1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Bravia tuner niet helemaal blind.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door BenJ, 29 dec 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Waarom zijn er eigenlijk zo weinig ongecodeerde kanalen vraag ik me inmiddels af. Of begeef ik me nu op glad ijs?

    Als ik simpel redeneer, zouden mn. zenders die geld neertellen om op de kabel te mogen er baat bij hebben om ongecodeerd te worden doorgegeven. Datzelfde geldt waarschijnlijk ook voor zenders die uit publieke middelen op de digitale kabel worden doorgegeven. Weten deze dat dan ook? Of zou het duurder voor ze worden als er geen codering plaatsvindt?

    Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat codering alleen maar nodig zou zijn vanwege eisen van content providers. Ik neig er steeds meer toe om te veronderstellen dat het (ook) een kwestie is van afscherming van het eigen "digitale product".

    Of gooi ik nu, zoals @Tens zegt, idd. dingen door elkaar?
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Tijdens het testen met wat Windows Mediacenter configuraties bleken de volgende TV kanalen te ontvangen zonder smartcard:

    Ziggo Overzichtskanaal
    BBC 1
    Regio22
    Schagen FM
    Seaport
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2009
  3. Feitelijk is het heel makkelijk om dit duidelijk te maken:

    FEIT:
    -oa. alle in Amerika opererende providers werken met iedere moderne televisie zonder ontvanger

    FEIT:
    -ZIGGO, en andere providers, schermen hun service het liefst af per toestel, per adres
    (anders zou je volgens hun gewoon het kaartje bij iemand anders kunnen gebruiken of kunnen weggeven, wat meestal nog gewoon mogelijk is mbt bijv. Eredivisie Live)

    FEIT:
    -ZIGGO, en andere providers, willen niet dat smartcards gekopieerd worden

    Niet de kosten van de hardware apparatuur is gunstig voor de provider, maar het feit dat de service per toestel per adres wordt geleverd en dat de controle bij de leverancier blijft liggen.


    Bekijk het zoals het internet op een gameconsole of PC:
    IP blokkeringen per apparaat werkt niet, men houdt daar een beperkte controle over want een IP refresh en het apparaat staat weer online.
    IP blokkeringen per adres werkt beter, dat is wat door moderne services zoals console netwerken en fora en chatrooms nu in gebruik wordt genomen.
    Zo voorkom je onder meer dat bijvoorbeeld een spammer zijn werk kan blijven doen vanaf een vast adres.

    Nederlandse kabelleveranciers willen ook deze controle, maar daarnaast willen ze ook alle andere adressen van een door een enkel adres gekochte service blokkeren (zelfs zover dat je voor een extra smartcard doorgaans moet betalen).

    Dat is een foutief systeem dat niet werkt en waar televisieleveranciers die hierdoor niet hun volledige features kunnen laten gebruiken, zoals splitscreen TV kanalen en TV met AV of HDMI kanalen (PaP; enkel PiP, PC-in picture in picture werkt), absoluut niet blij mee zijn.
    Zij zijn niet bereid om aparte toestellen voor Nederland te maken en zijn daarbij ook niet blij met de concurentievervalsing die zou ontstaan als Nederlandse producenten aparte toestellen voor providers in Nederland gaan maken.

    Providers in Nederland moeten alleen de huur van de kaart vragen met de extra services die daar op staan maar daar willen ze niet aan omdat ze bang zijn dat de kaarten alsnog gekopieerd worden waardoor ze op meerdere adressen kunnen worden gebruikt.

    Nu zit je dus aan een systeem vast dat voor ieder toestel een decoder vraagt met een smartcard, waar je per toestel dus voor moet betalen en je zit met heel erg veel adminstratieve problemen die bij iedere provider voorkomen die te maken hebben met de smartcard registratie dat op afstand per adres moet gebeuren en moet worden bijgehouden.

    Of de kosten dan ook opwegen tegen de baten in deze schijnbaar onhandige werkwijze van Nederlandse providers, die natuurlijk niet zo heel lang bezig zijn met dergelijke services, is dus nog maar zeer de vraag.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina