1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

rare werving van Ziggo

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door huismuis, 3 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Medegebruikers,

    Een paar dagen geleden werd ik in de winkel gebeld door een Ziggo medewerker. Ik heb geen internet telefonie en mijn mobiele telefoonnummer houd ik geheim om de telefoonspam tegen te gaan. Mijn vraag was daarom of dit een reclamepraatje was, want dan zou ik het gesprek meteen beeindigen. Nee, het was geen reclamepraatje. Echt niet. Ik vroeg me af waarom ik dan wel gebeld werd.
    De medewerker raasde ter controle eerst door mijn gegevens heen en wilde toen melden dat binnen enkele dagen mijn downloadsnelhed gratis zou worden verhoogd van 4 naar 10 MB. Maar dat was nog niet alles, want ik kreeg ook gratis een digitaal modem.
    Let op: allemaal gratis.
    Ik vroeg aan hem wat ik met een digitaal modem moest, want die heb ik al en ik hoef er niet nog een. Ja maar hij was gratis en de nieuwe modem mag u bewaren, of weggooien of weggeven of "wat u maar wilt. U krijgt hem gratis thuisgestuurd. "
    Dat was dus tijdens het boodschappen doen, tussen de croutons om precies te zijn. Ik wilde opdat moment van het gesprek af en bedacht dat als het toch gratis is gaan ze hun gang maar. Ik vroeg het nog een keer en ja, het was allemaal gratis. Ik vond het een zinloos gesprek. Echt een tijdverspilling.

    Vandaag vind ik een brief van Ziggo in de bus. Daarin wordt mijn wijziging bevestigd.
    Mijn abonnement is ineens verhoogd naar 59,90 (dat was 56,15) en er komt een modem deze kant op waarvoor ik 9,50 verzendkosten moet betalen en het terugsturen van de oude modem gaat naar een postbus dus kost mij ook geld.
    En het Internet Z2 pakket wordt beeindigd.
    Ingangsdatum van dit alles: 10 januari.

    Kortom: Ziggo's begrip van gratis is anders dan dat van mij.

    Wie heeft dit nog meer gehad? En hoe kom ik daar van af?

    Groeten,
    Jan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2009
  2. Ik ken je situatie met abonnementen niet, kun je misschien eens zeggen wat je nu voor produkten van ziggo afneemt ? Want die 56,15 kan ik niet helemaal thuisbrengen. Heb je ook nog digitale TV met een abonnement op een of meer extra pakketten ??

    En waar is die 59,90 uit opgebouwd ?
     
  3. Hoi,

    ik heb even nagekeken welke produkten ik nu precies heb. Begin 2007, na mijn verhuizing, nam ik wat produkten af die sindsdien niet meer gewijzigd zijn. Dat zijn:
    Kabel TV Standaard 15,45
    Digitale TV Plus 9,95
    Internet Multi 32,95

    Totaal: 58,35

    Dat waren de pakketten en het tarief voor de produkten zoals die begin 2007 werden genomen. Die pakketten zijn sindsdien niet veranderd. Het tarief stelt mij wel voor een vraagteken: op 30 december werd een bedrag van 56,15 euro van mijn rekening afgeschreven. Dat verschil kan ik nu niet verklaren. Ergens moet er een korting/verlaging zijn toegepast.

    Per 10 januari 2009 krijg ik dan het volgende:
    Digitale Televisie 9,95
    Alles-in-1 Plus 49,95

    Geen telefonie

    Totaal: 59,90

    Overigens leg ik niet de nadruk op wat ik had/nog heb, wel op wat me door de strot geduwd is met, wat ik vind, valse beloften. Het zou gratis zijn, maar nu blijkt dat niet zo te zijn en moet ik flink betalen voor verzendkosten en een duurder pakket. Dat vind ik belangrijker.

    Groeten,
    Jan
     
  4. Als ik mij niet vergis kost een RTV abonnement ook in Utrecht 16,25 tegenwoordig!?
     
  5. Even na zitten rekenen. Op 30 december is het maandbedrag voor januari afgeschreven (vooruit betaling). Per 1 januari is het bedrag voor televisie verhoogd van €15.90 naar €16.25, je betaalde dan:

    Televisie Z1:--- €16.25
    Internet Z2:---- €29.95
    Digitaal-Totaal: € 9.95
    -----------------------
    Totaal:----------€56.15

    Het Alles-in-1 pakket kost (inclusief Digitaal-Totaal) €59.90, dus 3.75 euro duurder per maand !

    Het is dus zeker niet gratis in jouw geval. Dat komt omdat je geen telefoon hebt. Indien je wel telefoon van Ziggo zou hebben gehad was het vermoedelijk zelfs goedkoper door het over te zetten naar alles-in-1.
    Je hebt met een alles-in-1 wel het voordeel dat je gratis kunt bellen naar andere abonnees van Ziggo en dat je internet snelheid verdubbeld.
    Als je daar verder geen interesse voor hebt omdat je geen telefoon hebt en de snelheid je ook eigenlijk niet uitmaakt is het inderdaad niet zinvol.

    Overigens zit bij alles-in-1 altijd een telefoon aansluiting, dus die krijg je nu zowiezo. Maar die hoef je niet te gebruiken. Mocht je wel telefoon van KPN hebben, dan kun je €18.48 per maand besparen, maar dan moet je wel nummerportering aanvragen anders krijg je een nieuw nummer. Je betaalt dan per maand dus €18.45-€3.75=14.70 minder.

    Staat in die bevestigingsbrief die je kreeg niet ook nog dat je binnen xx dagen kunt reageren als het aanbod niet klopt? In dat geval kun je zonder al te veel moeite dit afzeggen. Ik zou dan wel bellen en niet via een webformulier of email reageren, want dat wordt vaak pas erg laat beantwoord. Volgens mij kun je altijd binnen 7 dagen na zo'n telefonische verkoop nog zonder problemen hier vanaf. Daarna heb je een contract met een opzegtermijn van 1 maand dus kun je het altijd ook nog laten wijzigen. Je zit er dus in elk geval nooit een jaar of langer aan vast.
     
  6. Nee, in de bevestigingsbrief staat geen termijn om te reageren en af te zeggen. Ik begin overigens wel een beetje terug te komen van mijn idee om dit alles terug te draaien. Ik vind de gang van zaken met Ziggo niet netjes - wel steeds herhalen aan de telefoon dat alles gratis is, maar uiteindelijk hangt er tóch een prijskaartje aan - niettemin wordt de internetsnelheid wel verhoogd naar 10 MB en ik krijg de mogelijkheid om van telefoon gebruik te maken. Ik heb nu alleen een mobieltje en dat is ook niet altijd even fijn. Er staat overigens wel een telefoonnummer vermeld voor mij; dat ik hem nu niet gebruik is een ander verhaal. En de tariefstijging van 3,75 euro kan ik ook wel weer lijden.

    Maar ja, als gratis betekent niet gratis.. zeg het dan niet Ziggo en zet je klanten niet op het verkeerde been.

    Ik laat dit gebeuren even op mij inwerken en ga er morgen met een frisse snuit nog eens naar kijken.

    Groeten,
    Jan
     
  7. Direct opzeggen en wel nu dit zijn geen praktijken, klantenservice bellen en order laten annuleren per direct anders zit je aan een pakket vast wat je niet wilt hebben, neem de wachttijd voor lief (kan soms erg lang zijn).
    Bel 0900-1884 kies admin.wijz. en zeg order op(annuleren).
    Direct doen!!!
    Sommige "ziggo mederwerkers" werken op commerciele basis en leven van de verkoop en gebruiken niet gewenste en niet geoorloofde verkoop methodes.
    Deze mensen werken op provisie basis en krijgen bonus voor elke verkoop.
    Vandaar mijn advies direct opzeggen!!
     
  8. Ik heb net als jij ook internet Z2 met TV digitaal totaal (56,15) en ben ook een paar keer gebeld door medewerkers van Ziggo die zeiden dat het goedkoper voor mij zou zijn om alles-in-één te nemen. Ook schriftelijk werd mij medegedeeld dat ik "teveel" betaalde voor mijn telefoonkosten.
    Ik vraag me echt af waar Ziggo dat vandaan haalt, want ze hebben geen idee hoe ik op het moment bel (namelijk gratis naar alle vaste nummers in Nederland en ook nog zonder abbonnementskosten). Dat is dus zeker níet goedkoper bij Ziggo. :roll: Maar ze gaan er voor het gemak blijkbaar van uit dat mensen die nog niet via Ziggo bellen allemaal voor 18 euro per maand bij KPN zitten. :lol:
     
  9. Laat je niet gek maken.
    Bij dit soort colportage (telefonissch-, huis- internet verkoop) heb je wettelijk 14 dagen om er als nog kostenloos vanaf te zien.

    Gewwon even bellen (!!!) en zeggen dat je je bedacht hebt.
     
  10. Hallo allemaal,

    dank jullie wel voor jullie reacties! Ik heb net gebeld naar het nummer dat hierboven werd vermeld (wel een ellenlange wachttijd, maar okee) en ik heb de opdracht afgezegd.
    Ik heb dit gemotiveerd met mijn bezwaar dat ik erin gestonken ben met toezeggingen van gratis gratis gratis en dat ik volgens hun bevestigingsbrief ík ineens een wijziging wilde, met een hoger abonnement en aanvullende verzendkosten voor de nieuwe en oude modem.
    Daar wilde ik niet aan beginnen en daarom afgezegd.

    Die afzegging is nu doorgevoerd. Uit zichzelf boden ze mij een bevestigingsbrief hiervan aan (goh!) en die wilde ik natuurlijk hebben.

    Allemaal, bedankt voor jullie reacties, input en adviezen. :thankyou::thankyou::thankyou:

    Groeten,
    Jan
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina