1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Digitalmovie onbereikbaar

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door karlosax, 18 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijft een vreemde zaa, maar het gedeelte vooral oud @home klanten verteld eigenlijk ook direct dat er ook klanten zijn van andere aanbieders die de site niet kunnen bereiken. Dan lijkt het mij al niet meer het probleem te zijn van een provider, maar eerder een probleem onderweg of aan de kant van de site zelf. Dat word in mijn ogen versterkt door het feit dat er ook Ziggo klanten in oud @home gebied zijn die de site probleemloos kunnen bereiken.
     
  2. Ook ik kan de webpagina niet bereiken, wel op deze manier.

    Niet dat ik wat met die website heb, ik ben er tot nu toe nog nooit geweest.
    Momenteel heb ik dit hele draadje gelezen en kom op die site niet verder als het laden van een grijze achtergrond, F5...krijg nu een melding dat de webpagina niet te bereiken is.
    Ook hier in de reeks 84.31.x.x.x met ip.

    btw: Persoonlijke gegevens invullen via een anonymizer zou ik uit veiligheidsredenen nooit doen.
     
  3. Misschien heb je hier iets aan.
    Vanuit een oud @home gebied 94.213.154.x geen probleem met de site

    c:\tracert www.digitalmovie.nl

    Traceren van de route naar www.digitalmovie.nl [89.146.2.225]
    via maximaal 30 hops:

    1 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
    2 9 ms 9 ms 7 ms 10.225.236.1
    3 9 ms 9 ms 9 ms csw2-pc127-207.groni1.gr.home.nl [213.51.138.82]
    4 10 ms 21 ms 19 ms zl-rc0001-cr101-ae3-0.core.as9143.net [213.51.158.50]
    5 14 ms 12 ms 13 ms asd-lc0006-cr101-ae3-0.core.as9143.net [213.51.158.100]
    6 116 ms 15 ms 13 ms asd-tr0409-cr101-ae1-0.core.as9143.net [213.51.158.140]
    7 15 ms 19 ms 13 ms 213.51.156.126
    8 15 ms 12 ms 13 ms routit.telecity1.nl-ix.net [193.239.116.51]
    9 15 ms 15 ms 13 ms gig52.colo2.tc1.routit.net [84.246.25.42]
    De rest Time-out bij opdracht omdat geen info wordt gegeven.
     
  4. Als ik alles op een rijtje zet nu, dan zit het probleem hem bij modernmedia en zijn servers.
    Tenminste dat is mijn conclusie.
     
  5. Dit soort blokkades kunnen niet aan Ziggo liggen, die blokkeren hun eigen klanten niet. In het verleden is al vaker met bepaalde ip-ranges gebeurd dat de websites zelf, of een router die daarvoor zit bepaalde nieuwe ip-ranges niet in het systeem hadden staan omdat ze verouderde data gebruikten. Oftewel als "ergens onderweg" iemand de deur dicht houdt voor het ip-adres wat je gebruikt, dan is dat de fout van diegene onderweg. Het is alleen lastig uitvinden waar dat zit als het niet bij de eind-website is.

    @manolito: tot waar komt een tracert bij jou ?
     
  6. Ik gebruik Neotrace daarvoor, ik krijg 10 nodes waarbij 89.146.2.225 de laatste is, dit adres komt dan ook uit bij modernmedia.nl .
    Waarvan ik de site ook niet krijg op de normale manier.
    In feite dezelfde tracert als pieter_s heeft.

    Edit: leer net dit prog wat beter kennen qua copy paste :wink:

    NeoTrace Trace Version 3.25 Results
    Target: www.digitalmovie.nl
    Date: 27-1-2009 (Tuesday), 11:25:24
    Nodes: 10

    Node Data
    Node Net Reg IP Address Location Node Name
    1 - - 192.168.1.100 AMSTERDAM cpXXX mijn pc'tje
    2 1 - 10.223.120.1 Unknown
    3 2 - 213.51.150.129 Tilburg csw1-vlan201.tilbu1.nb.home.nl
    4 3 - 213.51.158.29 Tilburg csw2-vlan200.tilbu1.nb.home.nl
    5 3 1 213.51.158.96 Tilburg ht-rc0001-cr102-ae4.core.as9143.net
    6 3 1 213.51.158.102 Tilburg asd-tr0409-cr101-ae4-0.core.as9143.net
    7 2 - 213.51.156.126 AMSTERDAM
    8 4 2 193.239.116.51 s-Gravenhage routit.telecity1.nl-ix.net
    9 5 3 84.246.25.42 Rotterdam gig52.colo2.tc1.routit.net
    10 6 3 89.146.2.225 Rotterdam rt2bb146-89-225.routit.net

    Packet Data
    Node High Low Avg Tot Lost
    1 0 0 0 1 0
    2 25 25 25 2 1
    3 272 272 272 1 0
    4 43 43 43 1 0
    5 134 134 134 1 0
    6 148 148 148 1 0
    7 149 149 149 1 0
    8 144 144 144 1 0
    9 145 145 145 1 0
    10 ---- ---- ---- 2 2
     
  7. In elk geval zit de 'blokkade' niet bij Ziggo, maar ergens voorbij de laatste 'hop' die je ziet.

    Ik kom wel op die site en de trace loopt gelijk aan die van jou (stuk na de koppeling van ziggo op internet):
    Code:
     
      5     8 ms     7 ms     *     asd-lc0006-cr101-ae14-10.core.as9143.net [213.51.158.174]
      6    29 ms     8 ms     *     asd-tr0409-cr101-ae1-0.core.as9143.net [213.51.158.140]
      7     7 ms    14 ms     *     213.51.156.126
      8     8 ms     7 ms     *     routit.telecity1.nl-ix.net [193.239.116.51]
      9     9 ms     7 ms     *     gig52.colo2.tc1.routit.net [84.246.25.42]
     10     *        *        *     Time-out bij opdracht.
    etc...
    
     
  8. tracert

    Beste mensen,

    Fijn te zien dat er zo meegedacht wordt.

    Als ik een tracert uitvoer stopt het ook bij de 9e hop:
    gig52.colo2.tcl.routit.net (84.246.25.42)

    Wat kunnen we hieruit concluderen?
     
  9. Dat -als je geblokkeerd word- dit na deze hop gebeurd en dus niet bij Ziggo.
     
  10. Rectificatie

    Beste mensen,

    Het onvoorstelbare is gebeurd sinds vandaag 28jan. kan ik zowaar
    de site van Digitalmovie weer bereiken!
    Net even getest of ik ook kan inloggen en dat gaat ook zonder problemen.
    Wie of wat tot de oplossing heeft geleid is mij een raadsel,maar dat het deze keer niet aan Ziggo is te wijten is mij nu wel duidelijk geworden.
    Misschien had ModernMedia hier wat eerder op in moeten springen,het lijkt erop dat de fout in die buurt zat.
    Enfin probleem opgelost,

    Ziggo-Gebruikers bedankt !:applause:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina