1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Alles in 1 pakket ontvangen, maar geen activatie brief

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door nachtapotheker, 13 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoe lang heb je gewacht met online komen?
    Een nieuw modem zoekt namelijk alle kanalen af als hij leeg is, dat kan wat langer duren dan normaal. Als je na een half uur nog geen lampje hebt wat blijft branden is er iets mis met het modem of met de kabels.

    Als er een kanaal gevonden wordt gaat eerst het DS ledje constant branden, daarna US en daarna gaat online constant branden als het zich aanmeldt. Tot waar gaat het goed ?

    Ik weet niet of het toegestuurde modem eerst nog in het systeem gezet moet worden voordat je het kunt activeren, misschien weet iemand van ziggo dit ??
     
  2. Ik heb een half uur gewacht.. eerst ging online knipperen, toen ging het DS lampje knipperen, daarna het US lampje.. toen weer het DS lampje, toen weer het US lampje. leek of het modem in een loop bleef hangen..
     
  3. Dan ontvangt het modem dus wel maar wil niet online komen, lijkt er dus op dat het modem niet aangemeld is om zich te mogen registreren. Geen idee of de helpdesk dat kan doen, je zou ze eens kunnen bellen.
    Vreemd is het wel dat je geen brief gekregen hebt, meestal is het juist andersom, wel een brief maar nog geen modem. Misschien kan de helpdesk in het systeem zien hoe het zit en eventueel je modem aanmelden.
     
  4. Mja zal het zo nog eens proberen, anders inderdaad morgen ff bellen!
    Maar wel vreemd dat het internet nu veel trager is na het terughangen van het oude modem.
     
  5. traag bij oude modem terug zetten klopt

    Je bent overgegeaan naar een ander abonnement, internet EN telefonie de oude modem is ALLEEN voor internet en "snapt" het nieuwe abonnement niet, kan dit niet aan en geeft een zogoed als niet werkende verbinding.

    De nieuwe modem moet aangesloten worden, wanneer deze zich netjes gedraagd zullen er 4 groene lampjes gaan branden, wanneer dit niet zo is, probeer nogmaals de modem te resetten d.w.z. stroom er af en na een minuut de stroom er weer op, heb geduld het kan soms idd lang duren voordat de modem netjes 4 groene constant brandende lampjes geeft, wanneer dat zo is pc aansluiten en aandoen en vervolgens internet opstarten, dan kom je op de activatie pagina en kun je de gegevens invoeren.

    Het komt voor dat ook hier niet alles verloopt zoals het moet en zal alsnog contact met de helpdesk gezocht moeten worden (helaas) die kunnen de modem dan vandaar activeren.

    Er zijn dan wel bepaalde gegevens voor nodig, er word om het HFC MAC ID gevraagd voor modem activatie, dit staat op een sticker onder op het modem.

    Wanneer de modem echt niet online wil komen ( het vierde groene lampje)
    zal er zo-wie-zo een afspraak met een storingsmonteur gemaakt moeten worden, maar omdat het oude modem gewoon wel online komt lijkt me dat sterk.

    Als je een PB naar mij wilt verzenden met postcode (1234XX) , huisnr., of klantnr. en HFC MAC ID ga ik kijken wat ik voor je kan regelen, zou zonder problemen vanaf mijn plekje op werk de modem actief moeten kunnen maken.
    Ben op 14/1/09 om 9.30u. weer aan het werk, wanneer je mij voor 8.00 u. een PB stuurt kan ik dat nog op die dag doen anders wordt het een dagje later.

    succes ermee
     
  6. Goeiemorgen, allereerst bedankt voor je reactie.
    Echter heb ik gisteren al iemand van ziggo aan de lijn gehad en mijn modem was inderdaad nog niet bekend op het netwerk.
    Na het doorgeven van het MAC adres werkt de verbinding weer zonder problemen en kan ik ook bellen :)
    Bedankt allen!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina