1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

humax decoder geeft E34 foutmelding

Discussie in 'Humax IR-FOX C (SD-Tuner)' gestart door appie2, 7 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo allemaal

    Ik heb net mijn Humax IR-FOX C aangesloten. Nederland 1 werkt maar alle andere zenders niet. Ook alle radio zenders doen het niet. Bij zowel de radio zenders als de tv-zenders geeft hij een E34 foutmelding.

    Volgens de handleiding digitale televisie van Ziggo heeft het te maken met een "onjuiste kaart" -> "digitale ontvanger detecteert een probleem met de smartcard. Neem contact op met de Klantenservice van Ziggo."

    Ik zou graag willen weten of iemand dit probleem al eerder heeft gehad, want op dit tijdstip de klantenservice van Ziggo bellen is zonde van de tijd.:roll:

    Ik heb de decoder al verschillende keren opnieuw opgestart, maar dat heeft niet geholpen.
     
  2. Nederland 1 is niet gecodeerd, dus dat werkt wel.
    Lijkt wel een smartkaart probleem, toch even de helpdesk bellen.

    Ik had ook zo'n probleem en TVDigitaal hier op het forum heeft me prima geholpen.
     
  3. Hoi,

    Ja wel vreemd dat hij 1 zender dan wel pakt, maar oke....
    Opstarten opnieuw helpt niet. Doet analoog het wel gewoon??

    Ik heb de volgende (mogelijke) oplossing voor je:

    1. Controleer je bekabeling van en naar je decoder+tv+kabelaansluiting
    2. Controleer op Mijn Ziggo of je smartcardnummer correct staat genoteerd
    3. Controleer op Ziggo.nl of er storingen zijn in je gebied.
    4. Haal je smartcard uit de decoder; maak deze goed schoon (vooral de contactpunten) en doe deze er opnieuw in ( na een herstart van de decoder)

    Gaat vast lukken......valt in ieder geval te proberen!

    Succes!

    Groet....

    En anders toch ff bellen met ziggo (tussen 21:00 en 21:40 uur)
     

  4. analoog doet het nog wel gewoon. Mijn bekabeling is dus goed. Er zijn geen storingen en ik heb de smartcard schoongemaakt.
    Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met controleren van smartcardnummer. Ik denk dat ik maar ga bellen met ziggo...
     

  5. Is dit een nieuwe decoder met nieuwe card?

    Welke kleur Ziggo card heb je?
    In voormalig @Home en Multikabel gebied heb je een oranje Ziggo card nodig. Casema klanten hebben een blauwe Ziggo card nodig.

    Ben bang dat je een blauwe card hebt bij je decoder.
     
  6. Het is inderdaad een nieuwe decoder met een nieuwe blauwe card.

    Ik woon in een voormalig @home gebied.

    Ik denk dat dit is gekomen doordat Ziggo eerst alleen een digitale decoder heeft opgestuurd (zonder startpakket). Ik heb vervolgens de klantenservice gebeld en alsnog een startpakket besteld. Dit startpakket is vandaag aangekomen.

    Hoe kan ik dit probleem het beste oplossen?
     
  7. oke,
    Nou ik denk dat Ziggo TVdigitaal je wel kan helpen. Want dit zegt mij niets. ......:roll:

    Ik ging uit van de basis punten ivm je foutmelding.
    Als dat allemaal klopt dan heeft het blijkbaar met je smartcard inderdaad te maken.

    Ik hoop dat de andere gebruiker je nog even een reactie geeft.
    Anders toch even bellen met de vrienden.....

    En wat ik bedoelde met smartcardnummer controle; Op www.ziggo.nl kun je een eigen login maken, voor Mijn ziggo pagina. Kun je al je persoonlijke zaken, producten, log-ins, etc etc bijhouden. Ook staan al je gegevens hier in, ook je smartcardnummer(en wellicht extra smartcards...die ze als het goed is kunnen/gaan koppelen!!!).

    Oke succes ermee!

    GR
    Spif:wink:
     
  8. Snelste is even bellen met de klantenservice.
    Ze kunnen je dan een juiste smartcard toesturen, die blauwe card gaat bij jouw echt niet werken helaas:cry:
     
  9. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Ik had afgelopen vrijdag ook de melding "onjuiste smardcard". Deze smartcard heb ik al ruim 6 jaar en nog nooit problemen mee gehad. Deze kaart zit in mijn Samsung P850RS. 4 van de 5 opnames zijn zwart. 1 opname (tussen de foute door) is wel gelukt.

    De andere ontvangers hebben hier geen last van gehad.

    Wat kan dit zijn?
     
  10. Zit de kaart er ook goed in? Chip aan de onderkant?

    Anders even de contactjes oppoetsen met een doekje ofzo.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina