1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

history hd problemen

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Sj44k13, 14 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo mensen,

    ik heb sinds kort de cisco hd decoder van het ziggo panel en ook sinds kort hd zenders. Alle zenders doen het prima, behalve history hd. deze zender geeft op zich goed beeld, maar om de 20 seconden (soms vaker) stoort hij ongeveer. of je hoort een geluid en het beeld knippert, of de decoder zegt dat er geen signaal is. Bij info zie ik dan staan dat het signaal ineens naar 0 gaat... voor de rest geeft de zender 84%signaal en 100% kwaliteit (dus tussen de stoormomenten in)... Het viel me ook op dat van de HD zenders eurosport HD by far het slechtste beeld geeft, ook bij HD uitzendingen.

    weet iemand hoe het komt dat alleen history HD stoort en hoe dit misschien valt op te lossen?

    Sj44k13
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jan 2009
  2. Niet alleen History HD maar ook een aantal eredivisie live kanalen zullen storen. Misschien heb je dat pakket niet en kan je dat dus ook niet waarnemen :cool:

    Code:
    =============================================================================================
    26                                                 170,00                  170,00      826,00
                                                     64/6,875                64/6,875    64/6,875
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    History Channel                25          31          62                      62          62
    Eredivisie Live 1               1         174         421                     421         421
    Eredivisie Live 2               1         175         422                     422         422
    Eredivisie Live 3               1         176         423                     423         423
    =============================================================================================
    
    Zoals je in bovenstaand overzicht kan zien; De eredivisie live kanalen en history channel HD zitten op een lage en gevoelige frequentie. Het is daarom zeer belangrijk dat je bekabeling goed is, dat het splitsen op een juiste manier gebeurt en dat je connectoren goed zijn!

    Connectoren zijn goed wanneer ze juist zijn aangelegd, de kern en de mantel elkaar niet raken en van bijvoorbeeld hirschmann zijn.

    Geen haakse plastic gamma pluggen gebruiken! Doet het probleem zich ook voor wanneer je de decoder rechtstreeks op het AOP (Ziggo) aansluit?
     
  3. Heb ik ook nog steeds last van. Zie mijn eerdere topic:

    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12700

    Alles aangesloten met de nieuwe breedband-versterker die bij de Cisco 8455DVB zit en ook Hirschmann-kabel en -pluggen gebruikt, maar de storing blijft op History HD (Eredivisie Live heb ik niet).

    Ik hoop nog steeds dat Ziggo ooit de 170 Mhz frequentie buiten gebruik zal stellen, maar dat zal wel ijdele hoop zijn :)
     
  4. laten we hopen dat ze er idd wat aan doen... heb ook versterker geprobeerd en een betere splitter boven maar helpt niet.

    klopt het trouwens dat de kwaliteit van eurosport HD een beetje tegenvalt?
     
  5. Sluit je ontvanger eens rechtstreek aan op de AOP, kijk vervolgens wat het resultaat is: indien niet goed, de helpdesk bellen voor een monteur, indien wel goed, vervolgens aansluiten op de uitgang v/d versterker. Versterker moet rechtstreeks op de AOP aangesloten zijn, om geen signaal te verliezen. Als het signaal goed isrechtstreeks achter de versterker, dan moet het onder normale omstandigheden achter de aangesloten coax-kabel ook goed zijn, althans als je deze kabel goed hebt aangesloten, de juiste kabel hebt aangeschaft en de kabel niet te lang is.

    Storingen op dit kanaal hebben te maken met "instraling" door een C2000 zender. In dat geval moet de bekabeling in hoge mate 'dicht' zijn om te voorkomen dat dit ethersignaal met het QAM signaal interfereerd.
     
  6. Anoniem geeft het duidelijk weer. Een goed en degelijk aangesloten kabelnetwerk geeft geen storingen. Jij en ik zijn verantwoordelijk voor de bekabeling binnen huis. Wanneer een ontvanger rechtstreeks op het AOP (groene kabel) niet naar behoren beeld geeft, dan bel je ziggo voor een afspraak.

    Afgelopen zaterdag kwam ik bij mensen thuis die slecht beeld hadden (blokjes en geen signaal). Voordat je bij die mensen binnenstap weet je al dat het aan het signaal ligt. Bij de decoder aangekomen kreeg ik een paar flinke stroomstoten van de coax (lees een gamma versterker gebruikt). Tot overmaat van ramp waren 3 coaxkabels in de gang in een kroonsteentje gestopt en vast gemaakt met plakband...

    Code:
    Bij analoog heb ik nergens last van, dus het ligt aan de decoder... 
    Ja mevrouw u heeft gelijk... :no:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina