1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Spam......waar melden?

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Mano, 3 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ach, het is een nederlandse site en er lijkt me niets mis mee om je daar af te melden. Als ze dan wel blijven sturen kun je een klacht indienen en krijgen zij een boete. Als dit nu een vage buitenlandse site was is het wat anders, maar ik verwacht dat dit netjes geregeld wordt. Anders zou rtl4 zich daar niet mee inlaten.
     
  2. Er zit in de bron een link verwerkt met mijn e-mailadres en een code erachteraan.
    Indien ik die link aanklik zal men weten dat dit een bestaand adres is dus, die code zal verwijzen naar de aangever en zijn extra spelkansen activeren.

    En lukraak invullen? Ja in dit geval kan dat, ik heb nml. mijn roepnaam als adres voor @ziggo gebruikt, op die manier zullen wel meer mensen een mailadres aangemaakt hebben.
     
  3. Precies, als het een nonsens mail is, reageer gewoon niet, maar van een renomeerd bedrijf als RTL Nederland mag je verwachten dat ze correct met het adres om gaan. En anders installeer je Mailwasher of zo en bounce je de mails ('adres bestaat niet' krijgt de verstuurder dan terug). Alleen moet je dan wel uitkijken of ze niet stiekem een abuse adres in de mail hebben geplaatst. Anders ben je zelf het bokje als je het te vaak doet ;)
     
  4. Hi!

    Wanneer we constateren dat iemand spam bounced, was dus feitelijk net zo erg is als de spammer zelf, met gelijke munt terug betalen heet dan, sluit abuse@ziggo.nl je af. Dat je daar rekening mee houd...

    Bye,
    Raymond.
     
  5. En wanneer iemand mail naar mij stuurt, naar een niet bestaand e-mail adres op mijn een eigen domein, dit bounced dan ook, maar hier kan ik niets aan doen, wordt ik (of beter, mijn domein) dan ook afgesloten?
    (nadat ik veel spam kreeg, heb ik mijn e-mail adres veranderd, maar mijn domein blijft het zelfde)
     
  6. Check het maar hoor... nog nooit gedaan, ik draag alleen maar een tip voor ;)

    Dusssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

    Maar goed, zo schuift Ziggo het dus af als hun spamfilter z'n werk niet doet ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2009
  7. Ja zoiets heb ik ook gedaan, kreeg heel veel spam binnen op een account dat echt net 2 dagen daarvoor aangemaakt was en nog niet eens gebruikt was. Die heb ik gelijk verwijderd en vervangen door een ander account en die blijft wonderwel verschoond van spam. Maar ja, als je dat account weer verwijderd hebt, is er dus geen afleveradres, zal niemand er naar vragen als er veel spam onafgeleverd blijft.
     
  8. Hi!

    Je kunt het noemen zoals je wilt, maar als we een Ziggo gebruiker zien en we kunnen die er op aanspreken doen we dat. Als iedereen dat zou doen zou je een stuk minder spam zien ;)

    :pompom:

    Bye,
    Raymond.
     
  9. Maar die bounces doe je niet vanaf huis via de ziggo mailserver neem ik aan, want een eigen domein met mailserver draaien is standaard niet mogelijk bij @home. Mocht je wel thuis een mailserver hebben draaien die de smtp via een andere poort binnenkrijgen: je hoeft toch geen bounce berichten terug te sturen als er een niet-bestaand mailadres binnenkomt? Je kunt vast je config wel zo wijzigen dat die gewoon stilletjes in de bittenbak verdwijnen....

    Vaak heeft spam ook nog een niet-bestaand afzender adres. Als je die ook nog gaat bouncen is helemaal niet handig .......
     
  10. Wat Cees trouwens aan haalt, als je bounced doe je dat direct via de mailserver, voordat je mail opgehaald is en niet op je eigen pc. In principe is er niets mis met bouncen. De tegenpartij krijgt enkel een bericht dat adres niet bestaat. Is op zich toch niets mis mee... zou je zeggen?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina