1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet sneller laten werken.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Dicenzo, 13 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heb je ook last van zo'n slome @$%@!@#$ verbinding?

    Ga naar je modem, laat dat ding aan staan, draai 'm om zodat je de achterkant voor je heb en zoek een klein gaatje op. Prik er in met een naald of zo, iets dat erin past. Houd hem een tijdje ingedrukt en haal het er weer uit.

    Je modem start opnieuw op. Wacht effe tot dat ding helemaal klaar is en ga weer internetten.

    En werkt 't?
     
  2. Maar je loopt ook de kans dat je verbinding ineens veel trager wordt....

    Wat gebeurt er namelijk als je dit doet:
    Je zet je modem terug naar fabrieksinstellingen. Daardoor gaat hij opnieuw de kanalen zoeken en daarna zich aanmelden op het eerste kanaal. Dat kanaal hoeft in jouw regio helemaal niet het meest rustige kanaal te zijn. Elke nacht worden de modems namelijk normaal gesproken verdeeld over de kanalen zodat de belasting ongeveer gelijk is. Je loopt kans dat het eerste kanaal erg druk is en dan ga je er op achteruit.
    Dus zeker geen aanrader om dit zomaar te doen...... Alleen als je ernstige problemen hebt zou het een software probleem kunnen oplossen. De capaciteitsproblemen in bepaalde regio's los je er echt niet mee op.
     
  3. Quote - Elke nacht worden de modems namelijk normaal gesproken verdeeld over de kanalen zodat de belasting ongeveer gelijk is. Je loopt kans dat het eerste kanaal erg druk is en dan ga je er op achteruit. - Unquote

    Grappig dat je dat zegt, ik heb namelijk een modem dat er tijdens die herverdeling steeds uitschiet. Ja, een nieuw modem dus zal het het signaal zijn waardoor dit gebeurt. Heb al discussies gehad met helpdesk want "Ziggo doet niets in de nachtelijke uren". Right... en daarom wordt ik vaak wakker s'morgens met een modem wat weer met de grootst mogelijke moeite online komt.

    Ga nu eerst zelf een nieuw Coax kabeltje kopen, als dat niet werkt mogen ze de straat open gaan maken om uit te zoeken waarom mijn signaal sterft bij deze herverdelingen (als enige in de straat).
     
  4. Toen ik het deed zat ik op het punt dat internet gewoon niet langzamer meer had gekund, voor mijn gevoel dan. Ik heb toen de modem gereset en het werkt weer zoals het hoort.

    Misschien is het dan alleen aan te raden te doen als je internet heel slecht loopt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina