1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo telefonie als uitgaande lijn en kpn als inkomende lijn

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door zeilboot, 13 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo

    Ik heb mij zojuist geregistreerd en even het telefonie deel van het forum doorgelopen.
    Ik loop al langere tijd met het idee om een alles in een pakket aftesluiten.
    Op het moment heb ik internet z1 en analoge tv van ziggo.
    Telefoon loopt over de kpn lijn.

    Ik vroeg mij af of het mogelijk is om kpn als inkomendelijn te gebruiken en ziggo als uitgaandelijn.
    Dit omdat ik veel problemen heb gelezen met het porteren van het nummer.

    Ik begreep uit een toppic dat het alleen maar mogelijk is om 2 lijnen te gebruiken met een apparte centrale.
    Klopt dit?

    En mocht ik de kpn lijn houden betaal je nog steeds het tientje permaand aan kpn voor het belbudget abonnemen?
    Een kennis gafnamelijk aan dat ziggo ook over het kpn netwerk beld maar volgens mij is het een voip dienst klopt dit?

    Alvast bedankt
     
  2. Telefonie loopt niet over het KPN netwerk maar over het eigen netwerk van Ziggo. Het is een vorm van VOIP die buiten je normale internet verkeer loopt. Je telefoon verbinding wordt dus niet slecht als je volledig download wat bij een normale VOIP wel kan gebeuren.

    Nummer porteren gaat in het grootste deel van de gevallen wel goed hoor. Maar die gevallen zie je dus niet op het forum :wink:. De migratie van @Home is niet helemaal vlekkeloos verlopen en daar kwamen dus nog extra problemen bij. Maar de migratie van Casema en Multikabel is al afgelopen zomer afgerond en daar zijn weinig problemen. Nummerportering gaat over het algemeen prima, maar je moet wel de portering en het opzeggen van de KPN lijn door Ziggo laten doen en niet zelf KPN opzeggen.

    Standaard krijg je 1 telefoonnummer/lijn, maar 2 is mogelijk. Je sluit gewoon dan 2 telefoons aan op je modem, dus daarvoor heb je geen centrale nodig.

    Ik weet niet hoe je het voorstelt met inkomend en uitgaand via kpn en ziggo, maar het enige wat je kunt doen is je kpn lijn niet opzeggen en een nieuw telefoonnummer van ziggo nemen. Dan heb je dus 2 toestellen nodig en lijkt me niet echt handig. Porteren van je oude KPN nummer lijkt me dan handiger. Anders betaal je dubbel.
     
  3. Hoi

    Bedankt voor de informatie.

    Ik stelde mij voor om het inkomende verkeer over mijn oude nummer bij kpn te laten lopen en mijn uitgaande telefoongesprekken via ziggo.
    Wanneer ziggo het een keer niet doet kun je altijd ( het zij duurder) via kpn bellen zodat je altijd berijkbaar bent.
    Ook moet je 70 euro aansluitkosten betalen bij kpn en heb je wanneer je kpn opzegt zoals eerder aangegeven geen telefoonvervinding als ziggo het niet doet.
    Of maak ik mij te veel zorgen?
     
  4. Wat je wilt is dus eigenlijk 2 aansluitingen met 2 telefoontoestellen. Je houdt gewoon je KPN, die zeg je niet op, neemt wel een alles-in-1 met ee nieuw telefoonnummer wat je alleen gebruikt om uit te bellen. Dure oplossing lijkt me omdat je toch je maandelijkse abonnement bij KPN blijft betalen.

    Via één telefoon kun je niet doen wat jij wilt, je hebt fysiek 2 lijnen namelijk. Nu zijn er wel telefoons waar je 2 lijnen op aan kunt sluiten, dus in theorie zou het allemaal wel kunnen maar niet met simpele standaard telfoons.

    Of je je teveel zorgen maakt moet je voor jezelf uitmaken, maar ik ben zelf goed tevreden met bellen via ziggo. Heb al jaren telefonie en het werkt altijd. Enige nadeel is dat wanneer je modem het niet doet, je ook geen telefoon meer hebt. Zo'n storing heb ik maar sporadisch gehad en voor noodgevallen heb ik dan altijd nog een mobieltje.
     
  5. Je maakt je teveel zorgen, Ik bel al vier jaar via @home (nu dus ziggo) en nooit problemen gehad. Laat Ziggo de nummerportering voor je regelen en alles komt goed.
     
  6. Oke

    Dan scheelt dat inderdaat in de kosten en om nu een nieuwe telefoon te kopen en desnoods een centrale is bij elkaar al meer dan de aansluitkosten als ik weer terug zou willen naar kpn.

    En ik weet niet of ik hier beter een nieuw topic over aan kan maken maar is het internet van het alles in 1 plus pakket stabiel?
    Ik heb geen idee waarom het dat niet zal zijn aangezien ik nu z1 heb er er erg tespreken overben integenstelling tot de reacties op internet.
     
  7. Als je internet nu stabiel is zal dat straks ook zo zijn verwacht ik. Tenslotte heb je dezelfde aansluiting, alleen een sneller abonnement.
     
  8. Als het zou kunnen heb je nog het nadeel dat mensen jou foutieve nummer op hun toestel zien verschijnen als je ze belt (als je tenminste nummerweergave aan hebt staan) en ze naar verloop van tijd toch dit nummer gaan bellen.

    Is het gemak van een nummer lijkt mij veel groter.
     
  9. Dit kan een probleem zijn maar ik verwacht dat mocht het niet duidelijk zijn ze er wel om vragen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina