1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Modem -> NAT1 -> PS3 , D/C modem vernieuwd te vaak

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Tens, 9 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik kon vonochtend en een root deel van de middag niet inloggen op Hotmail Mobile wegens een technisch probleem gelukkig is dat nu nog gelukt en kan ik alsnog op het forum (kom ik er ineens achter dat ik mij ergens in 2005 al eens heb geregistreerd..).

    Maar goed, even kort want ik moet weg:

    Ziggo Alles-in-1 (voorheen basic)
    Humax ontvanger
    Scientific Atlanta modem

    NAT 1 verbinding

    PS3

    Internet valt voor een paar seconden uit,
    vooral tijdens het gamen of in Home maar ook tijdens het surfen.
    Modemgegevens wordt op een willekeurig tijdstip vernieuwd,
    het vaakst 's avonds en in het weekend.

    PS3 geeft nog steeds aan DNS fout, maar dat is het niet (meer).

    Dynamisch IP
    De rest default, DNS server van openDNS weer terug gezet naar Ziggo na de DNS server reperatie
    Upnp uit, mediaserver uit, PSN auto aanmelden uit

    Komt voor bij ieder spel, kan mogelijk liggen aan PSN, maar ook zonder PSN komt het voor.

    Gezien de meeste mensen met een router of WIFI werken is voor mij niet goed na te gaan
    wat de oorzaak is van het probleem. Het modem is diverse malen gereset, alsmede de
    console, en de installatie is twee keer eerder al nagekeken voor een ander probleem in
    augustus. De buren maken geen langdurig gebruik van internet,
    postcodegebid 1601KX -1 hoog.

    Het probleem komt sinds 2 maanden zo veel vaker voor dat het irritant wordt.
    Normaal gesproken werden de modemgegevens pas na een dag of tien vernieuwd.

    Modem gaat wel gelijk online, dus er gaan maar 3 LDs uit en weer aan, vandaar dat ik weet dat de gegevens worden vernieuwd vanaf Ziggo.

    Iemand enig idee wat er kan spelen?
    Modem is zonder ingebouwde router, NAT1, en de PS3 doet de netwerkcheck met succes.
    De kabel is kort en nieuw aan beide kanten.
    Vandaar dat ik vast zit in mijn oplossingen.

    Mijn dank is groot,

    Remco Tensen

    ps. ik heb eerder gemailed naar de admins gezien ik hoopte dat CeeS misschien een korte termijn oplossing had, maar dat was voordat ik wist dat mijn registratie van 2005 nog steeds actief was en ik dus eigenlijk gelijk op het forum kon komen..
     
  2. Als je modem LEDS TX/RX uit gaan en daarna weer aan, worden niet door Ziggo de gegevens vernieuwd, maar verliest je modem het signaal even waardoor hij opnieuw gaat zoeken en zich aanmelden. Meestal is je signaal dan dus niet goed. Als je al gecontroleerd hebt of de coax-kabel goed zit, moet je de helpdesk even bellen. Die kunnen je modem op afstand bekijken. Het zou kunnen dat je signaal niet goed is wat in je huis aankomt en dan moet een monteur daar even naar kijken. Dus morgen even bellen.

    Ik zie nu net je mailtje wat je naar webmaster gestuurd hebt :wink:. Toevallig vanmiddag geen tijd gehad om die email-account te checken....
     
  3. Ja, sorry, jij bent nu eenmaal mijn held.
    Herinnerde mij ineens dat hier een Enkhuizer schuilde.
    Wel raar, want toen had ik nog niet door dat ik al een account had in 2005.

    Morgen zal ik even bellen.
    Mijn buurjongen had het erover dat de signaalsterkte voor mijn televisie ook zwak was
    (78%) (kastje liep een keer vast) maar dat heeft er misschien niet mee te maken.
    De telefoon doet het tenminste, daar waren voorheen de meeste problemen mee.
    Als de monteur maar niet hoeft te komen, die liet al een diepe zucht toen hij hier
    een tijdje geleden weer onder mijn balkon stond, maar hij moest naar de overburen..

    Maar ja, heb alles al een keer meegemaakt.
    Ik, mijn zus, en twee vrienden gingen tegelijk het huis uit, dus tegelijk Ziggo bellen,
    overal dezelfde monteur laten komen en in 1 keer problemen doorgeven aan de helpdesk.
    Dat was wel makkelijk.
    Multikabel had niet door dat er op dit adres 3 woningen en 3 klanten wonen
    (waarvan 1 zakelijk) maar presteerde het wel om op 1 woning 5 klanten te zetten:
    ik, mijn bovenbuurman, de scheepsmakelaar onder mij, de vorige bewoner van mijn
    appartement en zijn zus die hier vroeger woonde.
    Kreeg van allemaal facturen en aanmaningen, werd zelfs afgesloten. Chaos alom.
    De aanvraag kwam op 28 april jl, het heeft tot september geduurt voor alles goed stond.
    Had geen telefoon, internet, of digitale TV.

    Ilona en Ronald (aldus mijn zus) van de helpdesk waren wel leuk.
    Het was erg grappig om het achtergrond geluid te horen tijdens de verhuizing.

    Nu maar hopen dat mijn signaal goed gaat werken zodat ik weer verder kan
    maar ik heb alle vertrouwen in CeeS.
    Al heeft mijn nieuwe werkgever zich vanochtend pas ziek gemeld en via SMS nog wel..
    moet ik eens proberen op mijn eerste werkdag..
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina