1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Aanhoudend problemen internet.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door arne1612, 11 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Aanhoudend problemen internet, valt continu uit, zoekt oplossing!

    Hallo;

    Iedereen die dit leest alvast bedankt voor je vrije tijd!
    (Ik zag net ook nog een topic over hetzelfde probleem, maar die leek mij niet echt geschikt aangezien er in werdt gescholden door de TS)


    De afgelopen 6 maanden hebben wij Ziggo gehad, en zo nu en dan, ongeveer een week per maand valt het internet de hele tijd uit, voor redenen onbekend.
    Al verschillende keren gebeld, een keer is ons na lang praten verteld dat dit een probleem was met de DNS server van Ziggo, MAAR er hadden nog niet genoeg mensen over geklaagd dus kwam het er op neer dat er nog geen oplossing kwam.

    Wat het probleem nu dus is weet ik niet, maar ik weet wel dat ik geen normaal gesprek kan voeren op MSN of op Skype, aangezien het internet er de hele tijd uitvalt.
    Ook kan ik niet meer gamen, zoals World of Warcraft, internet eruit, je logt 20 minuten later weer in als je internet terug is en je bent weer eens dood.
    Zelfs schoolwerk gaat er onder leiden.



    Het probleem doet zich dus voor in periodes, ongeveer elke maand wel een week, soms 2 weken.(In december verbazingwekkend genoeg bijna geen last van gehad, maar nu in januari is het niet meer normaal)

    Het internet valt dan uit, en ook al start je de modem en router opnieuw op, er gebeurd niks, je moet wachten. Dan op een gegeven moment heb je weer internet, en gebeurd 5 minuten later waarschijnlijk weer hetzelfde.

    Het internet valt dan uit voor 5-15 minuten.

    Info:

    2 PC's aangesloten op het internet, via de kabel, COAX cat 5 kabel.
    1 PC op zolder 1 op 1ste verdieping, maar als internet uitvalt is het altijd bij alle twee de PC's.

    Beneden staat de router in de kast, modem staat boven op de kast.
    Als het internet weer eens is uitgevallen dan brand er een oranje LED'je op de modem bij "Link".

    Router: Belkin Wireless G Router F5D7230-4
    Modem: Motorola SBVS121E Cable Modem

    Abonnement: Alles-in-1 Plus (10Mbit/1.5Mbit)
    Als ik internet heb dan is het niet traag, goede snelheid.

    Alvast bedankt, en respect als je net door die muur van text bent heen gekomen.
     
  2. Wat voor signaalsterkte zie je op het modem als je de status opvraagt ?

    Ga hiervoor naar http://192.168.100.1
    Je moet daar inloggen, gebruik dan als usernaam: admin en als password: motorola

    Klik daarna op het tabblad "signal"
    Wil je eens copy/paste'n wat je daar voor waardes ziet ?

    Als de leds van het modem uitgaan als je geen verbinding meer hebt is je signaal vermoedelijk niet goed. Dat kan een probleem in je bekabeling zijn, maar ook ruis op het kabelnetwerk in jouw buurt.

    Zit het kabelmodem wel direct op of vlak bij het AOP (aansluitpunt waar de coaxkabel je huis binnenkomt, vaak een groene kabel) aangesloten of zit daar nog een verlengkabel of zo tussen?
     
  3. Bedankt, ik wist niet dat je ook op je modem kon inloggen, probeer het vanochtend! Modem staat dichtbij de aansluiting in muur, ong 80 cm kabel tussen.
     
  4. hmm ik heb een webstar (epx2203) kan je daar ook op inloggen ?
    alleen de system link die werkt op die url van modems
     
  5. Alleen op de motorola's kun je zelf inloggen. De webstars alleen als ze standby staan en nog niet ingelogd zijn op het kabelnetwerk, maar dan zie je dus ook geen signaal niveau's.
     
  6. mijn overbuurman had ook zo'n belkin router en had dezelfde problemen,na het ingeven van een static ip op de computer en alles bekabeld aangesloten te hebben is alles okee...

    misschien iets om te proberen,succes.
     
  7. Hmm, weet je zeker dat dat het goede adres is van de modem? Als ik er heen ga met firefox krijg ik een blank page, IE zegt dat hij hem niet kan vinden, safari kon hem ook al niet vinden.
    (terwijl ik wel internet heb)
     
  8. Alleen Motorola modems kun je op http://192.168.100.1 benaderen.
    Mits je in de router of je PC niet zelf de route-tabel hebt gewijzigd. Je netmask moet je wel op 255.255.255.0 hebben staan en niet bijvoorbeeld op 255.255.0.0 want dan zoekt hij je modem op je interne netwerk. Je modem zit gezien "voor een router" op het internet.
     
  9. Wat doen de rest van de lampjes op het modem als de verbinding uitvalt? Het Link lampje geeft namelijk de status van de verbinding tussen het modem en de router aan. De andere leds zijn voor de verbinding 'naar buiten'. Als je alleen aan het Link lampje verandering ziet, zou het een probleem met je router kunnen zijn.

    Heb je het ook wel eens zonder router geprobeerd, of, als je problemen hebt, de router gereset, en helpt dit dan?
     
  10. Router al een keer vervangen.
    Subnetmask staat op 255.255.255.0 zoals je zei, en ik heb een motorola modem, alleen snap ik niet waarom ik er niet op kan :P
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina