1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wel/geen keuze HD-decoder bij Alles-in-1-Extra

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Phillipus, 6 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Na jaren tevreden @wanadoo-klant incl (HD)-TVD abo, op 9 december 2008 ingeschreven voor een Alles-in-1-Extra abo, aangezien ik nog aan KPN-telefonie deed. De aan huis verschenen Ziggo-adviseur vulde aldus het inschrijfformulier in en mbt de bij het pakket geleverde decoder, werd de voorkeur uitgesproken voor de Humax HD-decoder ipv de Samsung DCB-H360R, die ik immers al had (E 100,- korting op HD-ontvanger, zoals in de Speciale Actie 2 werd aangegeven). Dat was volgens de Ziggo-adviseur geen enkel probleem en hij voegde op het formulier zelfs toe: "Humax-Zwart". Zou binnen 2 weken worden afgeleverd. Op 22 december verscheen de Ziggo-monteur volgens afspraak voor aflevering en aansluiting van het Motorola-SBV5121E modem. Het was overigens organisatorisch niet mogelijk dat deze monteur de HD-decoder tegelijkertijd afleverde ter besparing van E 9,50 portokosten. Op 3 januari 2009 maar eens telefonisch geinformeerd naar het uitblijven van de HD-decoder. Hierbij bleek dat bij een Alles-in-1 pakket uitsluitend een Samsung DCB-H360R kon worden geleverd. De Humax schijnt uitsluitend verkrijgbaar te zijn via de web-winkel. Als dat zo is, dan zou het wel zo prettig zijn om dit op het inschijfformulier kenbaar te maken. Overigens kosten beide decoders praktisch hetzelfde, dus aan het kostenplaatje kan het ook niet liggen...
    Is natuurlijk allemaal niet zo'n ramp, maar uiteindelijk teken je voor een bepaalde configuratie, die later anders blijkt te zijn !
     
  2. Beste Phillippus,

    Indien mogelijk probeer een Humax HD decoder te bemachtigen!,

    De Samsung staat er om bekend dat na 1½ jaar bepaalde onderdelen er uit branden!, echt vervelend, want de garantie is er net af!,

    Zelf heb ik slechte ervaringen met Samsung decoders, en prima ervaringen met Humax,

    Kijk even bij de topics over de Digitale Decoders, Schrik niet wat je bij Samsung tegenkomt aan technische mankementen aan deze apparaten,

    Samsung doet er niks aan, de klant koopt later wel een nieuwe..., de problemen zijn al langer bekend,

    Ga voor Humax en je hebt technisch een beter en solider apparaat in handen,

    Vriendelijke groeten,

    C. la Fleur.
     
  3. Beste ClF,

    Heb zoals gezegd zelf al een Samsung DCB-H360R, die overigens al 2 jaar goed functioneert. Maar ivm deze leeftijd en mede nav inschrijving op een Alles-in-1-Extra abo wilde ik van de gelegenheid gebruik maken om voor E 99,- aan een nieuwe HD-decoder in de vorm van de Humax te komen, omdat ik ook over de goede kwaliteiten van deze decoder had gehoord. Inmiddels is vandaag toch een Samsung afgeleverd en nu is het dus zaak om te zien welke mogelijkheid aanwezig is tot ongedaan maken. Uiteindelijk onderteken je een overeenkomst, die eenzijdig door de ander wordt gewijzigd ! :no:
     
  4. Gereclameerd bij Ziggo mbt de geleverde Samsung HD-ontvanger ipc de Humax, met het verrassende antwoord van de klantenservice dat men de aanwezige voorraad Humax HD-ontvangers geretourneerd heeft ivm de vele technische mankementen (?!) Indien desondanks alsnog prijsgesteld werd op de Humax, kon ik een retoursticker voor de Samsung toegestuurd krijgen, waarbij dan wel rekening moest worden gehouden met een levertijd van de Humax van 4 tot 8 weken nadat de Samsung was ontvangen. Toch maar hierop ingegaan, aangezien de oude Samsung nog steeds in orde is. Heb een vaag idee dat het wel meevalt met de onvolkomenheden van de Humax, gezien de ervaringen in de direkte omgeving en in de media. :mrgreen:

    Overigens is de afhandeling van het Alles-in-1-Extra pakket keurig verlopen. Op 9-12-2008 de aanvraag, op 22-12-2008 de monteur met het Motorola-modem en op 7-1-2009 de omslag van KPN naar Ziggo-telefonie zonder haperingen. Hulde Ziggo !
     
  5. In vervolg op de soap van de bij het Alles-in-1 Extra pakket voor de helft van de prijs geleverde HD-ontvanger, is er nu duidelijkheid. Na voor de zoveelste keer hierover gebeld te hebben ivm het uitblijven van de retoursticker (zie vorig bericht), werd geadviseerd om de Samsung (zonder sticker) te retourneren naar antw.nr.: 10045, 2740VB Waddinxveen en vervolgens het pakketnr. door te bellen naar Ziggo. Aldus pakket verzonden en Ziggo gebeld voor het pakketnr. Zegt de vriendelijke dame van Ziggo doodleuk dat er bij het Alles-in-1 Extra pakket UITSLUITEND Samsung HD-ontvangers worden geleverd. Humax HD-ontvangers zijn alleen via de (web)winkel te koop (voor de normale prijs). Immers zij kan het weten, omdat zij de HD-ontvangers bestelt en zelfs de kleur van het apparaat afhankelijk is van de voorraad. De zaak dus maar gecanceld !
    Jammer, maar het zou Ziggo gesierd hebben, als dit gegeven al direkt bij de inschrijving bekend zou zijn en niet pas anderhalve maand later. Typisch een voorbeeld dat veel Ziggo-medewerkers zelf niet op de hoogte zijn van de eigen regels, gezien de verkeerde info die mij tig keer werd gegeven. :!:
     
  6. Welkom in de wondere wereld die Ziggo heet :neutral:
     
  7. Dat is toch wel heel bizar.
    Ik heb als nieuwe klant rond de Kerst vorig jaar alles in 1 extra besteld via ziggo.nl
    Vorige week woensdag het pakket ontvangen en daar zat tot mijn verbazing de Humax HD-decoder in.
    Terwijl in de bevestigingsbrief de Samsung werd genoemd.
    Maar mij hoor je niet klagen.
    Alles aangesloten en het werkt prima.:applause:
     
  8. Uiteindelijk is er toch een regeling met Ziggo uit de bus gekomen: Omdat Ziggo niet in staat is om de gewenste Humax HD-ontvanger te leveren, vindt restitutie van het teveel betaalde (E 99,- + E 9,50) plaats en mag de klant in de winkel een Humax HD-ontvanger (voor de normale prijs van E 199,-) halen, waarna door Ziggo E 100,- aan de klant geretourneerd wordt. Eind goed, al goed, weliswaar na heel wat telefoontjes. Eindelijk iemand bij Ziggo-klantenservice die mee wil werken aan een klantvriendelijke regeling. :oyeah:
     
  9. Ik zou wel even een schriftelijke bevestiging vragen voor die afspraak.

    Voor het geval ze straks weer moeilijk gaan doen over die € 100,- retour.
     
  10. Deze afspraak is op mijn verzoek vastgelegd in het persoonlijke dossier, waar overigens alle mutaties in worden vastgelegd, volgens de Ziggo-medewerker met een exotische naam, die ik dus maar op zijn blauwe ogen geloof. Ach, we zien wel... Het vertrouwen dat het allemaal goed komt met Ziggo, is er langzamerhand wel. Heb de afgelopen 5 jaren (vanaf het Casema-tijdperk) uiteindelijk nooit problemen ondervonden op technisch gebied. Alleen het kontakt met die handel is een ramp.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina