1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

software update november 2008

Discussie in 'Samsung DCB-9401R' gestart door mark5, 10 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Software update

    Ehm... status rapport software update?

    Alvast bedankt!
     
  2. Ah ik dacht dat het aan mij lag of mijn apparaat, ik werd gek van die zwarte blokken waarbij je nooit kan zien welke film er 's avonds is.
    Het is dus een software probleem dat nogsteeds niet is opgelost.
    Bedrijven schijnen zich weinig meer aan te trekken van hun klanten
    en service is een vies woord geworden, tenminste, er is wel veel aan te verdienen via 0900 nummers, dus het loont om een slecht produkt te leveren. Heb je er later nog verdiensten aan via de telefoon.
     
  3. update werkt niet

    Ik hoorde hier dat er updates waren dus ik denk laat ik die eens proberen
    te installeren, ik wist trouwens niet eens dat ze er waren, maar dankzij deze groep dus wel.

    Maar helaas na 1 minuut was het mis.

    Loader Data

    man code 14 load ver 2
    HW ver 4 variant 33113
    sig ver 89:0:0 loader ver 3:1:1

    download progress
    receiving data * partition 1 of 21

    error 0x80030055 time 1 min.
    INVALID_DGS_CRC

    Tja, lijkt me oude amiga wel die gaf ook
    van zulke guru's ;) Maar hoe los je zoiets op???

    (heb ik zo mijn best gedaan om het spacious netjes te krijgen
    heeft dit programma automatische space verwijdering grrrmbl ;) )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2009
  4. Een CRC is een Cyclic Redundancy Check; er gaat iets fout bij de controle van de gedownloade informatie... In dit geval lastig op te lossen; de update lijkt fout op het netwerk te staan. Maarja, bij mij staat-ie er überhaupt niet, da's weer iets anders. In IT 1111 is überhaupt geen mogelijkheid tot het opwaarderen van de software... Jammerz; ik had gehoopt dat er nu eindelijk een oplossing voor die EPG-scheisse was, maarja...
     
  5. bedankt

    Bedankt voor de info in ieder geval, ik heb Casema, sorry Ziggo, maar een e-mailtje gestuurd. Maar ja , als ik mij de helpdesk van vroeger herinner
    dan zal er wel niets uitkomen, laten we de instellingen eens nalopen
    en installeer windows eens helemaal opnieuw. ;) Het is natuurlijk een decodermodel waar ze mee begonnen zijn, dus niet al te nieuw maar ja, daarom is juist dat upgrade systeem uitgevonden,maar dit zou mijn eerste update zijn geweest en niks nada dus.

    ====update===

    En Inderdaad.
    Dit is het instellingen verhaal.

    "
    Indien updates nog steeds niet reageren, voert u dan de volgende reset procedure nauwgezet uit.
    1. Haalt u de stroom van de decoder
    [check]
    2. Haalt u de antennekabel uit de decoder
    [check]
    3. Wacht u 10 seconden en sluit u de stroom weer aan.
    Let op dat u de antennekabel nog niet aan mag sluiten.
    [check]
    4. Gaat u naar het menu van de decoder en dan naar Installatie
    [check]
    5. De pincode is "0000", kiest u hier voor ?Standaard instellingen herstellen?.
    [check]
    6. Sluit u nu de antennekabel pas weer aan.
    [check]
    7. Stelt u de decoder opnieuw in met de volgende instellingen:
    - Frequentie: 372000 kHz
    - Symboolsnelheid: 6875 kS/s
    - Netwerk ID: 5555
    [check]
    8. Vergeet u niet de gevonden zenders op te slaan.
    [check]
    13:12 20-02-2009 (???? standaard reply geweest?)

    Gaat u vervolgens naar Systeem > Software opwaarderen. Hier kunt u de nieuwe software installeren en moet dit probleem zich niet meer herhalen. "
    ----------------
    Euh? Maar hij geeft weer aan dat er een update is en alles is precies hetzelfde weer dezelfde foutmelding dus??? Yep de casematrap, alle instellingen nalopen, een uur verder en het probleem niet verholpen.
    Je bent alleen maar bezig geweest met onzinnige zaken. En bij overmaat van ramp sturen ze je natuurlijk een 'noreply' e-mailadres want ze willen van je af zijn, niet je probleem oplossen.

    Dat moet nu dus opgelost zijn wat het dus niet is. Ik zat te denken over casema (ziggo) internet, maar ik zie dat ze nogsteeds dezelfde afscheep taktieken gebruiken als vroeger. Ik denk dat ik daar maar weer vanaf zie.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2009
  6. Wederom een vraag naar de status van de beloofde update...
     
  7. Uhm... 'k wil niet vervelend zijn, hoor, maareh... Hoe lang geleden werd die vermaledijde update nou eigenlijk alweer beloofd? In IT 1111 (voormalig @Home) is er übehrhaupt nog niks te zien van een update, en de gids is dus nog steeds heel erg waardeloos :(...
     
  8. :sad:
     
  9. Geen softwareupdate dus.

    Jammer dan, zet je ontvanger maar bij het grof vuil!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina