1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Motorola SBV5121E defect

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door rinus1249, 14 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn modem is vandaag een paar keer uitgevallen en heb weer naar ziggo gebeld.

    De medewerker vertelde mij dat mijn modem sinds afgelopen nacht 4:00 uur offline is. De symptomen die ik aan hem door gaf wezen er volgens hem op dat er in de wijk een centrale verhuist is naar een nieuwe locatie en dat mijn modem nog steeds probeerde om verbinding te maken met de oude locatie.

    Advies was om de modem weer anderhalf uur van de stroom af te halen. Daarna moet het goed komen. Dat ga ik bij deze maar even doen.
     
  2. Hi all,
    Sinds kort hebben wij ook ZIGGO Alles-in-1 plus. Ook de Motorola modem (SBV5120E) incm een ICIDU router en een Humax (standaard ziggo) decoder. De monteur heeft zelf bij ons in de huiskamer een kastje op onze oude tv/radio aansluiting geplaatst en daarmee de modem aangesloten, en TV en radio.
    De volgende waarden zijn die van mijn modem nu:


    Downstream ValueFrequency202000000 Hz Signal to Noise Ratio35 dB Downstream ModulationQAM256Network Access Control ObjectONPower Level-7 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

    Upstream ValueChannel ID7Frequency36000000 Hz Ranging Service ID8388

    Symbol Rate5.120 Msym/sPower Level54 dBmV Upstream Modulation[3] QPSK
    [1] 32QAM
    [2] 64QAMHalf uur geleden waren de dBmV waarden hetzelfde.

    Wat kan hier het probleem zijn. Kabel tussen modem en muur-kastje is ongeveer 1 meter.

    Probleem is dat de verbinding heel instabiel is, om de haveklap gaan een aantal lampjes op de modem uit en staan er een paar te knipperen. Opnieuw opstarten van de modem en daarna de router werkt maar is wel onhandig. Ook de telefoon valt uit, lastig...

    Wat kan er aan de hand zijn? Wijk-verbinding? Kabels? Alle kabels zijn kort en nieuw.

    Groet Klick
     
  3. Waren die waardes al zo toen de monteur dit werkend bij je achter liet ?
    Ze zijn wel tamelijk 'op het randje' namelijk. Je hebt toch geen splitters aangesloten op je TV kabel vóór je internet splitter ?

    die -7dBmv zou eigenlijk meer moeten zijn (minder negatief, ideaal is 0 dBmv)
    En die 54dBmV zou wel iets minder mogen zijn, je modem moet nu veel signaal uitzenden om goed binnen te komen.

    Dit duidt op een verzwakking in je signaal. Dat kan door een slechte kabel komen of een defect in je huisaansluiting of bekabeling.

    Ik zou even met de helpdesk bellen, te melden dat je modem instabiel is en vragen om je modem te bekijken op afstand.
     
  4. Heb exact het zelfde probleem.

    Ik heb exact het zelfde probleem.
    Upstream ValueChannel ID51Frequency44100000 Hz Ranging Service ID2364Symbol Rate5.120 Msym/sPower Level54 dBmV Upstream Modulation[3] QPSK
    [3] 64QAM

    Gisteren naar Ziggo helpdesk gebeld (werd prompt en heel vriendelijk te woord gestaan) komen vanochtend langs (hoop ik).
    Als ik de discussies doorlees twijfel ik sterk of het wel aan mijn Motorola modem ligt, denk eerder aan de wijk centrale. Bij mij is alles binnen een meter door een Ziggo monteur geplaatst. Het opnieuw online komen kan letterlijk uren duren. Vreemd.
     
  5. @Cees
    Dank je.
    Ik zal zo Ziggo even bellen, eerst kijken hoe de waarden nu zijn.

    De monteur heeft niet gekeken naar de waarden van de modem en ik wist toen nog niet hoe dat allemaal werkt...

    De monteur heeft de splitter voor internet in de kamer gemonteerd op het kastje in de wand zeg maar, misschien zit er in de meterkast nog iets maar daar heb ik geen verstand van :sad:

    Gr Klick
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2009
  6. Probleem opgelost!

    Monteur vanochtend geweest. Uitgebreide check. Keurig! Na Veel puzzelen bleek dat er in het verdeelkastje in de straat een contact niet helemaal ok was. Nu werkt alles als een zonnetje met normale modem waardes. Goed opgelost door Ziggo!
     
  7. Er zat wel een splitter in de meterkast (nog van de vorige bewoners).. die heb ik er tussen uit gehaald en nu staat hij zo:

    Downstream ValueFrequency202000000 Hz Signal to Noise Ratio36 dB Downstream ModulationQAM256Network Access Control ObjectONPower Level-3 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

    Upstream ValueChannel ID7Frequency36000000 Hz Ranging Service ID8279Symbol Rate5.120 Msym/sPower Level50 dBmV Upstream Modulation[3] QPSK
    [1] 32QAM
    [2] 64QAM
    Is dit wel goed?
    gr Klick
     
  8. In elk geval is het signaal voor zowel "ontvangst" als "zenden" een stuk sterker (ontvangst) en beter (zenden) geworden.

    Je hebt dus kans dat je signaal nu minder instabiel is. Kijk het een tijdje aan zou ik zeggen. Blijft het nog instabiel, dan even de helpdesk bellen en naar je modemsignaal laten kijken.

    Indien je die splitter toch nog nodig mocht hebben ivm een aansluiting in een bepaalde kamer mag je die er wel weer tussenzetten, maar achter je internet-splitter, dus tussen de kabel die naar je tv's gaat, desnoods via een daar te plaatsen versterker. De internet-splitter moet dus als eerste op de inkomende kabel geplaatst worden. Eigenlijk had je internetmodem dus in de meterkast geplaatst moeten worden via een splitter die daarvoor bedoeld is.

    PS:
    Die splitter die er in de meterkast tussen zat was niet toevallig een internet-splitter van de vorige bewoners die het modem daar geplaatst hadden ?? Anders zou je daar je modem kunnen aansluiten misschien.
     
  9. Ik heb ook een vraag:

    Bij mijn modem vind ik het volgende:
    Downstream freq/power: 241.000 MHz 12dBmV
    Signal to noise Ratio: 36 dB

    Upstream:
    Freq/Power: 53.600 MHz 49dBmV


    Zelf heb ik het idee dat het signaal feitelijk te sterk het modem inkomt. Klopt mijn vermoeden? Ten tweede: kan dit kwaad?

    Overigens loopt mijn verbinding als een zonnetje.

    Alvast bedankt.
     
  10. Je 'ontvangen' signaal is ongeveer 12dB te sterk, je 'zend' signaal is wel normaal. Het lijkt dus of je er een versterker tussen hebt zitten, of een 'actieve' splitter. De laatste is een versterker en splitter in 1 met meerdere modemuitgangen. Sommige van die data-uitgangen hebben dan meer of minder signaal. Mocht je zo'n actieve splitter/versterker hebben dan kun je kijken of je een andere data-uitgang kunt gebruiken die minder versterkt.

    Een veel te sterk signaal kan wel verstoringen (intermodulatie e.d.) veroorzaken in de ontvanger van je modem waardoor je problemen kan krijgen.

    Aan de andere kant: Als alles goed werkt kun je het ook gewoon laten zitten en pas dingen gaan wijzigen als je problemen krijgt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina