1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

telefoon

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door ejelze, 7 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. KPN is in Europa ook bijna de enige telefoon aanbieder die het DTMF protocol gebruikt.
     
  2. Heb de nummerweergave gecontroleerd met een andere telefoon en dat bleek in orde. Ik heb inmiddels contact gehad met de fabrikant en die stuurt een nieuwe converter. Mij benieuwen. Ik hou jullie op de hoogte.

    Ik ben het er helemaal mee eens dat Ziggo daar als service wel voor had kunnen zorgen. Als ze digitale kastjes weg kunnen geven die veel duurder zijn, hadden ze ook een converter gratis kunnen geven
     


  3. die ontvangers kost ziggo geen drol, hooguit een paar euro....... Maargoed, nummer weergave is ook een DIENST van ziggo, geen verplicht nummertje.......

    Als Ziggo iedereen maar gratis moet sturen wat nodig is om hun diensten werkend te krijgen bij iedereen, (zoals nummerweergave) gaat het wel in de papaieren lopen. Dan wil ik ook een interactieve ontvanger hebben, want dat leveren ze ook, en mijn huidige (HD ontvanger) is er niet geschikt voor........... zo lust ik er nog wel een paar.
     
  4. Ja had gekund. Net als jij in het verleden een toestel had kunnen kopen wat met zowel FSK als DTMF werkt, had je nu ook geen probleem gehad.

    Feit is dat het apparatuur aan klantzijde betreft waar Ziggo niet verantwoordelijk voor is. KPN is een van de zeer weinige providers binnen geheel Europa die het DTMF protocol gebruikt, logisch want de europese standaard is toch echt FSK. Je hebt het dus aan KPN te danken dat er in nederland toestellen worden verkocht die enkel voor DTMF geschikt zijn, en jij nu dus een nieuw toestel of een converter moet kopen.
     
  5. Nou nou wat een venijnige, onbeschofte opmerkingen zeg. Ik heb mijn telefoon sinds begin 2000 en had tot de omschakeling zowiezo nog nooit van DTMF of FSK gehoord en ik denk dat ik daar niet de enige in ben, zeker de ouderen onder ons, dus een beetje normale reactie zou wel op zijn plaats zijn. Ik zal hier dan ook verder niet meer reageren.
     
  6. nummerweergave

    Ach, ze hadden op zijn minst van te voren kunnen waarschuwen, nu moet er op korte termijn een oplossing komen, en dan bedoel ik, een omvormer of een nieuw toestel, en in geval van een nieuw toestel, welke? Ook wij hebben siemens gigaset 3000 comfort en probeer maar uit te vinden welke net zo'n kwaliteit heeft.

    Hoe je het ook wendt of keert, we worden op deze kosten getrakteerd en we kunnen gewoon betalen en mooi zitten net als een brave hond.
     
  7. Als je van Ziggo telefonie was overgestapt naar KPN telefonie had je dan KPN de schuld gegeven omdat je met een nutteloos FSK toestel in de maag zit ?
     
  8. Beste hengel, als je goed leest dan zul je zien dat ik niemand de schuld geef, maar mezelf alleen afvraag waarom ze niet van tevoren een opmerking hierover geven/zetten/sturen.
    Bijna iedereen hier kwam er pas achter toen het al gebeurd was, en ik neem met redelijke zekerheid aan dat voordat er sprake was van de omschakeling jij ook niet op de hoogte was van het bestaan van deze verschillende systemen.
    Verder merk ik op dat, indien gekozen wordt voor een nieuw toestel, het best wel een uitzoekerij is om een zo goed mogelijk toestel te vinden voor een redelijke prijs, m.a.w. waar voor je geld. En als je zoals een hoop mensen hier een gigaset 3000 hebben, valt dat niet mee als je geen stapje terug wilt doen. Daar zitten kosten aan. Die gaan wij weer braaf betalen.
    Want wat is het alternatief?
    Juist, weer rooksignalen.

    Ik hou me trouwens aanbevolen voor suggesties en/of ervaringen met nieuwe telefoons.

    Vriendelijke groet van dezetwee
     
  9. Lees met verbazing de reacties hier. Ik vind dat Ziggo hier wel degelijk iets te verwijten valt. Heb nu 4 jaar een Panasonic en gebruik Ziggo/Casema nu 1,5 jaar met nummerherkenning. Als door een verandering van het systeem nu deze dienst voor mij niet meer werkt omdat mijn toestel dat niet meer aankan, dan zou ik van Ziggo toch verwachten dat ze dit probleem van te voren zouden moeten inschatten. Ik krijg van de helpdesk de mededeling koop maar een omvormer van 10 euro, nou mooi niet eerder 25. Daar komt nog bij dat ik het hier nergens kan kopen. Waarom zorgt Ziggo niet dat ik voor 10 euro bij hun zo'n omvormer kan kopen. Dit is mijn zoveelste teleurstelling in Ziggo....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina