1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Probleem bij internetverbinding

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door cj77, 13 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

    3 weken geleden is mijn HD kapot gegaan. Vandaag de pc weer opgehaald en Windows geïnstalleerd en daar waar nodig mijn computernaam ingevuld. Helaas geen internet verbinding. Terwijl dit voorheen gewoon lukte op deze manier.
    Wij hebben 2 computers, op de eerste pc heb ik ook gewoon verbinding. Destijds kwamen er veranderingen bij @home waardoor alle computers hetzelfde IP-Adres kregen en ook dezelfde computernaam. Die computernaam heb ik ook nu ingevuld.
    Een 'leuk' detail: ik heb 3 weken gewerkt met een heel oude pc waarop Windows98 draait. Na lang knoeien heb ik op die pc ook een internetverbinding tot stand kunnen brengen. Alleen wel met een andere computernaam i.p.v. de C achteraan de B. Onder die computernaam krijg ik ook nu geen verbinding.

    Daar waar de internetkabel de pc ingaat brandt/knippert normaal gesproken een lampje dat is ook nu niet het geval. Ik heb de pc open gemaakt om te kijken of de netwerkkaart er wel (goed) in zit. Alleen kan ik er niet veel wijs uit worden. Er zit alleen een 'blok' en geen netwerkkaart zoals dat wel het geval was in die heel oude pc.

    Iemand enig idee?

    Al vast bedankt!
     
  2. Heb je de drivers van je netwerkkaart wel al geinstalleerd?
     
  3. Dat is een goede. Heb ik zelf dus helemaal niet aan gedacht hè! Zal eens kijken of ik de drivers kan vinden en zien wat er dan gaat gebeuren. Al vast bedankt en ik laat weer van me horen.
     
  4. Heb geen drivers kunnen vinden. Heb ik ook niet ontvangen toen ik deze pc heb gekregen, ± 4 jaar geleden. Alle bijgeleverde schijfjes (videokaart e.d.)heb ik in de doos laten zitten m.u.v. de Windows schijf.

    Wat is er mogelijk? En hoe pak ik dat aan?

    Wederom al vast bedankt voor de geboden hulp.
     
  5. Wat heb je voor netwerkkaart/aansluiting? Realtek? Marvell Yukon? Soms zijn ze inderdaad moeilijk te vinden ;) en duurt het veel te lang voor ze binnen zijn.
     
  6. Welke Windows-versie heb je geïnstalleerd en welk merk en type netwerkkaart? Zie je er bij Apparaatbeheer ook een netwerkkaart tussen staan? Staat daar evt. een geel uitroepteken of rood kruis bij?
     
  7. Kijk eens op je moederbord wat voor iets het is, de naam en serie, dan kan je van de website van de fabrikant de drivers halen.

    Enneuh, die cp / cc namen zijn tegenwoordig niet meer nodig om contact te krijgen.
    Je modem resetten (stroom eraf en dan er weer op) en dan de netwerkkabel erin/computer op starten.
    Of je gaat een router gebruiken.
     
  8. Zo wat een reacties, ontzettend bedankt voor jullie hulp.

    Inmiddels heb ik Everest even wat werk laten verrichten. Hierdoor ben ik er achter dat het een Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 Gigabit Ethernet Adapter betreft.

    Hier in het forum had ik al ergens gelezen dat de cc-namen niet meer nodig zijn, wist ik niet. Wij gebruiken hier een router om twee pc's online te hebben.
    Mijn moederbord is een: Asus A7 V880.

    Dus maar opzoek gaan drivers via Marvell?
     
  9. Bedankt voor de tip!
    Zal het ophalen en dan ff branden. En er vervolgens mee aan de slag gaan op mijn eigen pc. Uiteraard laat ik het resultaat weten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina