiken van Ziggo in Tilburg.
     
  10. Ik kan het probleem bevestigen. Ik begon het woensdag pas te merken, toen ik een directe connectie wilde opzetten met een kennis uit de omgeving tilburg (ook met een IP van ziggo in de 94.x.x.x range). Ik zelf zit in de regio Den Haag, met een IP in de 83.x.x.x range. Ik weet 100% zeker dat het geen router/firewall probleem is aan de klant zijde, dit omdat naast dat het van de ene op de andere dag niet meer werkte, ook gelijk alles niet meer werkte. Dus geen enkele poort was meer te bereiken onderling. Ook de remote admin mogelijkheid van de router van de persoon in de 94.x range, was niet te bereiken. Het moge duidelijk zijn dat hiervoor geen poort open hoeft te worden gezet, omdat de router dit zelf regelt naar buiten toe (poort 8080). Dit heeft ook altijd gewerkt to voorkort dus. Ook de traceroutes falen naar elkaar toe, en wederom, deze traces worden vanuit de router uitgevoerd, niet vanaf een pc erachter. De routers die wij (ik en die kennis) bezitten, kunnen werken als direct pc aansluiting, dus ook het verhaal van haal de router ertussen uit, werkt het dan wel, gaat ook niet op. Want traceroutes vanuit de router zelf naar andere adressen werken wel prima. Ook een Webserver waarvan ik weet dat deze gehost worden binnen de 94.x range ook door een ziggo gebruiker, is niet meer te bereiken.

    Ik begrijp heel goed dat het probleem vaak wordt gezocht bij de klant en de onkunde van het omgaan met routers en firewalls, maar in dit geval is hier dus geen sprake van. Het roepen dat het aan de klant ligt, is net zo makkelijk als roepen dat het niet aan de klant(jezelf) ligt, alleen dat het probleem nu daadwerkelijk niet aan de klant ligt, is onderbouwd met feiten.

    Waarschijnlijk is er iets verkeerd geconfigureerd op een router bij ziggo waardoor communicatie binnen delen van het ziggo netwerk (en in dit geval in iedergeval tussen de 83.x en 94.x range) niet mogelijk is. Ik heb dit vaker gezien binnen bedrijfsnetwerken ook, waarbij sommige delen van interne netwerken niet met elkaar konden communiceren, zelfs bij particulieren komt dit probleem voor (die meerdere routers bezitten). Naast deze klacht hier te melden, moet je hem toch proberen door te geven aan de klantenservice via telefoon en email. Ik heb vandaag nog geen tijd gehad (ivm werk) om opnieuw te kijken of het probleem zich nog voordoet, anders zal ik wederom een klacht melden.

    Wat ik je wil aanraden is niet te beginnen over gamen als je deze klacht meldt, maar direct te beginnen over dat er geen communicatie mogelijk is tussen delen van het ziggo netwerk, en dan met name jouw IP (en subnet) en dat van de andere partij. Uiteraard moet je wel even al je eigen verkregen bewijs hiervoor overleggen indien dit wordt gevraagd, waaruit ook blijkt dat je eigen router/firewall en dat van de andere persoon niet de oorzaak is. Het direct aansluiten van je pc/xbox op je modem zou dit kunnen aantonen (tenzij ook je router beschikt over mogelijkheden als traceroutes, pings, etc.).

    Wellicht dat er meer mensen zijn die deze klacht hebben, maar misschien is het mogelijk om de titel aan te passen naar iets van: "Geen verbinding mogelijk binnen delen van het ziggo netwerk naar 94.x adressen".

    En zoals altijd, naast het posten van je klacht hier, altijd ook je klacht telefonisch of via email doorgeven.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina