1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

telefoon

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door ejelze, 7 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. OK, ik heb blijkbaar inderdaad niet goed gelezen. Of beter gezegd ik heb niet alles gelezen. Via het vragenpoppetje Tess had ik inderdaad erachter kunnen komen hoe het precies zit.

    Maar toch ben ik van mening dat het wat duidelijker vermeld had kunnen worden.
    Ik heb dus alleen maar gelezen dat je nummerherkenning krijgt. En aangezien ik dit bij mijn KPN abonnement heel erg handig vond en eigenlijk niet meer wilde missen ging ik ervan uit dat nummerherkenning=nummerherkenning. Is deze aanname zo gek? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die pas achteraf erachter komt hoe het nou precies zit. Wist ik veel dat KPN alleen DTMF gebruikt en Ziggo alleen FSK.
    Tot voor kort had ik zelfs nog nooit van afkortingen als FSK en DTMF gehoord, laat staan dat ik wist wat ze betekenen.
    Als ik lees: nummerherkenning ga ik ervan uit dat het werkt. Of word je als klant geacht om meteen bij het lezen van het woordje ' nummerherkenning' te denken in termen van FSK en DTMF, en is mijn toestel wel geschikt, en wat ondersteunt mijn nieuwe aanbieder? Misschien als je hier dagelijks mee te maken hebt of als dat je werk, bij mij ging er in ieder geval geen belletje rinkelen.

    Maar goed, om nu niet in een discussie terecht te komen of iets wel of niet op de website staat. Ik geef toe dat alle benodigde informatie te vinden is op de site, maar als ik voor mijzelf spreek dan had het wat duidelijker gemogen. Vandaar ook mijn suggestie om bijvoorbeeld achter het woordje 'nummerherkenning' even iets te zetten als (indien je toestel geschikt is voor het FSK protocol o.i.d.; of direct een link naar de uitleg over nummerherkenning (FSK vs DTMF)

    Maar als dit nou de enige "kink in de kabel" :wink: is van mijn Alles-in-1 pakket van Ziggo, dan mag ik niet klagen (zeker als ik sommige klachten hier op het forum lees).
    Zoals ik al schreef: tot nu toe werken digitale TV en Internet uitstekend (bellen trouwens ook, op nummerherkenning na :wink:
     
  2. Chicago 500C nummerherkenning werkt niet

    Verbetering van Ziggo dmv FSK, maar ik moet wel een nieuwe telefoon kopen, of een omvormer. :cry:
    Ik heb een Chicago 500C, voicemail werkt, maar nummerherkenning niet, terwijl dat eerst prima werkte.
    Wie kan mij helpen een andere oplossing te vinden, de helpdesk was kort maar krachtig, een nieuw toestel kopen. Wie betaald dat dan, Ziggo ?????:no:

    Wil iemand mij antwoord geven, a.u.b.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2009
  3. Ik denk dat er helaas geen andere oplossing is. Dus of de de omvormer kopen (EUR 25,-) of een andere telefoon die wel FSK ondersteunt.

    Ik zit met hetzelfde probleem :x
     
  4. Ik heb gisteren ook maar de Liacom omvormer besteld (levertijd 10 dagen).
    Ben benieuwd hoe het werkt.
    Ok, wel weer 25,- kwijt maar altijd nog minder kosten dan een nieuw Siemens telefoon kopen (die FSK ondersteunt en een antwoordapparaat heeft).
    Als ik mijn mijn oude goedwerkende Gigaset 3000 Comfort toestel kan blijven gebruiken ben ik al lang blij.

    Ik heb dit toestel nu al iets van 8 jaar en het werkt nog steeds perfect (zelfs met de orginiele oplaadbare batterijen). Tussendoor al een keer een nieuwe Philips gekocht maar wat was dat een goedkope 'troep' zeg, vergeleken met deze degelijke Siemens. Na enkele weken maar meteen weer teruggebracht naar de winkel.
     
  5. converter werkt niet

    Jk heb een ericsson 260. Heb altijd nummer en naamvermelding gehad met DTMF maar dankzij ziggo werkt dat nu niet meer zoals bij menig ander.
    Ik heb een converter EX710 gekocht die ik vandaag ontvangen heb en gelijk aangesloten. En nou komt het - ik krijg nog steeds netlijn te zien en geen nummer of naam. Wat doe ik verkeerd. Volgens de uitleg moeten allebei de knopjes naar links staan. Dat klopt want als ik de andere opties gebruik gaat de bel niet over. Ik heb het modem gereset, de stekker eruit gehad maar niks helpt
    Wie kan mij helpen
     
  6. Bij werkt de EX710 omvormer

    Ik heb gisteren mijn omvormer ontvangen en ook meteen aangesloten.
    Er zitten 2 schuifknoppen op:

    DTMF<->FSK (staat bij mij op DTMF)
    en
    ETSI<->US (staat bij mij op US)


    Waarom weet ik ook niet, gewoon wta instellingen geprobeerd. En met met deze instelling werkt het. Nummers worden gewoon weer herkend :applause:

    (eerst werkte het niet maar toen had ik per ongeluk de omvormer achterin het ZIGGO kabelmodem op de 2de lijn aangesloten i.p.v. op de 1e lijn=bovenste aansluiting)
     
  7. Ik heb ook zo'n omvormer gekocht en aangesloten op mijn Siemens Gigaset 3000. Ik heb niets veranderd. Vanuit de doos aangesloten en het werkte direct. De nummerherkenning deed het weer.

    gr Embe
     
  8. gefeliciteerd. Ik heb van alles geprobeerd en ook de stand gezet zoals jij hem hebt, maar ik blijf echt alleen maar netlijn zien :evil: - heb je je modem gereset na het instellen? of alleen de converter aangesloten en daarna werkte de boel?????
     

  9. Ik heb de boel aangesloten en het werkte direct. Is het apparaatje wel goed?
     

  10. ziggo werkt met fsk inderdaad, was bij @Home voorheen ook zo.....

    Tja..... als je een hd televisie hebt maar geen hd decoder, wie gaat dan de decoder betalen zodat je toch HD kunt kijken?? Misschien beetje vreemde vergelijking. Ook jijzelf toch? bijna alle gangbare toestellen kunnen tegenwoordig beide systemen aan. het is kiezen of delen, of een omvormer of een nieuw toetel, kosten zijn natuurlijk voor jezelf,lijkt me logisch
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina