1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Webspace/Homepage voor Multikabel klanten wijzigt

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door CeeS, 14 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppen.

    Hm, bij mij staat bij @quicknet.nl en bij @multiweb.nl geen kruisje in het vakje 'verificatie vereist' in het tabblad 'server'. Bij @vantijn.net is dit wel een vereiste anders doet 'ie 't echt niet.
    Dit was zo in OE van Windows XP en ook bij 'windows mail' van Vista.
    Verder weet ik het niet want ik ben een eindgebruiker met een klein beetje systeemkennis en als het echt moeilijk wordt haal ik er een vriend bij die PC-mantelzorger is. :-P
     
  2. Ik denk dat je het over smtp hebt (het verzenden van emails) voor pop (ontvangen) moet je altijd je usernaam+wachtwoord geven. Voor verzenden controleert ziggo of je ip-adres van ziggo is, dan mag je verzenden. Een hostingprovider die ook smtp accepteert moet wel via verificatie controleren of jij mail mag sturen omdat hij geen ip-ranges van zijn klanten beheert.
     
  3. Uitleg

    Bedankt voor de verdere duidelijke uitleg. Nooit te oud om te leren!
    Prettig weekend to All.
     
  4. BLOGGER werkt niet meer.

    Al 7 jaar gebruik ik BLOGGER voor mijn weblog.

    Goeie software, geen enkel probleem (zolang Multikabel nog bestond). Maar nu ZIGGO met die onzalige webspace aanpassingen is gekomen, werkt het niet meer. Timeout bij publiceren naar homedrive.ziggo.nl

    Of ik weet hoe het zou moeten? Zeker wel, ik heb een perfect werkende FTP verbinding met mijn bestanden. Enkel via BLOGGER werkt het niet meer.
    Hier de helpfiles.

    Ik heb het probleem gemaild, aan de helpdesk voorgelegd (méér dan 20 minuten aan de telefoon) . Resultaat, we zullen het nakijken (maar Blogger wordt door ons niet ondersteund ...):giveup:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2009
  5. Misschien wilde je eigenlijk dit zeggen:
    Beste medeforumleden,
    Ik heb sinds de wijzigingen met homepages een probleem met het uploaden van mijn site met BLOGGER. Misschien ligt het aan het feit dat ik niet goed weet hoe ik de instellingen van dit programma moet wijzigen.
    Zouden jullie mij misschien wat tips kunnen geven waar het fout gaat ?

    Kijk op die manier had je het ook kunnen vragen, dan had ik nog wel even willen kijken wat er eventueel fout staat in je instellingen.... :no:
     
  6. Niet persoonlijk bedoeld.

    Die uitroep van mij was echt niet persoonlijk bedoeld, Cees. Ik heb hem daarom maar verwijderd. Het neemt echter mijn frustratie met Ziggo´s faciliteiten niet weg. Van zo´n grote provider verwacht je toch een beetje professionele ondersteuning via email en/of telefoon. Maar ik heb vandaag voor de derde of vierde keer moeten ondervinden dat daar echt geen sprake van is.

    Wat het Blogger probleem betreft: Ik heb net mijn weblog op een andere host ge-publiceerd en dat werkte als een tierelier. (Vandaaruit zou ik de bestanden via SmartFTP zonder al teveel moeite naar homedrive.ziggo.nl kunnen sturen ... maar dat kan toch niet de bedoeling zijn:sad:)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2009
  7. FTP werkt niet anders dan voorheen, alleen moet je op een andere manier inloggen wat beschreven staat in de startpost en op de uitgebreide helppagina op de ziggo-site. Niets vreemds aan dus, zou zo moeten werken met elk programma. Je kunt van de Ziggo helpdesk niet verwachten dat ze support geven op elk programma. Als je dat een onzalige wijziging vindt en daar doodziek van wordt is het jammer. FTP werkt verder gewoon goed, ook naar de nieuwe homepageserver als je inlogt zoals het nu moet en vanaf een ziggo aansluiting.....
     
  8. Blogger

    Spijtig genoeg werkt het voor mij zo niet, Cees. Met SmartFTP kan ik mijn bestanden wel vlot benaderen. Ik heb dezelfde gegevens al meer dan drie keer volgens het boekje bij Blogger ingevuld. Zelfs geprobeerd naar andere folders te publiceren, bestanden te verplaatsen, noem maar op.

    Hier een screenshot van mijn instellingen.

    En het resultaat

    Your blog published with errors.


    java.net.ConnectException: Connection timed out
    java.net.ConnectException: Connection timed out
    java.net.ConnectException: Connection timed out
    java.net.ConnectException: Connection timed out
    java.net.ConnectException: Connection timed out

    Als er iemand is bij wie de Blogger-Ziggo combinatie nog naar behoren werkt, hoor ik het graag!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mrt 2009
  9. Het probleem is dat er dus geFTPt wordt van buiten het Ziggo netwerk. Dat zal niet gaan werken.
     
  10. Moedeloos

    Dank voor de reactie, tja. Ik word hier niettemin compleet moedeloos van. (Blijkbaar had ik het toch bij het rechte eind met mijn eerdere verzuchting!) 7 jaar lang heb ik gebruik gemaakt van Blogger en ongehinderd mijn bestanden kunnen uploaden en nu gaat Ziggo de zaken maar eens zo inrichten dat dit niet meer kan.

    Of er dan (honderd)duizenden Blogger-gebruikers zijn waar dat wel kan, maakt Ziggo niets uit. (Als ze dan een alternatief voor Blogger zouden aanbieden, tot daaraan toe ...) . En zijn er verder ook geen andere applicaties die, met behulp van FTP, bestanden naar webspaces proberen te sturen?

    Als het veiligheidsredenen zijn die Ziggo hiervoor hebben gemotiveerd, zouden ze tenminste een SFTP optie kunnen aanbieden.

    Bovendien, als de zaak zo eenvoudig ligt, waarom kan de helpdesk - noch via e-mail, noch aan de telefoon - mij deze verklaring geven i.p.v. a priori te veronderstellen dat ik het allemaal verkeerd heb ingevuld en mij te dwingen om jullie hiermee lastig te vallen.
    ___________________________________________________________
    Weet iemand van jullie of het mogelijk is om met behoud van mijn emailadressen naar een andere provider over te stappen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mrt 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina