1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

WebStar/Scientific Atlanta modem

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door daenney, 15 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik weet niet hoe het met andere providers zat maar destijds kreeg je bij @home samen met zo'n Internet++ en VOIP abo een Scientific Atlanta modem.
    Nu werkt dat modem prima maar irriteer ik me toch aan een aantal dingen, met name de hoeveelheid informatie die het kreng weergeeft.

    Zo geeft de Log pagina bijvroobeeld nooit een timestamp weer maar altijd: Time Not Established (dat terwijl op de Status pagina bij Current Time wel de correcte tijd wordt weergegeven) en logt het ding uberhaupt niet zo veel nuttigs, laat staan met een nuttige error message.
    Bovendien weet ik dat dat modem veel meer informatie kan weergeven dan wat je standaard te zien krijgt alleen zijn die pagina's niet zo maar te bereiken via de webinterface.

    Ik vroeg me dus af of iemand anders de "hidden" pagina's van dat modem kent en hoe dat ding via telnet te benaderen is (open maken en via de COM-poort gaan pielen is ook weer zo wat...)?
     
  2. Wat wil je er meer uit weten? Er is in feite weinig meer relevante informatie uit te halen. Je kan wel dingen gaan aanpassen, maar dat lijkt me niet de bedoeling.
     
  3. Ik wil voornamelijk die dingen beter kunnen uitlezen. Het ding geeft in de webinterface bar weinig informatie, zeker op het logging gedeelte maar ik wil er donder op zeg dat het ding intern beter logt.
    Ik wilde het voornamelijk via iets als SNMP bereikbaar hebben, bijzonder nuttig als je je netwerk in de gaten aan het houden bent.
     
  4. Helemaal mee eens!
    Het modem heeft wel een Telnet daemon draaien, alleen de gegevens zijn niet bekend.
     
  5. Die Telnet daemon was ik inderdaad ook al achter gekomen maar ik kom er met geen mogelijkheid op.
    Niet via het interne lan, ook niet via het externe netwerk. Je moet dan volgens mij echt in een @home/Ziggo range zitten die je als servicedesk persoon definieert wil je uberhaupt een connectie kunnen opzetten, daarna de inloggegevens nog...

    Code:
    daenney@oracle2:~$ telnet 192.168.100.1
    Trying 192.168.100.1...
    
    Verder dan dat kom ik niet, nmap heeft ook weinig te melden verder:
    Code:
    Starting Nmap 4.62 ( http://nmap.org ) at 2009-01-21 12:05 CET
    Interesting ports on 192.168.100.1:
    Not shown: 1713 closed ports
    PORT   STATE    SERVICE
    23/tcp filtered telnet
    80/tcp open     http
    
     
  6. Ik kom er wel op, ik krijg namelijk een Login prompt te zien. Maar verder dan dat kom ik niet.
     
  7. Je kan naar http://192.168.100.1/_aslvl.asp gaan, username = admin, en password was W2402. Helaas hebben ze dit veranderd, dus daar moet ik nog achter zien te komen.
     
  8. Dat wachtwoord lijkt het bij mij wel te doen... iig voor de HTTP auth box die ik krijg...

    Vervolgens kun je accesslevel wachtwoorden setten, maar wat heb je daar verder aan? Ik heb verder nog geen enkele login knop of prompt gezien.
     
  9. Je moet de username leeg laten en alleen het zelfde password weer gebruiken, daarna kan je naar alle drie de levels gaan en kan je wat meer met je modem doen. Ik kan er zelf niet inkomen, password pakt die bij mij niet, andere weer wel. Dus heb het zelf nog niet kunnen testen.
     
  10. Opzich heb je niks aan die pagina. Bij mij is dat modem al standaard door Ziggo ingesteld op het hoogste accesslevel, namelijk level 2, 0 en 1 zijn echt helemaal waardeloos...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina