1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

oud E-mail adres

Discussie in 'Internet - Email' gestart door johan1276, 17 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Tja, hoe dat kan heb ik nou net geprobeerd uit te leggen, maar die boodschap is blijkbaar niet overgekomen... :cry:
     
  2. Spambeest

    Ok Grizzler Ik heb in tegenstelling tot 'niseno70' jou zeker wel begrepen en begrijp je oplossingen ook al gelden die wat minder voor mij. Ik blijf echter maar tegen die Ziggo muur aan lopen. Dat is eigenlijk mijn grootste frustratie. Ben een kabel gbruiker van het eertse uur via Casema powerd by wanadoo. Vervolgens wordt de boel maar overgenomen en blijft de gebruiker met de rommel zitten.

    Het enige wat ik dus aan Ziggo vraag is :thankyou: "verwijder alle oude emailadressen van uw server en laat mij alleen het @ziggo account overhouden."

    Moeilijke vraag.............lijkt mij niet.
     
  3. Die oude mailadressen staan dus niet op de server van Ziggo dus kunnen ze niet verwijderd worden.....

    De oude provider stuurt de mails door naar je '@ziggo.nl' adres. De enige manier om daar vanaf te komen is dat doorsturen uit te laten zetten.

    Maar de oplossing van een 'regel' aanmaken in je mailprogramma werkt ook hoor, probeer dat gewoon eens. Je moet dan wel een regel aanmaken die naar de headers kijkt en niet naar het 'to' adres.
     
  4. als dat zo is waarom laten ze deze mails dan niet ook via hun Spamfilter lopen ? dan ben je van alle pestzooi af. Het is gewoon niet de bedoeling dat ik in ijn outlook alles moet wijzigen omdat ik niet van mijn oude accounts af kan.
    Het feit blijft dus .......en ik val misschien in herhaling .......dat ze niet willen blokkeren.
     
  5. Dit is al een aantal keren uitgelegd:
    De mail komt bij de oude provider aan, daar werkt geen spamfilter.
    De oude provider zet deze mails in de nieuwe mailbox bij Ziggo. Blijkbaar is het technisch niet mogelijk om dat via het spamfilter te laten lopen (ze komen blijkbaar dan niet via de normale mx binnen maar worden direct doorgezet).

    Je kan wel van die oude account af, doorsturen moet de helpdesk voor je kunnen laten uitzetten. Dat is al diverse keren geschreven door o.a. Raymond. Als ze dat niet kunnen/willen lijkt mij dat een probleem van die helpdesker die niet weet hoe dat moet.
     
  6. Hi!

    Ok. STOP. Dit is een foutieve constatering. Gebrek aan inzicht wellicht. Laat ik het proberen uit te leggen.

    Wat er gebeurd.

    Spammer x stuurt een mail naar whateveradres@wanadoo.nl en een blind copy naar jouwadres@wanadoo.nl. Jouwadres@wanadoo.nl is zegmaar jouw oude adres, wat Wanadoo doorstuurd naar Ziggo. Wat zie jij in je mailbox, hey een mail aan whateveradres@wanadoo.nl, dat kan niet goed zijn. FOUT. Dit is wel goed. Zo werkt e-mail. Dit is een feature van e-mail.

    Wat je moet doen is bij de helpdesk vragen of ze het doorsturen van de oude adressen stop zetten, dit is geen onzin. Ziggo stuurt iedere 2 of 3 weken, daar wil ik even vanaf zijn een bestand naar Orange/Online met de adressen waar de forwarding voor stopgezet moet worden. Let wel, dit is eenmalig, je kunt het later niet weer laten aanzetten zegmaar. Uit is uit.

    Bye,
    Raymond.
     
  7. Hi!

    Niet correct. Zie andere posting.

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina