1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Instabiele POP & SMTP servers

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Sander99, 15 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ben nog niet zo lang bij Ziggo maar ik kijk met verbijstering naar de vele time-out fouten die ik 's avonds in het foutenlog van m'n mailprogramma staan. Ongelofelijk. Buiten het onvoorstelbaar instabiele karakter van de POP server van Ziggo, zijn er vandaag ook fouten met mail versturen.

    "[SYS/TEMP] Remote authentication server unavailable", om maar eens een foutmelding te noemen. Nee, het ligt NIET aan mijn instellingen, het ligt zeker NIET aan mijn kennis, het ligt voor 100% aan Ziggo dat blijkbaar enorme moeite heeft z'n serverpark in een stabiele situatie te houden. Na 10 jaar Planet, dat van een premium dienstverlener is afgegleden naar een 3e rangs rukprovider, wil ik NIET opnieuw zo'n oeverloos problemencircus doormaken. Wat is er in Godsnaam aan de hand met dat Ziggo.

    Een zeer boze, verbijsterde en zich buitengewoon opgelicht voelende Ziggoklant.
     
  2. Het gekke is dan wel dat ik hier 0 problemen ervaar met diezelfde ziggo servers in hetzelfde ziggo serverpark.
     
  3. Ja, dat is HEEL bizar. Ik heb hier thuis 2 Apple iMacs, waarvan 1 splinternieuw, 2 Apple Notebooks, 1 Dell Dimension PC en 1 Dell server. Op alle machines wordt mail opgehaald en ze hebben allemaal dezelfde time-outs. Voordat ik overging naar Ziggo heb ik een Cisco high-end professionele router gekocht. Ik werk draadloos en bedraad. Maar die fouten, ze komen echt niet van mijzelf. Mijn zoon woont in Leidse Rijn en ervaart dezelfde POP en SMTP fouten. Om moedeloos van te worden, nog even niet gesproken van de onvoorspelbare drop in bandbreedte, die ook (moet ik zeggen) wel vaak keurig vermeld staat. Maar het is wel heel erg vaak! In mijn optiek heeft het te maken met oude hardware die hier in Houten op vitale knooppunten in het Ziggo netwerk staat.
     
  4. Als je verbinding slecht is, heb je dus ook misschien timeouts op de smtp en pop servers. Dat ligt dus niet aan die servers dan lijkt me anders zou iedereen daar last van moeten hebben. (er vanuitgaande dat je de ziggo.nl servers gebruikt)

    Wat voor snelheden haal je bij verschillende speedtests ? (http://speedtest.net - amsterdam testpoint) Is dat ook slecht soms?

    Welke servers gebruik je trouwens, die van casema.nl of die van ziggo.nl ?
     
  5. Belangrijke vraag, aangezien de casema.nl servers op hun einde lopen. De casema.nl adressen worden deze weken overgezet naar het nieuwe Ziggo mailserverpark. Hiermee zouden de problemen een stuk minder moeten worden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina