1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Pas op voor diefstal door Ziggo

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door gerardpostma, 9 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Eén ding begrijp ik niet van Ziggo. Als je internet hebt en dus ook een modem kunnen ze deze toch uitlezen/aansturen bij de technische hd. Nooit iemand bij Ziggo op dat idee gekomen zekker. Stelletje :censored: bij Ziggo zeg.
     
  2. Volgens mij hebben ze het bij Ziggo al druk genoeg :mrgreen:

    [​IMG]
     
  3. Dat kunnen ze en doen ze ook als er aanleiding voor is. Waar baseer je je kritiek op ?
    Als je reageert op gerard postma, er staat heel duidelijk dat hij geen internet en geen modem heeft. Valt niets uit te lezen dus wat echter geen bewijs is dat iemand geen modem in de kast heeft liggen. Niet dat ik aan gerard postma`s verhaal twijfel, maar je :censored: opmerking is in dit verband nogal onzinnig.
     
  4. Allright, iemand legt z´n modem in de kast. :rolleyes:

    Dan is er nog maar één oplossing voor Gerard Postma, de gerechtelijke wegen bewandelen omdat hij niet op een normale manier eruit komt met Ziggo.
     
  5. Dat zullen er misschien niet veel zijn, er zijn echter wel heel veel klanten die gewoon de stekker er uit halen...
     
  6. Mijn advies (maakt niet bij welk bedrijf) Ziggo (aangetekend) aanschrijven, dat je geen internet abonnement hebt, het teveel betaalde bedrag terugvorderd inclusief de wettelijke rente, 9,5% volgens het staatsblad, gerekend over de maanden. Mocht Ziggo binnen twee weken naar dato geen gehoor geven, rechtsbijstandverzekering inschakelen of juridisch loket.
     
  7. Voor transacties waarbij een particulier of consument betrokken is geldt het wettelijke rentepercentage voor niet-handelstransacties van 6%
     
  8. Geen handtekening op een contract is gewoon een snel gewonnen zaak. Dus meteen even een zaak van maken, kosten bij civile procedures zijn altijd voor de verliezende partij dus je kan er niet veel aan verliezen als je echt gelijk hebt. Alleen tijd, maar dat kost het je nu ook.
     
  9. Moet je alleen eerst hard kunnen maken dat je geen internetabonnement hebt aanvraagd/afgesloten en het dus niet hebt. Zolang je dit niet hard kan maken word het lastig geld terug vragen. Natuurlijk kan je altijd wel gewoon opzeggen, alleen het terugkrijgen van het teveel betaalde geld kon weleens lastig gaan worden.

    Lastig, vergeet echter niet dat een mondelinge overeenkomst ook bindend is, en niet minder als een getekend exemplaar. Tevens de reden dat er bij een aanvraag voor een Ziggo product tegenwoordig geen ondertekend contract meer terug gestuurd hoeft te worden, zit er zelfs niet eens meer bij. Er zijn legio andere mogelijkheden om tot een bindende overeenkomst te komen.

    Een mondelinge overeenkomst is ecalleen veel lastiger hard te maken, maar ook lastiger om te ontkennen. Het ene woord tegen het ander, kan een heel erg lang welles/nietes spelletje worden.

    Ervan uitgaande dat de topicstarter de waarheid spreekt en ons de juiste informatie verschaft treed nu het probleem op, hoe ga ik die periode terug vorderen bij Ziggo? Hoe kan ik hard maken/aantonen dat ik dat daadwerkelijk niet aangevraagd heb. Kan ziggo misschien middels een of ander wel iets hard maken of hebben ze andere punten die het de topic starter lastig kunnen maken?
     
  10. Excalibur je bent niet echt op de hoogte van de Wet Handhaving Consumentenbescherming zeker.http://www.consumentenautoriteit.nl...herming/Wet_handhaving_consumentenbescherming

    Ziggo zal toch echt moeten aantonen dat destijds een overéénkomst is afgesloten en niet de consument.

    Aan je bewoording zie ik ook dat je jezelf meer betrokken voelt met Ziggo, dan met de consument die door een slordige administratie de topic starter met onnodige hoge abonnementskosten opzadeld.

    In dit geval als deze consument schriftelijk aangeeft aan Ziggo dat hij nooit een abonnement heeft gehad en te veel betaalde terugeist, zal Ziggo toch echt het tegendeel moeten bewijzen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina