1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo slechtst presterende internetprovider

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door FJRobert, 30 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Er is maar een zaak die Ziggo in mijn geval niet voor elkaar krijgt.
    En dit is de beloofde snelheid.

    Verder werkt alles zoals in de folder staat. Dus zonder problemen.
    En daarvoor heb ik de consumentenbond, niet nodig.

    Ik ga niet opsommen wat er allemaal goed werkt, zie hier voor een ander draadje in dit forum.

    Harry
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2008
  2. Kom dan niet met zulke onbezonnen reacties. Helemaal niet tegen het zere been en sterker nog, jouw mening over Ziggo boeit me niet eens. Het gaat er om dat je verkeerde conclusies trekt en daar kan ik me wel over opwinden. Lezen is toch niet zo moeilijk? Of komen er van die onbezonnen reacties omdat je weet dat er verder weinig op Ziggo aan te merken valt? Dat je dan maar over aandelen en dergelijke gaat beginnen? Kortom, denk eerst eens na voordat je die conclusies gaat trekken. Baviaan... grappig, laatst nog in Artis gezien... hmja, kan er wel vergelijkingen mee gaan maken, maar dan horen we op de speelplaats thuis. Suc6 er mee, aanwezigheid op dit forum is belangrijker voor mij dan me hier verder over op te winden.
     
  3. Ik wil me er niet mee bemoeien, maar het is hier toch wel geklaagd dat wanneer er op dit forum een bericht geciteerd wordt uit de media in negatieve zin naar Ziggo toe of een iemand hier klaagt over de slecht geleverde diensten, dit altijd door een aantal ziekelijke forum gebruikers wordt ontkracht of de draak ermee wordt gestoken. FJRobert heeft niets verkeerds of negatief gezegd over Ziggo alleen maar geciteerd uit de media.

    Er is maar één goede en juiste reactie geweest dat van Kingpin. Een tegen antwoord uit het AD.

    Wanneer wordt dit eens een serieus forum waar het belang van de gebruikers voorop staat. In plaats van iedereen af te zeiken met ongein, waar niemand mee geholpen is.
     
  4. In een spiegel:?: Sorry doe ik nu toch ook aan die ongein mee.:no:
     
  5. Wij hebben regelmatig contact met Ziggo en brengen de problemen ook naar voren. Diverse algemene knelpunten (ook op gebied van internet) zijn hierdoor mede opgelost. Verder hebben we al voor honderden mensen bemiddeld bij Ziggo. Ook veel problemen die door Ziggo medewerkers op dit forum opgelost worden lopen via de MGV.



    De grootste problemen van dit moment komen allemaal voort uit:
    • migratieproblemen en niet goed werkende administratieve systemen waardoor sommige mensen verkeerde profielen krijgen en daardoor te lage internet snelheid, verkeerde of geen nota's ontvangen etc.
    • slechte communicatie waardoor klanten tijdens werkzaamheden of storingen, of na het lezen van een onduidelijke brief of folder massaal de helpdesk gaan bellen waardoor die onbereikbaar wordt voor 'echte' storingen.
    • Nieuwe systemen die voor veel helpdesk-afdelingen nieuw en onbekend zijn waardoor zaken fout gaan of lang duren.
    • Achterstallig onderhoud/uitbreiding van de internet infrastructuur waardoor in sommige gebieden de snelheden niet gehaald worden.
    We weten dat momenteel hard gewerkt wordt aan de upgrades van het netwerk waardoor de snelheidsproblemen snel tot het verleden zullen behoren.

    Blijkbaar vindt Ziggo zelf dat ze de communicatie goed doen, want veel veranderingen daarin zien we op dit moment nog niet gebeuren. En het zou juist zoveel rust geven bij de helpdesk als er sneller meer en betere informatie naar buiten komt zodat klanten niet meer hoeven te bellen bij een storing.

    Helaas kunnen wij niet meer doen dan aangeven waar de problemen zitten en bemiddelen bij individuele problemen. De rest zal Ziggo toch zelf moeten oplossen. Maar in 2009 verwacht ik dat ze wel een flinke verbetering in de dienstverlening zullen laten zien. Dat is makkelijk lijkt me, als je van heel diep komt :wink:.
     
  6. Wat ik nu zo jammer vind van dit soort onderzoek is dat de waarde zo betrekkelijk is en dat weet Ziggo ook donders goed. CB doet een onderzoek onder 2000 panelleden. Hoe representief is die groep? Bestaat deze vnl. uit mensen die problemen hebben (gehad) met providers? Men spreekt over de acht grootste. Per saldo kom je dan bij lange na niet aan de voorwaarden voor een representatief onderzoek om uitspraken te doen over 1 specifieke provider.

    Ook is onduidelijk als men spreekt over de helft van de Ziggo klanten. Of gaat het over de helft van de "kruiwagen klachten" oftewel 7.500?

    Op deze wijze zijn de klanten met klachten niet gediend als Ziggo hiermee aantoont "dat het allemaal wel mee valt". Dus met een slecht onderzoek geef je onbewust Ziggo een steuntje in de rug.

    We merken dit zelf ook keer op keer als we antwoorden krijgen dat het procentueel wel mee valt. Echter wij focussen ons op individuele gevallen. Als we dan zien dat mensen al maanden worstelen met een probleem en Ziggo daar niets structureels in ziet dan wordt het verdraaid moeilijk praten als je gaat verlangen dat er bij Ziggo wat moet veranderen. Het enige pressie middel is dan in wezen dat "het handjevol klagers" wel de toon zet voor de negatieve publiciteit.

    En inderdaad heeft @Terra wel gelijk als klagers op het forum onderuit worden gehaald dat dit problemen "verdoezeld". Dat dit echter altijd zou gebeuren vind ik tamelijk overtrokken. Het komt idd voor. Maar wat ook gebeurt, is dat men zaken in de juiste proporties wil zien.

    Wat ik helaas te vaak zie is dat men elkaar een mening ontzegt en op de persoonlijke toer gaat en elkaar predicaten gaat toedichten.
     
  7. Bijzonder jammer. Je mag namelijk nooit het argument gebruiken dat je klanten met echte problemen maar zo'n gering percentage van het totaal uitmaken, zeker niet als de werkelijke aantallen door de omvang van je klantenbestand in de duizenden of zelfs tienduizenden kunnen gaan lopen. Ook dat is iets dat men bij Ziggo absoluut niet heeft begrepen.
     
  8. Ik heb nooit problemen met Ziggo. Een dikke pluim voor dit bedrijf!
     
  9. Ook ik (het klinkt gek) heb op dit moment geen problemen met Ziggo!

    In 2009 zal alles sneller en makkelijker gaan. Veel alles in 1-problemen en migraties zijn dan achter de rug. Dit soort bulkwerk veroorzaakte denk ik 80% van de problemen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina