1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

oud E-mail adres

Discussie in 'Internet - Email' gestart door johan1276, 17 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een vraag, ik krijg steeds mails binnen die niet voor mijn zijn, maar met de @wanadoo.nl maar deze gebruik ik al lang niet meer en is ook geen account meer en nu begint het ook al met Orange.nl, hoe kom ik van deze mails af, wie kan mij de raad geven over dit probleem ?
     
  2. Hi!

    Aangeven bij de helpesk, ze kunnen het doorsturen van de oude adressen stop laten zetten bij Orange/Online.

    Bye,
    Raymond.
     
  3. reactie

    Bedankt voor je reactie, het gaat om mails met de namen van :johan.....@wanadoo en orange, dus echt niet aan mij gestuurd.
     
  4. Hi!

    Vergeet niet dat spammers je adres ook vaak in de bcc zetten, wat jij ziet in het to: veld is dus meestal niet correct. Als het niet aan een adres van jouw afgeleverd is krijg je het niet in je inbox :) pretty simple. Dus ga er van uit dat dit bcc's zijn (blind copy's).

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Sorry Raymond maar je zit er volledig naast.!!! dit probeer ik al vanaf oktober 2008 ! zolas bekend worden de accounts @wanadoo, @orange,
    @online tot 1 januari 2010 doorgestuurd. Dit is Ziggo overeengekomen.
    van ochtend nog 30 minuten aan de lijn gehangen met klantenservice om te proberten de accounts te blokkeren maar ze zeggen niets te kunnen doen. ze begrijpen me ook duidelijk niet want ze beginnen steeds weer over het hoger activeren van de Spamfilter. Maar hoe vaak moet ik het nog zeggen .....de mails van @wanadoo, @orange en @online lopen niet via de Spamfilter van Ziggo en dus krijg ik alleen maar Spam via die accounts binnen. want al mijn contactpersonen mailen alleen nog via @ziggo.

    Ik weet het echt niet meer en kom met Ziggo niet verder.
     
  6. Het zijn e-mailadressen van de vorige internetprovider.
    De mail wordt doorgestuurd van de oude mailadressen naar het nieuwe
    e-mail adres bij Ziggo.

    Het lijkt mij dan handig dat je contact opneemt met Online om die
    doorsturing uit te zetten, dat kan Ziggo niet voor je doen.

    De accounts zijn voor jou niet meer benaderbaar, maar de mail kan er nog wel naar toe. De mailbox van Online wordt na afsluiting namelijk niet meteen verwijderd. Hij blijft nog een tijdje intact, voor het geval dat je spijt hebt en het abonnement nog verder wilt laten voortzetten.

    Dus voor jou niet benaderbaar, maar de mail gaat er toch nog wel echt naar toe. Dus de doorsturing gaat rustig ook nog een tijdje door.
    Je zou dus moeten zeggen: Het probleem stopt vanzelf een keer.
     
  7. Lees wat Raymond in zijn eerste antwoord schrijft: je kunt die doorzending via de helpdesk laten stopzetten. De ervaring van madepeet bewijst echter weer dat de kennis en kundigheid van veel helpdeskmedewerkers... nogal te wensen overlaat.

    Mijn eigen oplossing is simpel: een antispamtooltje bekijkt de headers van klaarstaande berichten en mietert alles wat ik niet wil hebben zonder meer van de server. Aan @wanadoo.nl, @orange.nl en @online.nl gerichte mail zie ik daardoor niet meer, tenzij een 'regel' in mijn spamkillertje er een uitzondering voor maakt.
     
  8. Reactie

    bedankt voor je ractie maar het probleem met de mails is : de mails die ik binnen krijg zijn niet voor mij, maar met hele andere namen er voor bijv. XXXXXX@wanadoo.nl of @orange.nl, je komt wel steeds de zelfde namen tegen in mijn mailbox en kan ze ook niet blokkeren.
     
  9. Ja, dat is een bekend probleem. Raymond heeft daar in zijn tweede reactie ook al iets over geschreven. Het is rommel die door spammers/spambots over een hele reeks adressen wordt verspreid. In het To-veld van zo'n e-mail staat een willekeurig adres, dat helemaal niet op jouw e-mailadres hoeft te lijken.

    Veel mensen realiseren zich niet dat een adres in een To- of Cc-veld van een e-mail helemaal niets zegt over de feitelijke bestemming. Die wordt bepaald door de 'recipient' uit de 'envelope' van een bericht. Soms kan je daar iets van terugvinden in de Received-velden in de berichtheaders. Er staat dan iets als 'Received: from...' en een eind verderop in hetzelfde veld '...for adres@domein.tld' waarbij adres@domein.tld dan een van jouw e-mailadressen is.
    Niet alle providers geven die informatie echter netjes door. In de van Online afkomstige berichten zie ik ze soms wel en dan weer niet. Vervelend genoeg worden ze als ze wel voorkomen meestal vernaggeld (er wordt @ziggo.nl van gemaakt - alleen de oudste in de reeks bevat nog @wanadoo.nl o.i.d.). Toen ik dat in de gaten kreeg, heb ik rigoreus een streep getrokken door al mijn oude adressen en nu laat ik gewoon alles wat op @wanadoo.nl, @orange.nl of @online.nl eindigt van de server verdwijnen.

    Misschien kan je zo'n soort filtering ook in je mail client instellen. Ik kan je daar helaas niet over instrueren, omdat ik die filtering dus in een eerder stadium laat uitvoeren (en bovendien met een tooltje dat draait op een mailsysteem met een operating system waar maar weinig mensen mee werken).

    Alternatief is toch blijven proberen via de helpdesk die doorzending uitgeschakeld te krijgen. Dan verdwijnt alles wat er bij Online in je oude mailbox binnenkomt in de bittenbak, ongeacht of dat aan jou was geadresseerd of niet.
     
  10. Reactie

    Bedankt voor jr reactie, maar het is helemaal geen mails van mij, dus bestemd voor vreemde adressen, waar ik helemaal niets mee te maken heb, en dat komt ook op een andere computer van ons binnen, het is het zelfde als de post steeds verkeerde post in mijn brievenbus doe van een ander en ik weer ongeopend terug stuur, en dan weer iedere keer terug krijg, ik ken deze adressen ook niet en nog nooit contact mee gehad.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina