1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Instabiele verbinding postcode 7812

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Hvdkaap, 7 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Na weken dit forum in de gaten te hebben gehouden vind ik het nu echt tijd om hier ook maar eens te posten. De irritatie loopt erg hoog op , en dan druk ik het nog zacht uit.

    Mijn probleem is zoals velen in het hoofddorp gebied dat mijn verbinding rond de avonduren heel erg onstabiel is. het begint meestal rond een uur of 19:00 tot 22:00 of langer. Overdag niks geen problemen , of heel laat tegen middernacht.

    Met instabiel bedoel ik niet dat de verbinding weg valt, maar er onstaat erg veel packetloss (high latency). Internet word traag, hoge ping in chatprogramma's (ventrillo, Teamspeak) mensen zijn niet goet te verstaan dan. En online gaming kun je wel helemaal vergeten ( ja ik ben ook een wow speler). Ook mijn telefoonlijn kraakt het dan uit op die momenten. Je kan mensen niet meer verstaan , het klinkt alsof men onderwater spreekt.

    Nu is mijn probleem alleen aanwezig rond de avonduren. En sommige dagen gaat het redelijk. Maar mijn probleem bestaat al vanaf 9 November. Ik heb ook al erg veel contact gehad met de helplijn. Waar je na mijn mening alleen maar gefrustreerder van word. Het niveau van de helplijn is om te huilen soms.

    Citaat tel gesprek:

    "Packetloss meneer? nooit van gehoord, ik zal uw modem eens pingen. Ow ik zie dat 4 van de 5 packetjes aankomen, er gaat er dus 1 verloren " DAT NOEMEN ZE DUS PACKETLOSS JA :no:

    Wat heb ik zelf allemaal al gecontroleerd:

    -SPyware, virus vrije pc, ook firewall is goed
    -Bekabeling (heb een nieuw setje toegezonden gekregen en vervangen)
    -nieuwe Router gekocht bij ziggo ( Omdat ze mijn oude geen ondersteuning gaven)
    -Monteur is langs geweest om de verbinding door te meten ( Niks aan de hand met mijn modem of verbinding)
    -Nieuw Modem Scientiffic model gekregen ( gemonteerd door de monteur)

    Nu zijn er meerdere mensen bij mij in de straat die de zelfde problemen hebben. Bij de laatste keer dat ik gebeld heb is er ook bijgezegd dat het nu als groupsstoring opgenomen word. Ze gaan mijn verbinding Monitoren?

    What the.... monitoren? dat houd dus in dat ze nog een paar weken het in de gaten gaan houden voor er iets gedaan word? Het duurt nu al 2 maanden dit probleem :shock:

    Ik zou iedereen willen oproepen om hier te reageren die uit het zelfde postcode gebied komt.

    Met vriendelijke groet,

    Een gefrustreerde Ziggo klant uit het @home gebied
     
  2. Deze omschrijving kan ook heel goed een signaalprobleem zijn, en dit kan zowel aan de kant van Ziggo zijn, als aan jou kant in de binnenshuis situatie.
    Kan je eens beschrijven hoe het een en ander aangesloten is, waar het staat, hoe lang de kabels zijn etc (alle componenten kunnen relevant zijn).
     
  3. Signaal probleem is niet logisch als het alleen tijdens 'spitsuren' plaatsvindt. Dan is het eerder een capaciteitsprobleem op je CMTS ("centrale" in je regio) of op de glasringen.

    Ik heb hier momenteel hetzelfde, en ik weet dat er aan een upgrade gewerkt wordt binnenkort in mijn regio. Ik vermoed dat het bij HvdKaap wel hetzelfde zal zijn met capaciteit.
     
  4. Alle bekabeling is vernieuwd, en modem staat zeer dicht bij mijn cai aansluiting. Aan mijn siemens dect telefoon zal het ook niet liggen denk ik. Een ziggo monteur heeft hier alles in huis doorgemeten in niks verkeerds kunnen constateren... dus denk echt dat het buiten mijn huis ligt...

    trouwens meerdere bij mij in de straat hebben de zelfde problemen op de zelfde tijd.

    Het frustrerende is dat je helemaal niet hoord van ziggo of er wel aan gewerkt wordt. En de helpdesk weet van niks.

    CEES hoe weet jij dat er binnekort aan gewerkt word... want niemand kan/wil mij iets zegge
     
  5. Ik weet dat er in mijn regio aan gewerkt wordt omdat afgelopen nacht werkzaamheden waren waardoor mijn internet er uit lag. Deze werkzaamheden worden nog vervolgd.

    Maar in het algemeen gesproken is Ziggo bezig om het hele netwerk te upgraden voor gebruik voor veel hogere snelheden dan nu. Dus zou elk stuk van het netwerk de komende maanden geupgrade moeten worden.
     
  6. Hmm het gaat me nu niet echt om hogere snelheden. Geef me gewoon een stabiele verbinding.

    ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik bedoel gaat dit weken duren maanden? Ziggo verteld je niks. En om eerlijk te zegge heb ik het gevoel dat mijn probleem voor hun niet ernstig genoeg is, en dat het nog wel ff gaat duren voor het is opgelost.

    Ik ben iemand die best veel geduld heeft met dingen. Maar kom op zeg 2 maanden... en wel de volle mep betalen... Ze beloven terug te bellen maar dat hebben ze nog niet 1 keer gedaan.

    En dan te bedenken dat hun slogan in de comercials is : Wij zijn ziggo we luisteren naar je.

    afain ik zit me weer op te vreten.

    ik wacht wel weer af
     
  7. inmiddels zijn we weer een maand verder, en nog is het niet opgelost. Het lijkt wel of mijn probleem steeds erger word. Gisteravond ( 5 2 2009 ) was de verbinding wel extreem slecht.

    Begin van de week met de dealerlijn gebeld en gezegd dat dit mijn laatste telefoongesprek met hun was, omdat ik niet de indruk heb dat ik serieuse genomen word als klant. En zeer zeker NIET geholpen word. Beloftes worden niet nagekomen, en problemen worden niet erkend. De betreffende medewerker erkende dat dit probleem al lang opgelost had moeten worden, en zou er voor zorgen dat deze week nog een monteur naar de wijkkast zou gaan, om te kijken of daar wellicht de storing zit. Ze beloofde ook dat ik deze keer ECHT terug gebeld zou worden. Aangezien ziggo me nog nooit op de hoogte gehouden heeft van de status van mijn storing.

    Inmiddels is het dus vrijdag, en Nee ziggo heeft me niet gebeld. Dus ja dan mijn belofte nog maar eens verbreken , en weer eens met de hulplijn bellen wat nu de status is.

    Die wisten me te vertellen dat er inderdaad een monteur deze week langs is geweest om te kijken naar de wijkkast. Op de vraag waarom ik daar niks van gehoord had (aangezien mij de belofte was gedaan dat deze monteur mij op de hoogste zou brengen) kon de medewerker geen antwoord op geven. Wat hij mij wel kon vertellen was dat er inderdaad een Capaciteits probleem is bij mij in de wijk.

    Tja dat kon ik ze ook wel vertellen. Daar heb je geen 3 maanden voor nodig.

    Maar goed, er is dus een capaciteits probleem in de wijk Emmen (Bargeres) postcode gebied 7812. En Nu?

    de medewerker beloofde me dat er vandaag een specialist me terug zal bellen met meer informatie. We zijn benieuwd.

    word vervolgd.........
     
  8. Vandaag dan zelf maar het probleem opgelost, en een aanvraag gedaan bij XS4ALL. Het is toch jammer hoe ziggo met haar klanten omgaat, Mijn klacht die nu al vanaf begin november loopt is nog steeds niet opgelost.

    En de belofte dat er nu spoed achter gezet word is niet nagekomen.

    Vandaar dus.

    Tot ziens Ziggo,
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina