1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

nieuw zeeland

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door lempersz, 2 jan 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik kan met ziggo niet naar nieuw zeeland bellen. Zijn er mmer mensen die dat niet kunnen?
     
  2. Bellen met Ziggo telefonie naar de USA geeft geen problemen.
    Nieuw-Zeeland zou ook goed moeten gaan.
     
  3. Ik heb het probleem neergelegd bij Ziggo. Wel hebben zij in andere verre landen dit probleem ook . Nog geen reactie van Ziggo gehad. Zij zouden het gaan uitzoeken. Internet explorer.
     
  4. Er zijn mij 2 gevallen bekend: 1 x Australie en 1 x Nieuw Zeeland. Beide gevallen werden opgelost na het nummer niet handmatig in te toetsen, maar te bellen via het adresboek. 1 telefoon was afkomstig van de KPN/Primafoon, de andere onbekend. Snelheid van intoetsen landen nummer?
    Ik heb een Siemens en dit geeft in beide methodes geen probleem.

     
  5. Ik ga het nu (als NZ ontwaakt) met het adresboek proberen.
     
  6. Als het niet lukt kun je ook nog proberen via een 0900-aanbieder te bellen.
    Je belt het 0900 nummer en daar kies je dan het nummer.

    De tarieven zijn vaak ook nog goedkoper, nieuwzeeland is via Ziggo 10 cent per minuut, via een 0900-nummer is dat 3 cent per minuut.
    (je betaalt bij Ziggo per seconde en bij de meeste 0900 nummers per minuut dus bij een kort gesprek kan het via Ziggo gunstiger zijn)

    Zie bijvoorbeeld hier.
     
  7. Ik heb het geprobeerd met het adres boek. Lukt ook niet. Ik bel met een Philips cd 135. Met een 0900 nummer is inderdaad een goede optie vooral naar een vast nummer. Ik wacht de reactie van Ziggo af. Dank voor alle informatie en tips.
     
  8. Niet bellen met australie

    Op 30 dec heb ik onderstaande klacht via het klachtenformulier naar Ziggo gestuurd. Op 3 jan kreeg ik een standaard E-mail dat de klacht in behandeling is. Voor mij bestaat het probleem dus al sinds 18 dec.
    Allemaal dus snel een klachtenformulier invullen. Ondertussen kan je WEL via bijv. www.buitenlandbellen.nl (goedkoper dan ziggo!) australie en nieuw-Zeeland bereiken.

    PeterT

    -------------------------------------------------------------------
    Sinds 18 dec kan ik niet meer bellen met Australie. Een stem zegt dat de nummers "niet bestaan". Gebeld worden kan ik wel. Vanuit andere providers, via 0900 voorbelnummers en via Belgie kan wel naar Australie gebeld worden; Andere ziggo abonnees hier in Groningen hebben er ook last van. Het probleem ligt duidelijk bij Ziggo en is m.i. niet te wijten aan de recente kabelbreuk in de middellandse zee.
    19 dec heb ik dit probleem gemeld bij de klantenservice. Het is genoteerd. Resetten van telefoon/internet modem en router heeft geen invloed. Een storingsnummer wilde de klantenservice hiervoor niet geven. Verder niets meer gehoord. Wanneer lossen jullie dit probleem eindelijk op?
    ---------------------------------------------------------------
     
  9. Ik heb via de telefoon de klacht over het niet kunnen bellen met NZ doorgegeven. Zij hebben mij beloofd om per e-mail te reageren als zij het probleem hebben gevonden. Tot nu toe geen reactie.
     
  10. Je kan zelf een beetje analyse doen:
    - je aansluiting op het Ziggo netwerk werkt, want je kunt nationaal bellen, toch?
    - kun je het australische nummer wel bereiken op een andere manier (0900-nummer of andere aanbieder)?

    Zo ja, dan zit er in elk geval geen storing in het Ziggo netwerk en het netwerk van de telefoonaanbieder waar de door jou gebelde abonnee in Australië gebruik maakt.
    Mijns inziens zit het probleem in dat geval in de overgang(sinstellingen) tussen Ziggo en het internationale netwerk of maakt Ziggo gebruik van een andere internationale routering.
    In het eerste geval dient Ziggo het probleem op te lossen. In het tweede geval is Ziggo afhankelijk van zijn partner op het internationale netwerk om het probleem op te lossen. In de regel loopt dat niet zo snel.
    Hebt u al een bevestiging dat Ziggo het probleem in onderzoek heeft?

    Is de australiër die je belt op geen enkele wijze bereikbaar, dan kan het ook zijn dat deze persoon een telefoonstoring ondervindt of is wellicht zijn nummer afgesloten. Probeer een ander nummer te achterhalen en te bellen of probeer een skype verbinding met deze persoon op te zetten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina