1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Weer geen telefonie, vrouw zwanger, geen bereik mobiel

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door MarkT1977, 11 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dit is nu een denkfout Brammetje. Je hebt een overéénkomst gesloten met Ziggo voor telefonie. Je mag dus ook verwachten dat het produkt doet wat hij moet doen, bellen en gebeld worden. Helaas voldoet dit produkt bij deze consument (MarkT19779) niet aan deze verwachting en kan zelfs de kosten die hij moet maken verhalen op Ziggo (ook de kosten van een eventuele extra simkaart). Niets anders dan wetgeving, iedere rechter zou in dit geval Ziggo veroordelen tot schadevergoeding aan de consument (schadeloosstelling heet dat).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2009
  2. Hallo, ben zelf niet zo'n KPN fan.. Ik denk zelf dat er met de kabel veel meer mogelijk is op termijn... Inmiddels wel geïnformeerd bij KPN. Op zich wel interessant internet + bellen maar ben bang dat het daar inderdaad ook niet altijd goed gaat.

    Wat mij het meest irriteert is dat er vanalles beloofd wordt. Binnen 5 dagen heeft u weer telefonie! (dat wat 1 januari) Ik weet niet meer wat ik moet geloven bij Ziggo. Ik ben jaren een goede klant geweest bij Casema. Nooit problemen...

    Vind het jammer wat de diensten van Ziggo zijn op zich interessant.. Ik heb nog niet gekozen voor KPN
     
  3. De vrouw van een collega werkt bij de SD van KPN op de afdeling Internet + bellen. Als ik die verhalen hoor gaat het daar echt niet anders dan bij Ziggo. Daar zijn juist weer mensen die overstappen op Ziggo omdat KPN er z'n zooitje van gemaakt heeft.
     
  4. Mijn advies, aangezien je nog niet over bent en jullie in blijde verwachting zijn, schaf een prepaid simkaart aan. Schrijf Ziggo aangetekend aan dat je schade ondervind van de storing die tot op heden niet verholpen is. Eis het geldbedrag van je aangekochte simkaart en beltegoed terug.

    Mocht Ziggo jou schadeclaim niet honoreren, neem dan contact op met de geschillencommissie http://www.sgc.nl/ . Juridisch moet Ziggo jou wel schadeloosstellen, zij zijn aansprakelijk voor de ontstane gebreken van de telefoonlijn en het niet oplossen daarvan.

    Heel veel sterkte met de zwangerschap en de besluitvorming van opzeggen of niet.
     
  5. Een pre-paid simkaart lost in ons geval niet veel op. Wij wonen in een gebied waar alle mobiele aanbieders moeite met de dekking hebben. Alle aanbieders zitten namelijk vanaf dezelfde toren te zenden.

    Maar wij willen gewoon vaste telefonie, zo ingewikkeld kan dat toch niet zijn. Het lijkt er bijna op dat in de jaren 60 de telefonie nog beter en stabieler was dan tegenwoordig.
     
  6. Ik maak geen denkfout en zelfs zonder die zwangerschap is het uitermate vervelend als de telefoon het niet doet, maar goed, stel je voor dat er weer een nutteloze discussie komt door verkeerd geïnterpreteerde uitspraken. Overigens, hij zal de KPN ook even in moeten lichten over het slechte bereik, kan hij daar ook nog een schadevergoeding ontvangen, althans zo gaat het bij T-Mobile. Ik neem aan dat je klachtenbrief aan Ziggo reeds geschreven en opgestuurd is? Gezien het feit dat je keuze reeds op een andere provider gezet is, sterkte bij KPN. Tabee!
     
  7. Als de telefoon zo slecht werkt kan je voor nood bij budgetphone een apparaatje kopen waarmee je voor 35 euro elke telefoon via internet kan laten werken.
    Je krijgt er gratis een nummer bij wat op basis van beltegoed werkt.
    Bezorging is de volgende dag je betaalt met ideal.
    Geen abonnement.
    Google even op budgetphone en je hebt hun site, ik gebruik het al tijden.
    Normale tarieven,je kan opwaarderen via de webshop (waar je ook de adapter bestelt) en je sluit het gewoon aan op een router.
    Als het bevalt kan je je eigen nummer laten migreren maar je kan ook gewoon het nummer voor nood gebruiken.
    Je moet eens per jaar opwaarderen om je nummer te behouden,het kastje is een linksys internet telefoon adapter die je ook voor andere providers kunt gebruiken.
    Bel je niet dan betaal je niets.
    Kastje is je eigendom en kan je desnoods na de bevalling weer verkopen via marktplaats maar ik hou um gewoon voor reserve,zolang er internet is kan je bellen of gebeld worden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2009
  8. Hey :).. Inmiddels nog een aantal malen met de helpdesk gebeld. Ze sturen geen monteur want wanneer de lampjes branden is er iets mis met de software. Ik moet geduld hebben want het ligt nu bij de technische dienst. Die hebben het momenteel erg druk.

    Wat ik zelf het vervelends vind is dat er niet een eerlijk antwoord krijg. Steeds weer dat ik geduld moet hebben en dat ze het druk hebben. Ook krijg ik regelmatig te horen: Binnen 5 dagen heeft u weer telefonie! Maar daar komt niets van terecht. Ik probeer begrip te hebben maar...

    Daarnaast krijg ik van de week ook nog een factuur van Ziggo. De maanden oktober/november en december waren nog nooit gefactureerd geweest. Ik vond dit wel netjes van Ziggo. Door een verhuizing en fouten van Ziggo hadden wij die maanden geen internet/telefonie en digitale TV gehad. Nu blijkt het niet factureren een vergissing te zijn en moet ik alsnog betalen. Misschien is dit wel de bekende laatste druppel.

    Ik heb zelf de voorkeur voor de kabel technologie maar ben noodgedwongen (ook door druk van mijn vrouw, en ik geef haar ook wel gelijk) naar de Primafoon geweest. Ik heb mezelf daar laten informeren over telefonie. Het dilemma werd alleen maar groter want de combi internet + bellen is interessanter dan telefonie van KPN en internet van Ziggo. Ik wil ook geen dief worden van mij eigen portomonaie. Omdat ik twijfel en niet adhoc beslissingen wil maken heb ik nog geen pakket bij KPN aangeschaft.

    Wanneer ik kies voor ADSL dan kies ik voor een technologie die voor mijn gevoel minder potentie heeft dan kabel in de toekomst...

    Toch ben ik bang dat ik vandaag (ook door de druk hier thuis :giveup:) moet gaan kiezen voor KPN. Wat ik zelf heel erg jammer vindt.

    Wel ben ik erg blij met alle tips :applause: over prepaid kaarten en mogelijke alternatieven. Ik wil daarvoor bedanken (soms reageerde we wat bod maar dat komt ook door de Ziggo historie bij ons). We wonen helaas in een dorpje waar de ontvangst van alle providers erg slecht is. Vaste telefonie was voor ons een ideale uitkomst!

    Ik heb verder geen zin in juridische stappen. Is voor mijn gevoel niet nodig voor een paar euro's. Dat is mijn keuze!
     
  9. Gelet op de omstandigheden heb ik deze klacht met prioriteit laten uitzoeken. Inmiddels is de oorzaak gevonden en het probleem opgelost.
     
  10. Inderdaad, we zijn geholpen, dank u wel!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina