1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Pas op voor diefstal door Ziggo

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door gerardpostma, 9 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. We hebben gelijk onze factuur nagekeken en daar staat het zwart op wit!!laten we maar erop vertrouwen dat alles goed gaat komen.Wij houden het in de gaten.
     
  2. Vinden wij eigenlijk heel normaal om ook een reactie te geven als er iets positiefs te melden is:wink:
     
  3. Dit is correct geregeld. Ik heb het zelf gezien ;).
     
  4. Dat dachten wij ook!!!!:applause::applause::applause:
     
  5. Op "mijn facturen" staat iets heel anders dan op de papieren factuur die ik toegestuurd kreeg van Ziggo. :sleep:

    Ik heb alles nog weer eens nagekeken en ik heb voor alle producten, Televisie Z1, telefonie en Alles in 1 geheel verschillende contract id`s.
    Ook is de ingangsdatum van Televisie Z1 anders dan van mijn Alles in 1 pakket. Dit alles sinds de migratie van @Home naar Ziggo.
    Is dit bij anderen ook het geval ?
    Zo niet is dit wellicht de reden dat ik steeds weer verkeerde facturen krijg waarop telkens weer aansluitkosten en televisie Z1 worden berekend. Die zijn wel twee keer gecorrigeerd na een bezoek aan Ziggo maar de volgende maand is het weer hetzelfde verhaal en kan ik weer gaan bellen of naar het Ziggo kantoor.

    Kan Unknown hierover enige duidelijkheid geven ?
     

  6. Dit verhaal klinkt mij erg bekend in de oren.......
    " Ja mijnheer Feenstra, alles is nu in orde en geregeld. U krijgt uw
    restitutie".......


    Het vreemdste is nog, ik vraag alles aan en bij mijn vrouw wordt ook nog de analoge tv berekent, die staat nog in het systeem van het vorige huis ( een jaar geleden) en idd de helpdeskmedewerkster vertelde mij dat dit door de migratie kwam.

    Het gaat er bij alleen niet in dat iemand op 1 adres 2x analoge tv besteld...
     
  7. Om hier een juist en volledig antwoord op te kunnen geven, moet ik eerst echt even jouw abonnementen in onze administratie erbij pakken. Morgen ben ik weer op de werkvloer en zou ik dit dus, indien gewenst, voor je kunnen doen. Dan zou ik je wel even willen vragen om je klantnummer / postcode + huisnummer in een PB'tje (nogmaals) naar me toe te sturen.

    Duidelijk is wel dat iets nog niet helemaal goed staat, aangezien je maandelijks voor de aansluitkosten gefactureerd wordt. In principe is het niet moeilijk om recht te zetten, maar vervelend (voor jou) is het wel.
     
  8. Is dit inmiddels nu al recht gezet? D.w.z. teveel betaalde abonnementsgeld terug gestort gekregen of verrekend met een volgende factuur?

    Zo nee, stuur mij a.u.b. even een PB met daarin je klantnummer en / of postcode + huisnummer, dan zal ik dit voor je in orde maken.

    Theoretisch gezien is het namelijk mogelijk dat je na de migratie opeens een 2e RTV abonnement, onder hetzelfde adres, erbij hebt gekregen. Doorgaans is dit (gelukkig) eenvoudig en snel te herstellen.
     
  9. De term diefstal klinkt heel ernstig, maar ik vind wel dat er door veel bedrijven en banken wel erg makkelijk omgegaan wordt met automatische incasso. Kassa heeft daar ook al eens aandacht aan besteed.

    Bedrijven als Ziggo (en alle andere bedrijven die met incasso werken) leveren hun incassolijsten per bulk aan bij de bank. De bank controleert in feite niks en schrijft af. Dat bespaart enorme administratieve kosten, want miljoenen incasso's per maand controleren is heel veel werk. Maar daar staat tegenover dat administratieve fouten vaak tot onterechte geldafschrijvingen leiden.

    De enige rem die hierop zit is de consument zelf. Hou dus maandelijks je afschriften in de gaten, want de termijn waarop je een incasso zonder toelichting terug kan laten draaien is 30 dagen of zo.
     
  10. Nou, er is nu eindelijk iets gebeurd bij Ziggo. Alleen niet het goede.

    Wij hebben vandaag een brief gekregen met een bevestiging van onze internet opzegging (internet wat wij niet hebben) en of we svp het modem (wat wij dus ook niet hebben) terug willen sturen.
    De zin "Wij hebben geen internet van Ziggo en hebben dit ook nooit gehad", zoals ik die in de laatste e-mail richting de helpdesk heb gezet, is dus kennelijk te moeilijk en niet te begrijpen door het Ziggo personeel.

    Ook zit er een dreigbrief bij dat wij nog 2 termijnen voor het internet (wat wij dus echt niet hebben) verschuldigd zijn a 40 euro. Volgens mij is het echter zo dat wij nog 80 euro terug krijgen en niet andersom.

    Ik ga in ieder geval de automatische incasso van Ziggo blokkeren en dan laat ze maar een deurwaarder langs sturen. Dan zien we elkaar voor de rechtbank wel weer. Ik ben gepensioneerd en heb wel de tijd voor een uitstapje. De kosten zal Ziggo uiteindelijk toch moeten dragen.

    Ik heb nog nooit zo'n stelletje prutsers meegemaakt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina